2021-09-27, 07:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Nej.
Vad jag vet har partiet inte tagit ställning om vem som skall anses vara svensk, samtliga partiföreträdare som kommenterat det har däremot avvisat "öppen svenskhet".

Nej.

Det handlar alltså att pröva asylansökningar från Norge, Danmark och Finland samt eventuellt Baltikum. Det kan jag leva med.

Som du ser i det sista fetade så vill inte AfS låta personer som har skyddsskäl stanna.
https://alternativforsverige.se/atervandring/

Skyddsskäl har man inte från våra grannländer (idag, eller de senaste decennierna), vilket innebär att ingen som "flytt" hit sedan åtminstone DDRs fall har skyddsskäl.

"Öppen svenskhet" är bara ett tramsord. Suionerna är en folkgrupp. Man föds in i folkgrupper, men sedan kan denna grupp välja att gifta in främlingar.
Där emot vill inte Afs utvisa personer som är till gagn för svenskarna. Det kan röra sig om arbetskraft vi behöver, alltså inte kriminella bärplockare.
Senast redigerad av LadySweden 2021-09-27 kl. 07:57.
Citera
2021-09-27, 17:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Skyddsskäl har man inte från våra grannländer (idag, eller de senaste decennierna), vilket innebär att ingen som "flytt" hit sedan åtminstone DDRs fall har skyddsskäl.

SD säger samma sak: vi ska bara ta emot asylsökande från våra grannländer om det blev krig där.
Citera
2021-09-27, 17:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Såna här troll (som av någon anledning tillåts posta här) känns lätt igen på att dessa afghaner väljer inbillat ursvenska användarnamn. Och påstår att AfS står för motsatsen till vad de står för.

Hur dum i huvet är man om man inte lyckas sortera bort detta brus?

Jag röstade på Afs i kyrkovalet, men kommer troligen rösta på SD i riksdagsvalet, precis som jag gjorde i de senaste tre riksdagsvalen. Afs och SD är ju väldigt lika partier.
Citera
2021-09-27, 18:01
Medlem
Xedomes avatar
Utgår ifrån att 'Alternativ för Sverige' (AFS) har en koppling till 'Alternativ för Tyskland' (AFD)?

Skulle gärna slippa se samma haveri här, som där - med inhemsk terrorism som det största hotet mot demokratin i landet.

Skräp.

Dags att röja upp, och det rejält, bland familjefesterna på akutmottagningar, gängen och div. lösdriveri med fara för tredje man.
Uppenbarligen har man nu börjat fixa (10 år för sent, men ändå) både med lagen, rättsväsende och annat. Varför klan/Khan-medlemmarna går fria, fattar jag inte alls?

Så svårt kan det ju inte vara att identifiera packet via övervakningskamera, filmer, osv. Ali Khan o dyl. borde utlämnats till hemlandet direkt!? Snubben är tom. misstänkt för mord i hemlandet. Hur svårt kan det vara.

Högerextrema "medborgargarden" på gatorna iförda gamla runor, fula slipsar & plastskjöldar (!) är dock, om möjligt - en ännu pinsammare företeelse - för varje normalt funtad svensk. Afs är självklart bara trams. Igen. Tyvärr.

Senast redigerad av Xedome 2021-09-27 kl. 18:14.
Citera
2021-09-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag röstade på Afs i kyrkovalet, men kommer troligen rösta på SD i riksdagsvalet, precis som jag gjorde i de senaste tre riksdagsvalen. Afs och SD är ju väldigt lika partier.
Varför röstade du på AfS i kyrkovalet?
Kan du ange åtminstone ETT skäl?

Hur ser du någon som helst likhet mellan SD:s EU-globalism och AfS SWEXIT?
Hur ser du någon likhet mellan SDs påstående att återvandring är omöjlig, och AfS ståndpunkt att återvandring är deras kärnfråga?

Vi skulle kunna fortsätta litegrann, men det där är väl det viktigaste. Så jag, och alla andra här, väntar förgäves på svar från regimens kontrollerade oppositions inkompetenta propagandist, alltså ännu en grundlurad SD:are som vill ha ett mångkulturellt Sverige dominerat av islamister.
Citera
2021-09-27, 18:38
Medlem
Citat:
Och hur fan skiljer sig det från SD?

Om du kollar hela detta avsnitt på min vlogg borde det framgå tydligt vilken enorm skillnad det är på SD:s "återvandringspolitik" och AfS återvandringspolitik.

https://m.youtube.com/watch?v=GdvmnAVHI38&t=15s
Citera
2021-09-27, 18:42
Medlem
Citat:
Asyl fungerar inte på det vis migrationsverket fått för sig, myndigheten har helt enkelt gjort fel.

Låt höra.
Förväntar mig en någorlunda sammanhängande juridisk argumentation ändå.
Citera
2021-09-27, 18:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Om du kollar hela detta avsnitt på min vlogg borde det framgå tydligt vilken enorm skillnad det är på SD:s "återvandringspolitik" och AfS återvandringspolitik.

Hej Jeff. Jag gillar dig men tycker att din idé att ersätta obligatorisk engelska i skolan med finska är uppåt väggarna knasigt.
Citera
2021-09-27, 18:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl

Ska kolla sen, men har du läst Sverigedemokraternas valmanifest?
https://sd.se/wp-content/uploads/2018/08/Valmanifest-2018-1.pdf

Citat:
Koppla uppehållstillstånd till tydliga grunder och återkalla uppehållstillstånd om grunden inte
längre kvarstår samt återkalla samtliga eventuella uppehållstillstånd inom ramen för den så
kallade flyktingamnestin.
Citera
2021-09-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ska kolla sen, men har du läst Sverigedemokraternas valmanifest?
https://sd.se/wp-content/uploads/2018/08/Valmanifest-2018-1.pdf

Jag har läst allt. Framförallt har jag läst deras migrationspolitiska motion i riksdagen. Deras "återvandring" är allt annat än lik AfS återvandring. Vi har tvingande återvandring som linje. SD har frivillig, viket inte resulterar i annat än symboliska resultat.

Jag har även lyssnat vad Jimmie har sagt i upprepade intervjuer. Hursom, när du sett hela avsnittet som jag länkade till är jag övertygad att du kommer förstå de enorma skillnaderna mellan SD:s och AfS återvandringspolitik.
Citera
2021-09-27, 19:08
Medlem
Citat:
Hej Jeff. Jag gillar dig men tycker att din idé att ersätta obligatorisk engelska i skolan med finska är uppåt väggarna knasigt.

Jag har haft denna diskussion upprepade gånger. Hänvisar till det jag redan sagt i ämnet. Det kommer ändå aldrig bli verklighet då vare sig AfS eller något annat parti kommer företräda den linjen. Min personliga åsikt och ingen fråga jag själv kommer driva ö.h.t.
Citera
2021-09-30, 10:39
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:

"Öppen svenskhet" är bara ett tramsord. Suionerna är en folkgrupp. Man föds in i folkgrupper, men sedan kan denna grupp välja att gifta in främlingar.
Där emot vill inte Afs utvisa personer som är till gagn för svenskarna. Det kan röra sig om arbetskraft vi behöver, alltså inte kriminella bärplockare.
Väldigt bra sammanfattat om vad partiet står för. Det är trist för asylkramarna att Sverige ligger till så geografiskt "dåligt" att Dublinkonventionen enbart för oss gäller våra grannländer, men så är det.
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

..//
Högerextrema "medborgargarden" på gatorna iförda gamla runor, fula slipsar & plastskjöldar (!) är dock, om möjligt - en ännu pinsammare företeelse - för varje normalt funtad svensk. Afs är självklart bara trams. Igen. Tyvärr.

Tror du blandar ihop AfS med NMR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in