2026-09-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Ok du är en livlig påhejare av ugglan och Totius som inte haft tillgång till nånting annat än offentliga material samt ingen som kan verifiera deras juridiska utbildning överhuvudtaget, men dessa personer som alla är verksamma inom juridiken dom kan man inte lita på... intressant måste jag säga 👍

Jag hejar inte på någon. För mig finns inget vinna eller förlora, jag försöker förstå vad som faktiskt har hänt.

Men ja, jag tycker att både Totius och Ugglan resonerar mer reflekterande än du gör, eftersom de åtminstone försöker väga in flera delar av förloppet. Ett LVU uppstår inte i ett vakuum. Ska man förstå varför ett sådant beslut fattas måste man titta på hela kedjan, vården, familjedynamiken, skolan, LSS/assistansen, kommunikationen och vad som förändrats över tid.

Att välja bort vissa delar bara för att de inte passar den egna bilden gör inte analysen mer korrekt, bara mer ensidig.
Citera
2026-09-14, 17:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Jag hejar inte på någon. För mig finns inget vinna eller förlora, jag försöker förstå vad som faktiskt har hänt.

Men ja, jag tycker att både Totius och Ugglan resonerar mer reflekterande än du gör, eftersom de åtminstone försöker väga in flera delar av förloppet. Ett LVU uppstår inte i ett vakuum. Ska man förstå varför ett sådant beslut fattas måste man titta på hela kedjan, vården, familjedynamiken, skolan, LSS/assistansen, kommunikationen och vad som förändrats över tid.

Att välja bort vissa delar bara för att de inte passar den egna bilden gör inte analysen mer korrekt, bara mer ensidig.
Verkligen? Så när du valde att inte ta med hur Jocke har stöttat och endast talat väl om relationen med Victoria när du sa att det var bra att LVU skedde eftersom nu får Jocke äntligen får kontakt med Elsa igen och inte skjuts undan av styvpappan. Då gjorde du just detta fel du beskriver här va?
Citera
2026-09-14, 17:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Ditt enda syfte hittills är att prata bort det alldeles uppenbara övergreppet som Örebro kommuns socialtjänst utsatte Elsa för och struntade i att avbryta det hela trots att de visste att placeringen var fel långt innan Elsa lämnades tillbaka till sin familj.

Det enda Totius, Ugglan och doktorn tillför i tråden är att uppreda de felaktiga domarnas logik och försöker hitta alla halmstrån de kan för att rättfärdiga övergreppet, precis som du.

Du dyker upp från ingenstans och rakt in i denna tråd. Det är intressant i sig.
Citera
2026-09-14, 17:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Eftersom mbp går under straffrätten så kan jag inte se någon annan möjlighet

Ja det lutar åt att det i själva verket är denna CTH som lider av MbP och projicerat sin egen diagnos på mamman. Varför skulle hon annars tvångsvårdat Elsa helt i onödan?
Citera
2026-09-14, 17:19
Medlem
Citat:

Ok precisera exakt vad du menar med det eftersom jag enbart håller mig till offentligt material och har noll spekulationer... jag har inte åberopat nånting som kommer från annat än utbildat folk... ingeting från kändisar el dyl som haft åsikter i detta ärende... Men du verkar anse att statlig media samt dom utredningar som gjorts är nåt som saknar betydelse?? Jag har förstått att du gillar att nyansera.. det är i min värld oseriöst om nåt... lagen gäller även för tjänstemän... hur lite du än gillar det
Citera
2026-09-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det lutar åt att det i själva verket är denna CTH som lider av MbP och projicerat sin egen diagnos på mamman. Varför skulle hon annars tvångsvårdat Elsa helt i onödan?
Ondskefulla väsen.... Är det svar nog?
Tror du att Carina Toro Hartman deltog i sossarnas valkampanj 🤣🤣
Citera
2026-09-14, 17:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ondskefulla väsen.... Är det svar nog?
Tror du att Carina Toro Hartman deltog i sossarnas valkampanj 🤣🤣

Hon blir nog inte långrandig efter denna megaskandal. Hoppas föräldrarna aldrig slutar och fortsätter att begära ut varenda handling. Tror inte de fått ut allt ännu.
Citera
2026-09-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ditt enda syfte hittills är att prata bort det alldeles uppenbara övergreppet som Örebro kommuns socialtjänst utsatte Elsa för och struntade i att avbryta det hela trots att de visste att placeringen var fel långt innan Elsa lämnades tillbaka till sin familj.

Det enda Totius, Ugglan och doktorn tillför i tråden är att uppreda de felaktiga domarnas logik och försöker hitta alla halmstrån de kan för att rättfärdiga övergreppet, precis som du.

Du dyker upp från ingenstans och rakt in i denna tråd. Det är intressant i sig.
Det finns en tråd här på flashback som handlar om ett polisbefäl som anklagades för bla våldtäkt, den som satt och argumenterade och försvarade denna polis mest med en otroligt arrogant hållning visade sig sen vara den anklagade polisen själv.. just saying
Citera
2026-09-14, 17:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Om du vill veta vad som hänt? Varför läser du inte det material som finns tillgängligt? Vi har inte mer än det att diskutera i denna tråd.

Det vi har att gå på är information från de som faktiskt läst orignialhandlingarna, som exempelvis Kalibers journalister, vittnesförhör i domarna, information från visselblåsaren och förstås den externa utredaren.

Väger man samman allt så finns det inte så mycket att disktura annat än hur i hela friden kunde tjänstemän från soc och politiker låta placeringen forgå, när de visste att den var felaktig och olaglig.

Och varför har chef efter chef köpts ut? Allt hänger nämligen ihop. Det här är en fullkomliga megaskandal. Inget annat.

Det är inte läge att sitta och prata om föräldarnas skuld när vi har en socialtjänst som betett sig fullkomligt huvudlöst mot en stackars flicka och isolerat henne från hennes biologiska familj i nästan ett års tid. Sjukt sjukare sjukast.
Citera
2026-09-14, 17:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det finns en tråd här på flashback som handlar om ett polisbefäl som anklagades för bla våldtäkt, den som satt och argumenterade och försvarade denna polis mest med en otroligt arrogant hållning visade sig sen vara den anklagade polisen själv.. just saying

Precis. men vi får ju inte spekulera i denna tråd. Men bara märkligt att så många hoppat in i just denna tråd och vevat för socialtjänstens och örebro kommuns räkning. Det är ett gäng som gjort det.
Citera
2026-09-14, 17:37
Medlem
Citat:
Precis. men vi får ju inte spekulera i denna tråd. Men bara märkligt att så många hoppat in i just denna tråd och vevat för socialtjänstens och örebro kommuns räkning. Det är ett gäng som gjort det.
Neej inga spekulationer what so ever
Citera
2026-09-14, 17:41
Medlem
Citat:
Om du vill veta vad som hänt? Varför läser du inte det material som finns tillgängligt? Vi har inte mer än det att diskutera i denna tråd.

Det vi har att gå på är information från de som faktiskt läst orignialhandlingarna, som exempelvis Kalibers journalister, vittnesförhör i domarna, information från visselblåsaren och förstås den externa utredaren.

Väger man samman allt så finns det inte så mycket att disktura annat än hur i hela friden kunde tjänstemän från soc och politiker låta placeringen forgå, när de visste att den var felaktig och olaglig.

Och varför har chef efter chef köpts ut? Allt hänger nämligen ihop. Det här är en fullkomliga megaskandal. Inget annat.

Det är inte läge att sitta och prata om föräldarnas skuld när vi har en socialtjänst som betett sig fullkomligt huvudlöst mot en stackars flicka och isolerat henne från hennes biologiska familj i nästan ett års tid. Sjukt sjukare sjukast.
Det finns ju liksom en anledning till varför dom kallade det för socialtjänstskandalen där politiker nu pratar om hur man måste återskapa ett förtroende för denna socialtjänst i Örebro
Senast redigerad av VildHasse5 2026-09-14 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in