2026-09-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Innan du slår ett för stort hål i ditt huvud får du nog förklara vad du anser vara en motsägelse?

• Alla instanser hade sagt sitt och barnen bor redan i England igen.

• Socialen var färdiga med ärendet och MZ var bevisat drogfri.

• CJ ville dock inte att MZ skulle få träffa sina barn och fortsatte därför på diverse sätt att förhala återseendet genom att exempelvis avkräva prover.

• MZ, som förstås ville träffa sina barn fortsatte att göra henne till viljes.
Utan några myndigheters inblandning.
OCH utan att någon visste med vilken auktoritet hon ställde dessa krav.

• Ibland gör man bara det som krävs, eftersom belöningen är större än vad motsatsen någonsin skulle kunna bli.

Det är lite svårt att veta om MånsPetter skriver en så uppenbar lögn i boken som du hävdar, eller om det är du som ljuger.

MånsPetter urinerade alltså helt frivilligt på socialkontoret, på en specialinredd toalett, övervakad av en socialsekreterare?

Genomförde socialsekreteraren denna övervakning på sin lediga tid, eftersom socialtjänsten inte krävde testerna, inga myndigheter var inblandade OCH utan att någon visste med vilken auktoritet hon ställde dessa krav?

Det här går inte riktigt ihop, frågan är om det är du eller MånsPetter som ljuger….

Citat:
Ehh, han fick lämna sina prover på socialkontorets speciella spegelbeklädda toaletter med en socialmedarbetare närvarande som studerade hans penis i närbild under tiden.
Vilket rena prov? Du menar nog a l l a rena prov. Även de han själv begärde att få lämna även efter det att det absolut inte behövdes längre.

Citat:
Så nedanstående är alltså lögn pga att... du påstår det?

"Varje gång vi pratar vittnar hans ögon om att han inte riktigt var beredd på vad socionomprogrammet faktiskt skulle innebära. Frågan är om kursplanen innehöll urinprov med före detta Allsångsledare." [När allt faller]

Frågan är väl om du verkligen tror att socialsekreterare står och kladdar med pissiga teststickor? Har socialen tagit över labbens uppgifter?

Citat:
Han fick träffa sina barn för socialen.
Det var Ciara som i nio veckor gjorde vad hon kunde för att han inte skulle få träffa dem. Som sagt - testerna var frivilliga och han tog varenda en och insisterade på fler därtill.

Sedan en dag behövde hon plötsligt barnvakt i Sverige. Då kom hon på en som kunde passa och allt var som bortglömt.
Som sagt, inget med socialen att göra.
Citera
2026-09-15, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Är det någon av er som skulle kunna ge ett par exempel ur denna tydligen nobelprisklassiga och augustprismässiga bok, så vi andra får en uppfattning av var den skyhöga nivån ligger? Vem vet, vi kanske också bli sugna på att inhandla eposet ifråga. Ni kan alltså se det som att ni hjälper Trådens Huvudperson med reklam genom att citera lite lagom.
Nej, men om Måns skulle få inspiration att skriva om ett ämne så tror jag att det skulle kunna bli ett bra författarskap. Det här är en biografi som hoppar mellan olika upplevelser och minnen. Nutiden handlar uteslutande om skilsmässan , tiden före och efter med pojkarna. Den var så underhållande iallafall att jag tyvärr sträckläste boken.

Den som tror att den innehåller smaskigt skvaller blir besviken. Det som jag undrade över tex Det stora bullret i staffanstorp som jag kallar det, under påsken med Läckbergskan antyds bara svagt. Jag förstår att Måns inte kan gå in på det ämnet närmre utan att det då är förtal.
Men det är en väldigt intressant upplysning från en engelsk jurist på sidan 218.
Lite konspiratoriskt. Men om det är sant så är det tvärtemot hur det framställts här i tråden med ombytta roller.
Jag tror att det skulle kunna vara sant.

Någon självömkan fann jag inte. Bara sorgsenhet. Och på sina ställen lyser Måns humor igenom eländet.
Det är inte hat eller hämnd. Men det förklarar väldigt mycket. Framförallt om pojkarna i vuxen ålder läser den.
I sin epilog skriver Måns att han förstår varför det blev skilsmässa.
Det han inte förstår är det som hände sedan.
Nej, vem kan förstå det?
Edit. Det är otroligt mycket som är fel i tråden vet jag nu.
Barnen hämtades bara i skolan en dag av polisen utan förvarning tex.
Och inte efter ett polisingripande hemma hos Måns alls.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-15 kl. 03:16.
Citera
2026-09-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, men om Måns skulle få inspiration att skriva om ett ämne så tror jag att det skulle kunna bli ett bra författarskap. Det här är en biografi som hoppar mellan olika upplevelser och minnen. Nutiden handlar uteslutande om skilsmässan , tiden före och efter med pojkarna. Den var så underhållande iallafall att jag tyvärr sträckläste boken.

Den som tror att den innehåller smaskigt skvaller blir besviken. Det som jag undrade över tex Det stora bullret i staffanstorp som jag kallar det, under påsken med Läckbergskan antyds bara svagt. Jag förstår att Måns inte kan gå in på det ämnet närmre utan att det då är förtal.
Men det är en väldigt intressant upplysning från en engelsk jurist på sidan 218.
Lite konspiratoriskt. Men om det är sant så är det tvärtemot hur det framställts här i tråden med ombytta roller.

Någon självömkan fann jag inte. Bara sorgsenhet. Och på sina ställen lyser Måns humor igenom eländet.
Det är inte hat eller hämnd. Men det förklarar väldigt mycket. Framförallt om pojkarna i vuxen ålder läser den.
Nej, vem kan förstå det?
Om man utgår ifrån vanföreställningen att det inte inledningsvis handlade om ett olovligt kvarhållande av två små barn (kidnappning), så förstår förstår man inte heller epilogen.

MånsPetter tänkte sig en skilsmässa som innebar att han skulle få behålla barnen i Sverige. Anledningen till att det inte blev så framgår i Tingsrättens beslut om hemvist. Det behöver vi förhoppningsvis inte fördjupa oss i ytterligare.

Det kommer förmodligen alltid finnas olika uppfattningar om detaljer. Men det var striden om barnen som var epicentrum för allt.
Citera
2026-09-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Nej, vem kan förstå det?

Jättebra sammanställt. Jag håller med om allt.

Jag har också läst ut boken tyvärr men den var verkligen bra, upplever absolut att MZ har stor talang för att skriva.

Och som du skriver nej det är ingen hatbok den är nyanserad och saklig och sorglig. Men även humor förekommer då MZ verkar ha en otrolig inlevelse i att se det humoristiska i helt vardagliga händelser om det så gäller att beställa mat eller lämna drogtester iof är väl just dessa tester inte vardagliga.

Den visar också att MZ är en skör person då han är privat vilket han också sagt i intervjuer att han är både blyg och konflikträdd. Även om många har svårt att tro det då han är så duktig i sitt artisteri där han kan framföra allt möjligt inför en väldigt massa människor.

Det går verkligen att leva sig in i allt han skriver i boken och man lider med honom. Fruktansvärt hemskt är ganska mycket.

Jag tror på uppgifterna från England som står i boken det gör att mycket KLARNAR. Och det är sjukt osmakligt.
Citera
2026-09-15, 13:05
Medlem
Självömkaren och hans textrader blir hånade i podden Sanning eller konsekvens som också passar på att ställa sig frågan "Vem som kan ha uppmuntrat honom till att DET HÄR, är en bra ide..."
Citera
2026-09-15, 17:47
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkentrappappapp
Självömkaren och hans textrader blir hånade i podden Sanning eller konsekvens som också passar på att ställa sig frågan "Vem som kan ha uppmuntrat honom till att DET HÄR, är en bra ide..."

Det är uppenbart att MånsAlbert agerat efter eget huvud. Han har, som sagts, effektivt skjutit ut sig från branschen.
Citera
2026-09-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är uppenbart att MånsAlbert agerat efter eget huvud. Han har, som sagts, effektivt skjutit ut sig från branschen.

Jajjemen Carolatillställningen som det flaggades yvigt om här inne som någon sorts återkomst och kliv in tillbaka till ljuset har ingen mingelfotograf brytt sig om att föreviga iallafall. Men justeja det var ju vad han ville, uppträdanden för trötta seniorer en månad om året och någon skördefest från kollonilotten typ...
Citera
2026-09-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite svårt att veta om MånsPetter skriver en så uppenbar lögn i boken som du hävdar, eller om det är du som ljuger.

MånsPetter urinerade alltså helt frivilligt på socialkontoret, på en specialinredd toalett, övervakad av en socialsekreterare?

Genomförde socialsekreteraren denna övervakning på sin lediga tid, eftersom socialtjänsten inte krävde testerna, inga myndigheter var inblandade OCH utan att någon visste med vilken auktoritet hon ställde dessa krav?

Det här går inte riktigt ihop, frågan är om det är du eller MånsPetter som ljuger….
Som du själv konstaterat saknar socialtjänsten lagstöd för att tvinga någon att lämna prover. Då måste vi väl anta att det stämmer att det var frivilligt?

Att toaletten var speciellt inredd - och innehöll en socialsekreterare och en f.d Allsångsledare - verkar inte heller särskilt otroligt.
Vad är det som du vänder dig emot? Du kanske kan berätta hur toaletten på soc i Lund egentligen ser ut?!

Socialtjänsten krävde nog inga tester eftersom man inte har rätt till det (som redan konstaterats) men det betyder förstås inte att testerna de ville att han skulle genomgå utfördes utanför arbetstid? Vad är oklart här?

Exakt var han genomförde de tester hon begärde för att han skulle få träffa sönerna framgår inte.

Så. Vem ljuger av oss tre?
Citera
2026-09-15, 18:26
Medlem
Citat:
Om man utgår ifrån vanföreställningen att det inte inledningsvis handlade om ett olovligt kvarhållande av två små barn (kidnappning), så förstår förstår man inte heller epilogen.

MånsPetter tänkte sig en skilsmässa som innebar att han skulle få behålla barnen i Sverige. Anledningen till att det inte blev så framgår i Tingsrättens beslut om hemvist. Det behöver vi förhoppningsvis inte fördjupa oss i ytterligare.

Det kommer förmodligen alltid finnas olika uppfattningar om detaljer. Men det var striden om barnen som var epicentrum för allt.
Om man utgår från att man redan besitter alla fakta, bara genom att lyssna med ena örat, förstår man inte heller epilogen.
Citera
2026-09-15, 18:39
Medlem
Citat:
Som du själv konstaterat saknar socialtjänsten lagstöd för att tvinga någon att lämna prover. Då måste vi väl anta att det stämmer att det var frivilligt?

Att toaletten var speciellt inredd - och innehöll en socialsekreterare och en f.d Allsångsledare - verkar inte heller särskilt otroligt.
Vad är det som du vänder dig emot? Du kanske kan berätta hur toaletten på soc i Lund egentligen ser ut?!

Socialtjänsten krävde nog inga tester eftersom man inte har rätt till det (som redan konstaterats) men det betyder förstås inte att testerna de ville att han skulle genomgå utfördes utanför arbetstid? Vad är oklart här?

Exakt var han genomförde de tester hon begärde för att han skulle få träffa sönerna framgår inte.

Så. Vem ljuger av oss tre?
Skriver MånsPetter i sin bok att han kissade på en provsticka inför en socialsekreterare på en för ändamålet specialinredd toalett på socialförvaltningen så får nog landets bibliotek sortera in boken på avdelningen för Fantacy.
Citera
2026-09-15, 19:04
Medlem
Citat:
Skriver MånsPetter i sin bok att han kissade på en provsticka inför en socialsekreterare på en för ändamålet specialinredd toalett på socialförvaltningen så får nog landets bibliotek sortera in boken på avdelningen för Fantacy.
Nej han kissade en halv kopp i mindre storlek varje gång.
Inför ett vittne. Det går ju att fuska med kisseprov.
Så jag antar att de måste se att kisset verkligen rinner ut ur provtagarens penis.
Om du läser själv så skingras ditt tvivel på dess riktighet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-15 kl. 19:12.
Citera
2026-09-15, 19:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Ingen kan ju lita på MånsPetter. Han ljuger och bedrar och hur ska någon då veta om något är sant.

Så att tro på en lögn och hatbok som källa blir omöjligt.

Generellt sett brukar en missbrukare ha många återfall. Hur Ciara hanterar det med MånsPetter är frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in