2026-09-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Och hur kommer situationen kring huset att lösas? Vad har du för förslag? Vad tror du – kommer den före detta tvättaren av fotbollströjor att skänka en stor summa pengar för att köpa hela eller delar av huset? Allt i kärlekens namn...
Åh, då måste den stackaren ha massor av pengar. CJ visade ju nyligen bilder på jeepar som man borde köpa – man fyller ju trots allt bara 40 en gång.

Bilder på en sådan jeep som MZ tydligen gav henne i present i början av 2025? Det måste gå henne väldigt på nerverna att hon inte kunde ta med sig den till England...

Ja, man måste tydligen erbjuda CJ en hel del...
Citera
2026-09-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Även om hon har rätt till HALVA huset, har hon väl ändå inte pengar att köpa den andra halvan till ett värde av 9! miljoner från MZ? Kan du inte räkna? Vem är din dumme fan här?

Faktum är att hon inte kommer att ha råd med huset. Men kanske låter den nya ägaren henne bo i trädgårdshuset som underhyresgäst till ett spottpris...
Om jag har förstått det juridiska rätt så måste MZ köpa ett nytt boende för UPP till 13 miljoner till CJ..
Om det är sant att hon äger halva huset för 9 miljoner så får väl MZ ge henne sin halva i "nytt boende" då.
Jag är inte säker på att jag förstått det rätt.
Citera
2026-09-15, 21:58
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Även om hon har rätt till HALVA huset, har hon väl ändå inte pengar att köpa den andra halvan till ett värde av 9! miljoner från MZ? Kan du inte räkna? Vem är din dumme fan här?

Faktum är att hon inte kommer att ha råd med huset. Men kanske låter den nya ägaren henne bo i trädgårdshuset som underhyresgäst till ett spottpris...

Du kommentar detta på ett inlägg där jag svarar på exakt samma fråga som du nu ställer igen, jag orkar inte mer av den här idiotin, gonatt.
Citera
2026-09-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var därför jag sträckläste den. Han har förmågan att beskriva händelser och miljöer allt från vardagliga strövtåg i traktorspår över åkern till skogar och bad i kalla sjöar. Och man känner att man går bredvid och tydligt ser kornåkern vaja i vinden. Man får också följa med på resor och deras roliga bröllop.
Så man vandrar vid sidan om i vått och tort genom biografin.

Ska "bad i kalla sjöar" tolkas som nakenbad? I så fall är jag beredd att låna boken och läsa det kapitlet, särskilt om det finns bilder. (Framgår det var han brukar bada?)
Citera
2026-09-15, 22:06
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, jag gör nog inte det då jag inte visste att alla äktenskapsförord var likadana. Då kan man ju undra varför de behövs?
Expressen har tagit del av äktenskapsförordet ja, och med största sannolikhet har de fått det av CJ själv. Så jag förstår att du litar 100 gånger mer på det. De, liksom CJ, brukar ju skriva trovärdigt.

Säg mig varför de har äktenskapsförord om allt ändå ska delas lika? Hade det inte räckt med äktenskapsbalken?
Och berätta framför allt varför MZ nu är nöjd, och säger att de slutligen kommit överens. Är det för att han måste betala av i tid och evighet på hennes löviga ljusdekorationer?

Men herregud! Vadå alla äktenskapsförord likadana? Du är verkligen korkad. Han köpte huset innan de var gifta, alltså gäller inte äktenskapsbalken för att hon ska få del av det, därför finns det ett äktenskapsförord.
Citera
2026-09-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om jag har förstått det juridiska rätt så måste MZ köpa ett nytt boende för UPP till 13 miljoner till CJ..
Om det är sant att hon äger halva huset för 9 miljoner så får väl MZ ge henne sin halva i "nytt boende" då.
Jag är inte säker på att jag förstått det rätt.
Om det stämmer vet jag inte heller. Men det skulle kanske vara en acceptabel lösning som båda skulle kunna gå med på.

Om så är fallet hoppas jag bara att HON från och med då måste stå för de löpande kostnaderna. Vi får väl se hur snabbt hon då flyttar in i den andra halvan av parhuset hos sin mamma... Det kommer nog att gå snabbt, om varken hon eller, som det verkar, hennes mamma har några besparingar. Äpplet faller inte långt från trädet?
Citera
2026-09-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nu ljuger du, det är ovanligt att någon ens anmäler pressen för förtal. Skvallertrådar existerar för att, till exempel, du matar dem.
Jag vet inte hur det funkar i UK idag. Men på 80,90 - 2000 talet var det hemskt.
Jag talade om Brittisk press. Här har vi ju bara en riktig skvallertidning, Stoppa Pressarna.
Och du har väl noterat att samtliga skandalartiklar om MZ försvann över en natt i SP för ca 1 år sedan.
Sedan dess har de varit väldigt återhållsamma och skrivit väldigt sparsamt och nästan sanningsenligt om Måns.
Citera
2026-09-15, 22:09
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Det skulle vara förvånande om du visste något... om någonting.....

Oj! vad det det enda du hade att komma med till slut, jag är inte förvånad.
Citera
2026-09-15, 22:13
Medlem
Citat:
Om det stämmer vet jag inte heller. Men det skulle kanske vara en acceptabel lösning som båda skulle kunna gå med på.

Om så är fallet hoppas jag bara att HON från och med då måste stå för de löpande kostnaderna. Vi får väl se hur snabbt hon då flyttar in i den andra halvan av parhuset hos sin mamma... Det kommer nog att gå snabbt, om varken hon eller, som det verkar, hennes mamma har några besparingar. Äpplet faller inte långt från trädet?
Jag kan ju inte låta bli att tycka att hennes mor Glammy är en rätt så kul typ.
I små doser som Måns säger.

Det är ju bara att huset stigit mycket i värde sedan Måns köpte det.
Jag känner inte till fastighetsmarknaden i UK men det verkar ju vara trenden överallt.
Citera
2026-09-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Men herregud! Vadå alla äktenskapsförord likadana? Du är verkligen korkad. Han köpte huset innan de var gifta, alltså gäller inte äktenskapsbalken för att hon ska få del av det, därför finns det ett äktenskapsförord.
Ska jag tolka det du skriver som att de upprättade ett äktenskapsförord enbart för att hon ska få del av hans hus?
Citera
2026-09-15, 22:20
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ska jag tolka det du skriver som att de upprättade ett äktenskapsförord enbart för att hon ska få del av hans hus?

Jag orkar inte mer av de här dumheterna, Gonatt!
Citera
2026-09-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ska "bad i kalla sjöar" tolkas som nakenbad? I så fall är jag beredd att låna boken och läsa det kapitlet, särskilt om det finns bilder. (Framgår det var han brukar bada?)
Nej det är ingen bildbok. Inte heller en pekbok. Men text kan vara nog så bra - så väl värt ett köp ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in