Citat:
Ursprungligen postat av
ettanporta
Vad spelar det för roll om vänster eller höger vinner?
Vad ser du för skillnader för just dig?
Dom sänkte brnsinpriset 2kr vilket blir ca 100 kr i månaden. Woooow vilken stor grej!!!!!
Även matmomsen skulle jag tippa är typ 100kr i månaden. Jag har inte ens tänkt på det.
Ser i princip 0 skillnad mellan höger och vänster regering.
Gör en lite mer omfattande valkompass (riksdag, region OCH kommun), om det finns någon kvar nu efter valet, om du inte redan gjort det. Efter att ha svarat på åtminstone 20-30 frågor som handlar om vad man anser bör göras/inte göras, och vad man vill ha lite/mycket mer av, respektive lite/mycket mindre av, inser du ganska snabbt att vissa partier delar din vilja på relativt många områden, medan vissa partier går i nästan totalt motsatt riktning än den du själv vill gå i. Detta kan gälla nationell politik, såväl som lokala beslut i din hemkommun.
Om du efter en sådan valkompass känner "jag skiter fullständigt i vilken väg vi går åt, jag bryr mig inte om hur något av detta utvecklar sig" så är det bara att sätta igång Xboxen, ta fram mysbyxorna, och skita fullständigt i vad de politiska partierna har för sig i riksdagen eller kommunfullmäktige. Gött gött.
Detta innebär i förlängningen förstås att du även förlorat din rätt att gnälla på partierna när de väl börjar genomföra grejer du inte gillar.