2026-09-12, 09:43
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är rätt att verka mot abort som preventivmedel men fel att hetsa mot människor som inte förstår bättre och som har vuxit upp i ett samhälle som inte förstår bättre.

Behövs bara 20 veckor, gränsen för neonatal.

Men om de unga inte läser ut en bok, hur ska de härda ut i 20 veckor?

Tänd ett ljus i kyrkorna, som brinner i 20 veckor!
Citera
2026-09-12, 10:56
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021
Abort är mord.
[...]

Nej, det är det inte alls.
Men vet du vad? Att ha ihjäl alla förstfödda i Egypten var definitivt mord. Om inte massmord!!
Citera
2026-09-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nej, det är det inte alls.
Ok.

Citat:
Men vet du vad? Att ha ihjäl alla förstfödda i Egypten var definitivt mord. Om inte massmord!!
Ska du sitta här och döma din Skapare? Berätta för oss att du är helt vilse utan att berätta att du är helt vilse.
Citera
2026-09-12, 19:48
Medlem
Livet utgörs bara av en massa meningslöst lidande mellan korta stunder av meningslös glädje.

Det är de foster som aborteras som är lyckligt lottade att missa det jobbiga spektakel vi andra tvingas uthärda.
Citera
2026-09-12, 23:53
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Ska du sitta här och döma din Skapare?

Varför inte? Jag har ju uppenbarligen mer moral än din (inte min) "skapare"?

Citat:
Berätta för oss att du är helt vilse utan att berätta att du är helt vilse.

Bla-bla-bla-bla-bla!
Bemöt då själva frågan istället, för f-n!

Berätta för mig varför du inte anser att det var mord (egentligen massmord) då din "skapare" tog livet av alla förstfödda (spädbarn likväl som äldre) i Egypten??
Citera
2026-09-13, 11:15
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Ska du sitta här och döma din Skapare? Berätta för oss att du är helt vilse utan att berätta att du är helt vilse.
Jaha, så att definiera abort som mord är rimligt, men ser man det som mord att ha ihjäl barn som gått igenom hela graviditeten, så har man gått över gränsen?
Citera
2026-09-13, 11:19
Medlem
Citat:

Bla-bla-bla-bla-bla!

Berätta för mig varför du inte anser att det var mord (egentligen massmord) då din "skapare" tog livet av alla förstfödda (spädbarn likväl som äldre) i Egypten??

Folkmord, massmord, barnamord, förtryck, slaveri och andra brott mot mänskligheten, blir på något magiskt vis moraliskt goda handlingar när det är gud som gör det.
Men abort är mord.
Citera
2026-09-14, 09:56
Medlem
Citat:
Citerar du farao nu?

Citat:
Bla-bla-bla-bla-bla!
Förolämpa och ställa krav, det får alltid folk att ändra sig.

Citat:
Det är självförsvar att prickskjuta svältande barn-nivå.
Citera
2026-09-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Jaha, så att definiera abort som mord är rimligt,
Korrekt.
Citat:
men ser man det som mord att ha ihjäl barn som gått igenom hela graviditeten,
Det är mord.

Citat:
så har man gått över gränsen?
Vi är alla utrustade med intellekt som kan avgöra vad mord är. Det intellektet är stört när någon misstar anus för ett sexsorgan eller prickskytte på svältande barn för självförsvar.
Citera
2026-09-14, 15:57
Medlem
Caloviuss avatar
Abort = fostermord.
5. budet lyder: "Du skall inte mörda".

Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Idag var jag på den kristna sammankomsten på Norra Bantorget i Stockholm som gick under parollen "Ja till livet - Nej till abort"

Vart står ni i denna polariserade fråga?

Här finns ett klipp med ett inledande tal och anförande emot abort och ja till livet:

Länk till mitt klipp på YouTube
https://youtu.be/O14dkeVCU08

Tycker ni att sådana här sammankomster kommer upp till riksmedia eller förblir det endast en underground-rörelse och företeelse?

Själv är jag för sådana här sammankomster eftersom jag tycker att det talas väldigt lite om de människor som står upp för livet. De flesta tillhör liksom jag själv ett kristet sammanhang och jag måste säga att jag samtalade med min fru innan denna sammankomst och hon sa att hon alltid är för livet och emot abort förutom då det kommer till en våldtäkt. Där tycker hon att gränsen går för barnens bästa och rätt till livet.

Vad tycker ni om detta argument?
Är ni för eller emot?
Kan ni motivera?
Citera
2026-09-14, 16:57
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Citat:
[...]

[...]
Det är självförsvar att prickskjuta svältande barn-nivå.

Fullständigt obegripligt.
Kan du bara svara på frågan istället, eller var den för komplicerad?
Citera
2026-09-14, 17:12
Medlem
Citat:
Korrekt.

Det är mord.
Om du håller med om att din påhittade gud är en mördare, vad är då problemet med att ”sitta och döma sin skapare” som du uttryckte det?
Tycker du att Bibeln är en bra moralisk guide?

Citat:
Vi är alla utrustade med intellekt som kan avgöra vad mord är. Det intellektet är stört när någon misstar anus för ett sexsorgan eller prickskytte på svältande barn för självförsvar.
Nej alla har uppenbarligen inte förmågan att resonera rationellt. En del är religiöst hjärntvättade och kommer inte mycket längre i sina tankar än ”det står så i den här gamla boken”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in