2026-09-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du framstår som misogyn.
Är du seriös? vi sitter inte på ett jävla HR-möte
Citera
2026-09-07, 07:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Är du seriös? vi sitter inte på ett jävla HR-möte

Case in point.

De flesta aborter sker i förhållanden men ändå beskriver du kvinnor som gör abort som horor.
Den uppfattningen anser jag vara misogyn.
Citera
2026-09-07, 07:50
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
I låten som sjungs vill man skydda liv från kirurgens kniv. Kirurger med kniv utför inte aborter. Sluts ljug.

Låten är från 80-talet. Andas.
Citera
2026-09-07, 07:54
Medlem
Citat:
Case in point.

De flesta aborter sker i förhållanden men ändå beskriver du kvinnor som gör abort som horor.
Den uppfattningen anser jag vara misogyn.
Att använda abort som preventivmedel är fortfarande en vidrig sak att göra, spelar ingen roll om du är i förhållande eller inte. Ta ansvar eller lev som nunna. Att mörda barn är oförlåtligt och folk kan komma upp med en miljon oj hoppsan ursäkter för allting i livet. Nånstans måste gränsen dras. Men i väst saknar kvinnor agency tack vare sånna som du.
Citera
2026-09-07, 08:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Att använda abort som preventivmedel är fortfarande en vidrig sak att göra, spelar ingen roll om du är i förhållande eller inte. Ta ansvar eller lev som nunna. Att mörda barn är oförlåtligt och folk kan komma upp med en miljon oj hoppsan ursäkter för allting i livet. Nånstans måste gränsen dras. Men i väst saknar kvinnor agency tack vare sånna som du.

Vilka barn? Man aborterar foster, inte barn.
Citera
2026-09-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Låten är från 80-talet. Andas.
Den var lika lögnaktig då.
Citera
2026-09-07, 16:04
Medlem
Citat:
Vilka barn? Man aborterar foster, inte barn.

Utan att veta för mkt om dig antar jag du har samma moderna ståndpunkt angående män och kvinnors eller småpojkars och flickors inställning till att byta kön eller har jag fel?
Citera
2026-09-07, 19:35
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Utan att veta för mkt om dig antar jag du har samma moderna ståndpunkt angående män och kvinnors eller småpojkars och flickors inställning till att byta kön eller har jag fel?
Könsbyte är ok i myndig ålder, emå.
Citera
2026-09-07, 20:19
Medlem
Citat:
Könsbyte är ok i myndig ålder, emå.
Har du inga egna åsikter? Du verkar tycka vadsom staten säger åt dig.

Så man kan inte dra en gräns mellan vad en man och en kvinna är, eller ens kalla det psykisk störning att tro man är född till nått man inte är, men skillnaden mellan en människa och en cellklump kan bara definieras av rå kall kalkylerad vetenskap?
Fan va tröttsamma ni är. Gå och stöd the next ok thing ist.
hejdå
Citera
2026-09-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Vart står ni i denna polariserade fråga?
Abort är mord.

Citat:
Tycker ni att sådana här sammankomster kommer upp till riksmedia eller förblir det endast en underground-rörelse och företeelse?
Inte i västerländsk media för att den sekulära religionen i väst kräver barnoffer i form av abort i väst och barnprickskytte i oy vey...

Citat:
Vad tycker ni om detta argument?
Är procentandelen våldtagna kvinnor som behöver abort lik den med de som föds med två kön och därför måste alla ungar genusindoktrineras?

Citat:
Är ni för eller emot?
Emot abort.

Citat:
Kan ni motivera?
Abort är mord som bäst och offer till Baal som värst.
Citera
2026-09-12, 07:42
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021
Abort är mord.

Inte i västerländsk media för att den sekulära religionen i väst kräver barnoffer i form av abort i väst och barnprickskytte i oy vey...

Är procentandelen våldtagna kvinnor som behöver abort lik den med de som föds med två kön och därför måste alla ungar genusindoktrineras?

Emot abort.

Abort är mord som bäst och offer till Baal som värst.

Neonatal står det på dörren. Gick fel, skulle ta blodprov.

På Neonatal springer inga sköterskor in och ut. Inga föräldrar sitter och väntar. De små liven kämpar för sin överlevnad i tysthet. Lite kusligt.

20e veckan, Neonatal. 19e veckan, soptunnan.
Citera
2026-09-12, 08:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Idag var jag på den kristna sammankomsten på Norra Bantorget i Stockholm som gick under parollen "Ja till livet - Nej till abort"

Vart står ni i denna polariserade fråga?

Här finns ett klipp med ett inledande tal och anförande emot abort och ja till livet:

Länk till mitt klipp på YouTube
https://youtu.be/O14dkeVCU08

Tycker ni att sådana här sammankomster kommer upp till riksmedia eller förblir det endast en underground-rörelse och företeelse?

Själv är jag för sådana här sammankomster eftersom jag tycker att det talas väldigt lite om de människor som står upp för livet. De flesta tillhör liksom jag själv ett kristet sammanhang och jag måste säga att jag samtalade med min fru innan denna sammankomst och hon sa att hon alltid är för livet och emot abort förutom då det kommer till en våldtäkt. Där tycker hon att gränsen går för barnens bästa och rätt till livet.

Vad tycker ni om detta argument?
Är ni för eller emot?
Kan ni motivera?
Det är rätt att verka mot abort som preventivmedel men fel att hetsa mot människor som inte förstår bättre och som har vuxit upp i ett samhälle som inte förstår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in