2026-09-14, 15:04
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ok, men du tycker fortfarande det är en bra idé att människor ska behöva flytta på sig hela tiden när man bor med andra människor som man inte håller med i deras sätt att leva?

Vore det inte bättre att människor som delar åsikter och värderingar bor tillsammans och separerade från andra?
Du väljer själv om du vill flytta. Att flytta dit du skulle trivas bättre är bara ett råd.
Citera
2026-09-14, 15:06
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Då accepterar du alltså inte religionsfrihet. Varför säger du att du står för saker du egentligen inte står för? Blir ju väldigt olyckligt när du bara står för det när det passar dina åsikter. Det är hyckleri på en ganska hög nivå.
Vad snackar du om? Att jag erkänner att folk hatar nazister innebär att jag inte accepterar religionsfrihet?

Du är en imbecill på riktigt.
Citera
2026-09-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Du väljer själv om du vill flytta. Att flytta dit du skulle trivas bättre är bara ett råd.

Ok, har du något förslag på var man kan bo om man bara vill bo med andra svenskar?
Citera
2026-09-14, 15:07
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? Att jag erkänner att folk hatar nazister innebär att jag inte accepterar religionsfrihet?

Du är en imbecill på riktigt.

På sättet du har skrivit så låter det som att du skulle bruka våld eller uppmana till våld om du såg sådant. Då tycker jag inte längre det låter som att man accepterar religionsfrihet när man talar på det sättet.
Citera
2026-09-14, 15:11
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
På sättet du har skrivit så låter det som att du skulle bruka våld eller uppmana till våld om du såg sådant. Då tycker jag inte längre det låter som att man accepterar religionsfrihet när man talar på det sättet.
Ditt trollande blir för uppenbart nu.
Citera
2026-09-14, 15:28
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ni vänsteridioter kan fortsätta skrika vargen kommer när den riktiga vargen dyker upp tar ingen er på allvar längre. Förresten visste du att Mein kampf är otroligt populär bok där muslimer är i majoritet? Vad tycker din lilla vänsterhjärna om det?
Var snäll och förklara logiken bakom din och många andras anklagelser om att vara vänster riktade till andra.

Dessa anklagelser görs ofta på en form där de riktas till ett "ni" som att det skulle vara flera personer med samma åsikter som adresseras. Det brukade förr vara i en form som "ni på Sveavägen 68" där man med det försökte påtala närvaron av anonyma aktivister som kommit för att sprida propaganda eller något.

Vänster är i dessa sammanhang väldigt brett. Man är vänster om man inte är helt på den andras sida i diskussionen. Minsta avsteg så blir man kallad vänster och påstås tillhöra ett kollektiv där alla tycker och tänker lika.

Ohövligheten i tonen är inte sällan också tydlig. Vänsterkräk, vänsterfittor och det av dig föredragna vänsteridioter. Vad tjänar detta till? Att tysta diskussionen eller försöker verka tuff? Jag kan minnas hur jag har läst om hur man hanterar vänstern på dess egna villkor som tydligen är våld och genom att våld inte fungerar på Internet så tar man till hårda ord istället. Diskussionen blir inte särskilt produktiv om den ena sidan använder sig av invektiv om den andra.

I diskussionen är ämnet delvis ett förslaget förbud av slöjor. SD och KD har mycket lika syn på detta och förespråkar bägge förbud. Den som då motsätter sig förbudsförlaget blir kallad vänster och hycklare och allt vad det är.

Högern brukar anklaga vänstern för att vara oliberala. Vänsterns politik kräver en massa förbud för att jämställdhet ska uppnås. I fallet med slöjförbud så är det högern som vill ha förbud och skälen är angivna som att det är för samhällets och kvinnornas skull. Högern brukar i dessa lägen påstå att vänstern kommer att införa denna sortens förbud, men att det inte är något man berättar att man ska. Högern förekommer därför vänstern med ett förbud. Varför? Varför är högern som det man anklagar vänstern för att vara och varför anklagar man denna vänster för att vara hycklare?
Citera
2026-09-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ditt trollande blir för uppenbart nu.

Det är inget trollande. Det är för att visa att du inte behandlar människor olika. Du tycker denna frihet att klä sig hur man vill är bra när det passar dig men du avskyr helt uppenbarligen vissa typer av uttryck men är ok med andra.

Du säger att du flyttar om du inte trivs. Men du flyttar inte om andra bär niqab som vissa anser stå för kvinnoförtryck. Här tycker du istället att de som anser detta ska flytta om det inte passar, inte kvinnorna och hushållen som bär detta.

Du tar alltså ena sidan här. Då står man inte för frihet att bära vad som helst som du påstår att du gör. Det är hyckleri.
Citera
2026-09-14, 15:35
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Det är inget trollande. Det är för att visa att du inte behandlar människor olika. Du tycker denna frihet att klä sig hur man vill är bra när det passar dig men du avskyr helt uppenbarligen vissa typer av uttryck men är ok med andra.

Du säger att du flyttar om du inte trivs. Men du flyttar inte om andra bär niqab som vissa anser stå för kvinnoförtryck. Här tycker du istället att de som anser detta ska flytta om det inte passar, inte kvinnorna och hushållen som bär detta.

Du tar alltså ena sidan här. Då står man inte för frihet att bära vad som helst som du påstår att du gör. Det är hyckleri.
Du önsketänker. Man får ha vilka plagg man vill, du får fortsätta gråta över det om du vill.
Citera
2026-09-14, 15:38
Medlem
Citat:
Du önsketänker. Man får ha vilka plagg man vill, du får fortsätta gråta över det om du vill.

Du nämnde specifikt att du skulle flytta om du såg vissa typer av plagg i ditt område. Visst förstår du att du då inte står för det du säger?
Citera
2026-09-14, 15:44
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Du nämnde specifikt att du skulle flytta om du såg vissa typer av plagg i ditt område. Visst förstår du att du då inte står för det du säger?
Jag står för att man kan flytta om man inte trivs, oavsett om det är bland nazzar eller muslimska kvinnor. Sluta trolla din pajas.
Citera
2026-09-14, 15:51
Medlem
Citat:
Jag står för att man kan flytta om man inte trivs, oavsett om det är bland nazzar eller muslimska kvinnor. Sluta trolla din pajas.

Ok men då ställer jag återigen frågan du inte svarade på: Tycker du att det är en bra idé att människor ska behöva flytta på sig hela tiden när man bor med andra människor som man inte håller med i deras sätt att leva?

Vore det inte bättre att människor som delar åsikter och värderingar bor tillsammans och separerade från andra?
Citera
2026-09-14, 16:02
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ok men då ställer jag återigen frågan du inte svarade på: Tycker du att det är en bra idé att människor ska behöva flytta på sig hela tiden när man bor med andra människor som man inte håller med i deras sätt att leva?

Varför ska du lägga dig i hur andra människor lever? Ska du ha levnadskontroll på alla grannar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in