2026-09-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Varför ska du lägga dig i hur andra människor lever? Ska du ha levnadskontroll på alla grannar?

Du är alltså ok med att det kan flytta in nazister till ditt område och att du då behöver flytta varje gång?
Citera
2026-09-14, 16:12
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du är alltså ok med att det kan flytta in nazister till ditt område och att du då behöver flytta varje gång?
Jag kan väl inte alltid ha koll på om det bor nazister i mitt område? Jag ser till att bo någonstans där nazistpartier får få röster.

Sluta spela offer och väx upp.
Citera
2026-09-14, 16:23
Medlem
Citat:
Jag kan väl inte alltid ha koll på om det bor nazister i mitt område? Jag ser till att bo någonstans där nazistpartier får få röster.

Sluta spela offer och väx upp.

Du erkänner här att du hellre bor med likasinnade. De flesta människor fungerar på det viset. Det är därför det existerar segregering i varenda land som är mångkulturellt.

Är det då inte bäst att människor fortsätter bo segregerade i sina egna områden för att undvika konflikter? Du säger att andra ska flytta och jag undrar fortfarande: Var ska jag flytta om jag vill bo med mitt eget folk? Var i Sverige är detta möjligt?
Citera
2026-09-14, 16:27
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Du erkänner här att du hellre bor med likasinnade. De flesta människor fungerar på det viset. Det är därför det existerar segregering i varenda land som är mångkulturellt.

Är det då inte bäst att människor fortsätter bo segregerade i sina egna områden för att undvika konflikter? Du säger att andra ska flytta och jag undrar fortfarande: Var ska jag flytta om jag vill bo med mitt eget folk? Var i Sverige är detta möjligt?
Vad hindrar dig att flytta till en kommun som styrs av SD?
Citera
2026-09-14, 16:28
Medlem
Det borde väl ändå vara rätt självklart att man i ett fritt land får klä sig och se ut som man vill?
Citera
2026-09-14, 16:45
Medlem
Citat:
Vad hindrar dig att flytta till en kommun som styrs av SD?

Menar du att det bara bor svenskar i dessa kommuner? Var har du hämtat fram den statistiken?
Citera
2026-09-14, 16:48
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Menar du att det bara bor svenskar i dessa kommuner? Var har du hämtat fram den statistiken?
Nej. Men skulle du vantrivas bara du råkar se en människa som inte är vit? Då låter terapi som det du borde uppsöka.
Citera
2026-09-14, 16:52
Medlem
Citat:
Nej. Men skulle du vantrivas bara du råkar se en människa som inte är vit? Då låter terapi som det du borde uppsöka.

Varför utgår du ifrån att alla icke-vita alltid vill bo med vita? Många av dem vill väl inte bo med mig heller eller hur?
Citera
2026-09-14, 16:54
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Varför utgår du ifrån att alla icke-vita alltid vill bo med vita? Många av dem vill väl inte bo med mig
heller eller hur?
Vad snackar du om nu? Säkert ingen som vill bo med dig nej.
Citera
2026-09-14, 16:59
Medlem
Citat:
Vad snackar du om nu? Säkert ingen som vill bo med dig nej.

För du sa att jag behövde terapi om jag inte vill bo med främmande folkgrupper. Men du verkar inte förstå att det är samma situation för invandrarna i Sverige.

Många av dem vill inte bo med svenskar. Ska de också gå i terapi över detta?
Citera
2026-09-14, 17:03
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
För du sa att jag behövde terapi om jag inte vill bo med främmande folkgrupper. Men du verkar inte förstå att det är samma situation för invandrarna i Sverige.

Många av dem vill inte bo med svenskar. Ska de också gå i terapi över detta?
Vilken källa har du för detta? Ja, rimligen bör man nog uppsöka terapi eller få annan psykologisk hjälp om man till exempel inte vill bo bland polacker men ändå flyttar till Polen.

Du verkar ha ordentliga psykiska problem.
Citera
2026-09-14, 17:08
Medlem
Citat:
Vilken källa har du för detta? Ja, rimligen bör man nog uppsöka terapi eller få annan psykologisk hjälp om man till exempel inte vill bo bland polacker men ändå flyttar till Polen.

Du verkar ha ordentliga psykiska problem.

Du ser väl med segregeringen i Sverige att människor föredrar att bo med sina egna? Eller förnekar du att det existerar? Människor vill bo med sina egna, att segregering existerar i Sverige och alla andra länder där mångkultur existerar är beviset för det.

Varför tror du områden som Chinatown och Little Italy existerar i USA? Och tycker du det är negativt att sådana områden existerar? Hade du hellre rivit ner dessa och tvingat alla att leva tillsammans mot deras vilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in