2026-09-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KD-tards
För mossig valkampanj som inte lockade yngre väljare.

Bilden av att Åkesson "är" partiet och att de andra är klåpare som trollar i sociala medier och skickar mass-SMS.

Bilden av att partiet låst sig vid fossilberoende och ett ständigt 80-tal som aldrig tar slut

För mycket Tidöpolitik och för lite egen politik.

3 procent var inte trogna väljare och man lockade knappt några nya väljare.

Ett mycket stort fall i skolvalet tyder på att man hade svårt att förklara för förstagångsväljarna. De som drabbats av Tidöpolitiken drog till vänster och de som sett sina föräldrar ha mer pengar på statsskuldens bekostnad valde Moderaterna.
Min fetning, håller med om fossilbränslen fixeringen. Den är allt annat än tidsenlig. I övrigt så har man ändå en politisk kraft i energipolitiken med ansatsen och inriktningen att vi skall vara oberoende. Och det är bra.
Citera
2026-09-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
Rösterna från Thailand är inte räknade
Är det många gubbar som smörjer kråset med billiga svarta fittor som röstar på SD där?
Citera
2026-09-15, 13:36
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Det är bara att fatta att SD kommer inte växa mer.

Det går inte att spexa sig fram till regeringsmakten.

Det största misstaget Chang Frick och hans kompisar gör är tro att etablissemanget i storstäderna har samma dåliga självkänsla kring klass, utbildning och härkomst som han har och är mottagliga för massa pranks och locker room talk i hur de röstar.

Lycka till med att vinna landsbygden. Det är så mycket människor som bor där. Det är inte där besluten tas. Besluten fattas av företrädesvis väldigt allvarliga kvinnliga tjänstemän i storstäderna som bor i en mycket välförtjänt bostadsrätt tillsammans med sin lika välutbidade man och barn och som verkligen tycker att gapiga snusOlle som knappt klarade skolan hör hemma exakt där han befinner sig på arbetsmarknaden tillsammans med Mustafa och Omar. Hennes hjärta ömmar för de kvinnor som vårdar och hjälper.

J-vla jubelåsnor. Nä, SD är ett sjunkande skepp pga de kommer inte klara av att förnya sig. Nä nu är jag färdig med det här analyserandet. Tacka vet jag Ebba.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-09-15 kl. 13:38.
Citera
2026-09-15, 13:38
Medlem
Någon eller några av dessa förklaringar

- Rysskopplingen. Svenskar har traditionellt sett hatat ryssen och vill inte se såna kopplingar. Tror det fick många att gå från SD till M eller KD.

- Stödröster till L. Mohammedsson lyckades lura en del SD:are att rösta på L.

- Jimmie skiter i arbetarklassen och är egentligen en borgare även fast han påstår sig vara ekonomiskt i mitten. Sveket med A-kassan.

- Israelvurmandet. SD borde varit neutrala i frågan. Istället har Jimmie gått och knäböjt för zionister i Israel. Patetiskt. Dessutom leder Israels krig i MENA till fler flyktingströmmar till Europa så borde inte vara i SD:s intresse men det är de väl för korkade att förstå.

- De andra borgerliga partierna har börjat anamma SD:s migrationspoltik (iallafall på papper) vilket fått vissa att överge SD för något av de andra Tidöpartierna.

- För många tölpar i partiet som utrycker sig som white trash.

- Fröken Snusk. SD är inte ett coolt eller intellektuellt parti.
Senast redigerad av lill-liza 2026-09-15 kl. 13:43.
Citera
2026-09-15, 13:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Han snackade väl om sin lust och kärlek för Israel? Det verkar vara så att Europa är under total påverkanskampanjer från Ryssland och Israel på högerflanken. Mycket konstigt i olika europeiska högerpartier.

Det börjar alltid med att patrasket ska ut, värna om den vita bla bla - men sedan visar det sig vara totalt skitsnack?

Det är Israel under huven eller Ryssland. Varje jävla gång.

Vänsterflanken är det kanske Kina eller mellanöstern.

Det är över för Europa, på riktigt denna gång.

Det är just det som gör det så extremt deprimerande. Retoriken om att värna landet och kasta ut patrasket byts alltid ut mot ren ryggradslöshet så fort de får sitta i de fina salongerna.

Att Jimmie kände sig tvungen att krypa och visa respekt för jiddischgänget i Jerusalem som i praktiken är den farligaste maffian i världen genom sitt globala inflytande visar bara hur riggat spelet är under huven. De tvingas anpassa sig efter helt andra agendor än sina egna väljares intresse.

Men det som gör det till ett totalfiasko är att han samtidigt valde att agera dörrmatta åt Moderaterna och slita ihjäl sig för att Liberalerna skulle klara riksdagsspärren.

Att ge bort statsministerposten och rasa ner till 17 procent i det senaste valet bara för att rädda ett liberalt miniparti och fjäska för borgerligheten är det största politiska sveket i modern tid och det unika maktläget är borta för alltid och Europa fortsätter att förfalla i ett kontrollerat tempo.
Citera
2026-09-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freja1999
Att ge bort statsministerposten till Ulf Kristersson trots att SD var det större partiet 2022 var det första och mest ödesdigra misstaget. Avgå Jimmie!

SD skulle ha krävt minst 1-2 ministerposter från början. De skulle ha hållit en hårdare linje istället för att leka bästa vänner med L och KD.

Alla visste att SD (Tidö) behövde väljare från S för att kompensera för utflödet från Liberalerna till C och S!

Det hade SD ingen genomtänkt politik för.
Citera
2026-09-15, 13:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KD-tards
SD skulle ha krävt minst 1-2 ministerposter från början. De skulle ha hållit en hårdare linje istället för att leka bästa vänner med L och KD.

Alla visste att SD (Tidö) behövde väljare från S för att kompensera för utflödet från Liberalerna till C och S!

Det hade SD ingen genomtänkt politik för.

Jag såg det här komma redan när Jimmie stod och kramades med Simona Mohamsson och hon svagt viskade i hans öra att hon inte har några trosor på sig.
Citera
2026-09-15, 13:46
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag är SD och har dessutom politiska uppdrag åt SD i min kommun nånstans runt valbo/Gävle.

Min personliga åsikt är att jag totalt missuppfattat läget och trott att SD som vanligt legat runt 20%.
Man har väl varit blind antar jag och sett det man vill se. Så det kom lite som en chock för mig och jag börjar faktiskt på allvar bli rädd nu för framtiden eftersom V växer och kanske får riktig makt.

Om man får vara lite efterklok så kan jag tycka att SD blivit för bekväma. Det är mys i sofforna och partiet är alldeles för beroende av Jimmie.
Jag tycker såklart Jimmie är skitbra men även han har börjat blivit för bekväm. Jimmie idag är mer som en rockstjärna som alla vill ta en selfie med.
SD borde på allvar leta efter någon som kan ta över efter honom. Mattias gjorde det en gång med bravur när Jimmie var sjukskriven så det är inte omöjligt.

Jag tänker iallafall lämna alla mina uppdrag nu. Orkar inte mer.
Jag har gjort vad jag kunnat för att övertyga alla jag känner och varit ute och kampanjat.

Jag hoppas SD går tillbaka och blir lite hårdare och mer obekväm för eliten som dom var från början,
Afs är iallafall det parti jag kommer att rösta på hädanefter.
Citera
Medlem
Se över SDs väljarbas; det är tjocka gubbar som har thailändsk fru, tycker de häftigaste som finns är att åka skitgamla bilar som faller isär och tycker att det en väldigt väldigt viktig sakfråga att systembolaget ska ha kyld dryck.

Vill en vettig människa bli associerad med ovannämnda gubbar? Nej, de vill de inte.
Citera
Avstängd
Undrar om den troslösa Simona har ringt Jimmie än och tackat för att han slet sönder sitt eget parti bara för att rädda hennes lilla liberala skitparti över spärren?

Avgå Jimmie!
Citera
2026-09-15, 13:50
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freja1999

Visst kommer sossarnas regeringsförhandlingar bli ett kaos men det tröstar ingen när Jimmie precis har kastat bort ett unikt maktläge som aldrig kommer tillbaka. Blixten slår inte ner på samma ställe två gånger.

Helt klockren analys.
M har nästan tagit över som det parti som lovar lag och ordning och hårdare straff.
M har dessutom ungefär samma politik om utvisning av kriminella invandrare
M är ett äldre parti med mer trovärdighet trots sveket på reinfeldts-eran ( minnet är kort)

SD har blivit för mesiga och spelat ut sin roll mer och mer. - tyvärr! Detta kommer från någon som har uppdrag åt SD
Citera
2026-09-15, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag är SD och har dessutom politiska uppdrag åt SD i min kommun nånstans runt valbo/Gävle.

Min personliga åsikt är att jag totalt missuppfattat läget och trott att SD som vanligt legat runt 20%.
Man har väl varit blind antar jag och sett det man vill se. Så det kom lite som en chock för mig och jag börjar faktiskt på allvar bli rädd nu för framtiden eftersom V växer och kanske får riktig makt.

Om man får vara lite efterklok så kan jag tycka att SD blivit för bekväma. Det är mys i sofforna och partiet är alldeles för beroende av Jimmie.
Jag tycker såklart Jimmie är skitbra men även han har börjat blivit för bekväm. Jimmie idag är mer som en rockstjärna som alla vill ta en selfie med.
SD borde på allvar leta efter någon som kan ta över efter honom. Mattias gjorde det en gång med bravur när Jimmie var sjukskriven så det är inte omöjligt.

Jag tänker iallafall lämna alla mina uppdrag nu. Orkar inte mer.
Jag har gjort vad jag kunnat för att övertyga alla jag känner och varit ute och kampanjat.

Jag hoppas SD går tillbaka och blir lite hårdare och mer obekväm för eliten som dom var från början,
Afs är iallafall det parti jag kommer att rösta på hädanefter.

Respekt för att du kliver av och det visar att du har kvar den ryggrad som partiledningen saknar men tror du verkligen att det räcker med att bara byta partiledare i efterhand?

Blixten slår som bekant inte ner på samma ställe två gånger och det unika och historiska maktläget fanns 2022 vägen låg helt fri för ett totalt systemskifte men i stället gav Jimmie bort statsministerposten och lät sig helt förföras av liberalerna och regeringsglansen under kramkalaset med en troslös Simona Mohamsson och att de slet ihjäl sig för att agera livboj åt L medan de agerade dörrmatta åt M ledde rakt till det här historiska 17 procentsfiaskot.

Tror du verkligen att SD någonsin kan reparera det ödesdigra misstaget och få tillbaka den chansen nu när maktläget är bortkastat för alltid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in