Citat:
Ursprungligen postat av
wonobi2021
Kan du citera från Biblen där det står att gud mördar?
Vid midnatt dräpte Herren alla förstfödda i Egypten, den förstfödde sonen till farao på tronen lika väl som den förstfödde sonen till fången i fängelsehålan, och även allt förstfött bland boskapen.
Andra Moseboken 12:29
Människorna som jag har skapat skall jag utplåna från jordens yta, och med dem alla fyrfotadjur, kräldjur och himlens fåglar. Jag ångrar att jag gjorde dem.
Första moseboken 6:7
Den fiktiva karaktären ”Gud” utfärdar dödstraff för homosexuella, olydiga barn, hädelse, att jobba på vilodagen och många fler offerlösa ”brott”. Behöver jag citera detta också?
I Första Samuelsboken 15:13 kan vi läsa hur Gud beordrar ett folkmord. Även spädbarnen skall dödas:
Dra nu ut och krossa amalekiterna och vig dem åt förintelse med allt som tillhör dem. Skona ingen utan döda alla, både män och kvinnor, barn och spädbarn, oxar och får, kameler och åsnor.
Behöver du fler exempel? Detta är alltså boken du utgår ifrån när du drar slutsatsen att abort är mord?
Citat:
I en rationell diskussion så är det lättast att diskvalificera sig själv genom att skriva som du.
I en rationell diskussion är religiösa föreställningar fullkomligt irrelevanta.
Citat:
Abort är en judisk dygd.
Jag förstår. Du är inte bara religiöst hjärntvättad utan dessutom en foliehatt.
Citat:
Om abort inte är mord så kan du ge mig din adress så kommer jag dit och tar allt av värde och så kan vi kalla det inte rån utan välgörenhet.
Vilken urbota korkad jämförelse.
Citat:
Ditt argument att abort inte är mord är att det dog barn i Egypten?
Nej. Uppfattningen att abort är mord är till största delen religiöst motiverad. Då är det ganska relevant att den religiösa urkunden innehåller sida efter sida med information om hur Gud mördar barn och beordrar att barn ska mördas.
Bevisbördan är din för att abort är mord.