2026-08-27, 04:09
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Du kan ställa dig själv frågan varför "alla" blir så "fixerade" vid judar i så många länder och tidsepoker, vad fan kan det innebära? Har judar otur hela jävla tiden och alltid blir den stackars syndabocken för alla ondsinta antisemiter eller kan det möjligen ha något att göra med hur de själva beter sig i tid och rum som gör att andra folkgrupper kraftigt reagerar? Det är knappast så att islamister magiskt tog sig hit helt på eget bevåg som någon jävla naturlag utan det har varit en lång process och allt annat än naturligt. Visst svenskar har varit passiva och låtit det ske, men det är knappast så att vanliga svenskar har velat ta hit en massa islamister utan det har helt styrts uppifrån. Och det är heller ingen slump att Israel är den mest hatade staten i hela världen idag med god marginal. Vare sig du vill det eller inte: Sverige är en del av världen och vi påverkas kraftigt av utrikespolitik, och i det här fallet Israels och USAs krig mot Iran.

Med allt detta sagt, ja islam är ett problem, och det är både AfS och ÖP väldigt medvetna om och tydliga med. Men det är en sådan jävla öppen dörr att det inte ens behöver nämnas. Räcker det inte med att AfS vill stoppa invandringen, frysa de svenska medborgarskapsprocesserna och utvisa miljontals, samt även har sagt öppet att han är emot islamisering av Sverige. Måste han vara judevänlig för att du ska rösta på AfS eller vad är grejen?
Man kan driva tesen att judarna ligger bakom massinvandringen och använder muslimerna som ett biovapen mot oss och allt det där, men man vinner inga val på det.

Ärligt talat skiter jag i judarna, Israel, Palestina och sionism. Jag är så trött på skiten och vill lösa våra problem i Sverige istället. Tror att AFS går vilse här, så därför blir det ingen röst från mig iallfall. Inställningen till judarna är helt irrelevant för mig, problemet är att man fokuserar fel. Man kommer aldrig nå den där procenten.
Senast redigerad av Refund 2026-08-27 kl. 04:12.
Citera
2026-08-27, 12:48
Medlem
Offerviljas avatar
Riktigt bra tal av Gustav Kasselstrand och Claes Lindh på torgmötet i Gullspång. Gullspång är en väldigt intressant kommun. Det var ju där som Alternativ för Sverige i det senaste kommunvalet fick sitt starkaste väljarstöd. Jag tror att partiet har mycket goda chanser att ta ett mandat där.

Dagens två andra torgmöten:

Kl 15:00 Lidköping, Nya stadens torg
https://www.youtube.com/watch?v=jtXuVhfElKo

Kl 18:00 Borås, Korsningen Holmsgatan-Stora brogatan
https://www.youtube.com/watch?v=4GgIyP9NTZc
Citera
2026-08-27, 13:41
Medlem
Offerviljas avatar
Kul att den nationalistiska profilen Björn Björkqvist var på plats i Gullspång och gick fram till mikrofonen och sade några kloka ord. Den fantastiska Björn kommer självklart att rösta på Alternativ för Sverige i valet.
Citera
2026-08-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Riktigt bra tal av Gustav Kasselstrand och Claes Lindh på torgmötet i Gullspång. Gullspång är en väldigt intressant kommun. Det var ju där som Alternativ för Sverige i det senaste kommunvalet fick sitt starkaste väljarstöd. Jag tror att partiet har mycket goda chanser att ta ett mandat där.

Dagens två andra torgmöten:

Kl 15:00 Lidköping, Nya stadens torg
https://www.youtube.com/watch?v=jtXuVhfElKo

Kl 18:00 Borås, Korsningen Holmsgatan-Stora brogatan

Heja Lidköping. Det är för få nätaktivister. Vad gör allt folk?
Citera
2026-08-27, 16:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Heja Lidköping.
Det var helt galet mycket ungdomar på torgmötet i Lidköping. Gustav Kasselstrand sade i livesändningen att det här kanske var Alternativ för Sveriges mest välbesökta torgmöte någonsin. En sak som är lite synd inför det här valet är att hälften av dessa ungdomar nog tyvärr inte har rösträtt ännu.
Citera
2026-08-27, 16:30
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Man kan driva tesen att judarna ligger bakom massinvandringen och använder muslimerna som ett biovapen mot oss och allt det där, men man vinner inga val på det.

Ärligt talat skiter jag i judarna, Israel, Palestina och sionism. Jag är så trött på skiten och vill lösa våra problem i Sverige istället. Tror att AFS går vilse här, så därför blir det ingen röst från mig iallfall. Inställningen till judarna är helt irrelevant för mig, problemet är att man fokuserar fel. Man kommer aldrig nå den där procenten.

Vulka tänker du läsa din röst på istället då?
Citera
2026-08-27, 16:36
Medlem
Citat:
Det var helt galet mycket ungdomar på torgmötet i Lidköping. Gustav Kasselstrand sade i livesändningen att det här kanske var Alternativ för Sveriges mest välbesökta torgmöte någonsin. En sak som är lite synd inför det här valet är att hälften av dessa ungdomar nog tyvärr inte har rösträtt ännu.
Tänk nästa val.

Jag har mailat varende lokala media kring Lidköping och inför Borås kl 18 om det här. De borde kunna rapportera på plats och kanske ha en vinkel om varför så många unga killar/män sluter upp.
Citera
2026-08-27, 17:28
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vulka tänker du läsa din röst på istället då?
Förtidsröstade idag faktiskt. Blev ett personkryss på Richard Jomshof. Egentligen hade jag ingen lust att rösta alls om jag ska vara ärlig, men fick välja det minst dåliga. Har fått en större förståelse för folk som röstar blankt.
Citera
2026-08-27, 18:01
Medlem
Citat:
Vilken fest i Borås nu.

Citera
2026-08-27, 19:23
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Vilken fest i Borås nu.

Ja, det är så himla kul det här. Vilka fantastiska torgmöten Alternativ för Sverige har haft idag!
Citera
2026-08-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ja, det är så himla kul det här. Vilka fantastiska torgmöten Alternativ för Sverige har haft idag!

Göteborg imorgon kan bli nåt i hästväg med Göteborgsfesten samtidigt och även SD + motdemonstration anmälda. Saknar drivet på nätet och här på flashback bara.. Tror det hade kunnat växa än mer ifall fler skrev.
Citera
2026-08-27, 20:16
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Afs lockar ungdomar till sina möten genom att dela ut gratis godis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in