2026-09-15, 17:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Han har inte försäkrat sig om det.

Oh du hävdar att hans uppsåt var att nu ska jag våldta henne?? Jag gör det inne på toaletten och jag bryr mig inte om att det finns folk precis utanför, jag chansar och hoppas att hon inte börjar skrika o banka på dörren. Jojo det är säkert så han tänkte.
Citera
2026-09-15, 17:02
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Oh du hävdar att hans uppsåt var att nu ska jag våldta henne?? Jag gör det inne på toaletten och jag bryr mig inte om att det finns folk precis utanför, jag chansar och hoppas att hon inte börjar skrika o banka på dörren. Jojo det är säkert så han tänkte.
Korrekt.
Citera
2026-09-15, 17:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Du har fått hundratusentals olika svar på exakt alla dina frågor och inlägg.

Nedanstående bemötte du inte. Hur tolkar du vad de feministiska forskarna säger?

Här har vi feministiska forskares syn på det hela att en man borde ligga sämre till i ett våldtäktsmål redan från start enbart på grund av att han är en man.
Jag har ju skrivit det tidigare och här står det ju faktiskt så.

En man ska alltså kunna läsa av en kvinnas inre känslor vid dessa tillfällen.

Undrar om samma forskare anser att det är OK att en man "lajvar" kvinna och tävlar tillsammans med kvinnor i sport?

Citat:
Den andra typen av kritik kommer från feministiska forskare som uppfattar
att lagen inte tar tillräcklig hänsyn till en ojämlikhet i makt som i praktiken
finns mellan könen, utan att den i huvudsak bygger på att parterna är
jämställda och att båda parterna kan göra fria val. Utifrån det perspektivet
uppfattar dessa kritiker att lagen inte tar tillräcklig hänsyn till de utsattas
inre vilja utan enbart ser till den uttryckta viljan. Eftersom den inre viljan
kan vara svår att uttrycka när obalansen i makt mellan parterna är stor, så
medför det att våldtäktsoffer inte får ett tillräckligt starkt legalt skydd
(Wettergren 2023, Bladini och Swedberg 2023).
Citera
2026-09-15, 17:04
Medlem
Citat:

Det var exakt så han tänkte. Och han valde ut en ung och oerfaren tjej. Som uppvisar rätt stor oskuldsfullhet och naivitet när man läser förhören med henne.
Citera
2026-09-15, 17:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Korrekt.

Anser du att din syn på att han var så desperat o kåt på just den tjejen att han tyckte det var värt att chansa att våldta en tjej inför publik i stort sett är mer trolig än min teori att han kan ha uppfattat det som att tjejen var införstådd med syftet att gå in på toaletten (vilket hon ju faktiskt var även enligt er) och att hon gjorde det frivilligt?
Citera
2026-09-15, 17:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det var exakt så han tänkte. Och han valde ut en ung och oerfaren tjej. Som uppvisar rätt stor oskuldsfullhet och naivitet när man läser förhören med henne.

Ställer samma fråga till dig som till Cinmik

Anser du att din syn på att han var så desperat o kåt på just den tjejen att han tyckte det var värt att chansa att våldta en tjej inför publik i stort sett är mer trolig än min teori att han kan ha uppfattat det som att tjejen var införstådd med syftet att gå in på toaletten (vilket hon ju faktiskt var även enligt er) och att hon gjorde det frivilligt?
Citera
2026-09-15, 17:08
Medlem
Citat:
Nedanstående bemötte du inte. Hur tolkar du vad de feministiska forskarna säger?

Här har vi feministiska forskares syn på det hela att en man borde ligga sämre till i ett våldtäktsmål redan från start enbart på grund av att han är en man.

Undrar om samma forskare anser att det är OK att en man "lajvar" kvinna och tävlar tillsammans med kvinnor i sport?

Vad tycker du om att du + flera andra män här alltid lägger skulden på det kvinnliga offret och spekulerar om de kvinnliga offrens karaktär och historik men aldrig lägger nån skuld på de manliga förövarna och aldrig plockar sönder deras karaktär eller historik?
Citera
2026-09-15, 17:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Du kanske skulle bli nämndeman eftersom du vet exakt hur folk tänker. (Fast jag hoppas egentligen inte att du blir det).
Citera
2026-09-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ställer samma fråga till dig som till Cinmik

Japp, han våldtog henne med 100% fullt ut uppsåt. Desperat vettefan om han var men kåt och egoistisk till 100%. Han sket fullständigt i vad tjejen ville eller inte ville. Han visste exakt vad han gjorde och det var därför som han flydde efteråt. Och det var därför som han blev dömd för våldtäkt.
Citera
2026-09-15, 17:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad tycker du om att du + flera andra män här alltid lägger skulden på det kvinnliga offret och spekulerar om de kvinnliga offrens karaktär och historik men aldrig lägger nån skuld på de manliga förövarna och aldrig plockar sönder deras karaktär eller historik?

Titta återigen kan du inte bemöta det som vi frågar er. Varför kan du inte bemöta det som de feministiska forskarna säger? Hur tolkar du det som de säger? (Om de menar det jag tolkar det som så är det ganska skrämmande om man är man).

Jag tycker vi kan börja med frågan om de inblandades karaktärer och historik är relevant över huvud taget? Tycker du det och håller du i sådana fall med om att det är lika relevant att titta på båda parternas
agerande i situationen och deras tidigare "historik"?

Hur många fall har du varit inne och kommenterat och särskådat den kvinnliga partens förehavanden?
Citera
2026-09-15, 17:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Gissar att det handlar om mäns fysiska styrka vilket kan vara skrämmande och leda till en känsla av utsatthet.

Det är också mannen som penetrerar kvinnan vilket också spelar in.

Tänk dig att en över två meter stor hulk tränger in i din röv Jocke.

Då kanske du reagerar med fawning.

Hulken tänker att du är passiv och därför njuter extra mycket.
Citera
2026-09-15, 17:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Dörren var stängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in