2026-09-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Bullshit.

Kolla resultaten i Skåne så ser du precis vad det är frågan om.

Och att påstå sånt där jidder SKADAR bara SD. Det enda som kan rädd SD på sikt är att partiet "verklighetsbaserar" sig.
Jag kommer med fakta och du kommer med åsikter. Sanningen är att demografi förklarar 90% av valresultatet. Invandrarna röstar vänster eftersom dom vill ha mer invandring, mer bidrag, och lägre straff. En majoritet av invandrarna är islamister.
Citera
2026-09-14, 11:17
Medlem
På 4 år hinner en hel del svenskar dö och de ersätts av blattar som inte lär rösta på SD.
Citera
2026-09-14, 11:17
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Bullshit.

Kolla resultaten i Skåne så ser du precis vad det är frågan om.

Och att påstå sånt där jidder SKADAR bara SD. Det enda som kan rädda SD på sikt är att partiet "verklighetsbaserar" sig.

Kan du vidareutveckla din sista mening?
Citera
2026-09-14, 11:18
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indiancentury
Jag kommer med fakta och du kommer med åsikter. Sanningen är att demografi förklarar 90% av valresultatet. Invandrarna röstar vänster eftersom dom vill ha mer invandring, mer bidrag, och lägre straff. En majoritet av invandrarna är islamister.

Så är det.
Samma tendenser i hela väst.
Citera
2026-09-14, 11:19
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indiancentury

Jag tror att du är i fel tråd, det gäller inte valresultatet utan SD:s valfiasko.

Det har inget att göra med att invandrare i förorten röstar vänster. Absolut ingenting, de är inte väljare som SLUTAT rösta på SD.

SD:s valfiasko beror på att de har förlorat från SITT EGET väljarunderstöd. Förstår du alls hur valet går till?
Citera
2026-09-14, 11:19
Medlem
Prokloss avatar
Siffrorna i Valu talar sitt tydliga språk och det är dags att vara ärlig om varför folk tröttnar.

Jag har i grunden inga större problem med SD:s invandringspolitik, även om de ibland går lite väl hårt fram och trampar på religionsfriheten. Men problemet är att landet har fler frågor än bara migrationen, och där är resten av SD:s politik bitvis en ren katastrof.

Ta skolan till exempel. De borde ha stått på sig stenhårt och krävt att avveckla vinstuttagen i friskolesektorn i stället för att vika ner sig för Moderaterna. Det sticker i ögonen på folk när skattepengar rinner iväg till riskkapitalbolag samtidigt som vanliga skolor går på knäna.

Sedan har vi näringslivet och företagandet. Ska man profilera sig som ett seriöst alternativ måste man leverera en vass politik för företagare och entreprenörer som faktiskt bygger det här landet.
Framför allt saknas en vision om hur Sverige ska bli världsledande igen. Vi står mitt i en gigantisk teknologisk revolution med innovation, tech och AI som fullständigt ritar om hela världsekonomin, men det finns inte ett enda konkret initiativ från SD på den fronten. I ärlighetens namn har i och för sig inget annat svenskt parti någon plan för det heller, men om SD på allvar vill leda landet räcker det inte med att bara fastna i kulturkrig och symbolfrågor från förr.

När invandringen inte längre räcker som ensamt draglok faller partiet ihop för att resten av verktygslådan är tom på framtidsfrågor. Vad säger ni – är det här totala bristen på framtidsvision och näringslivspolitik som sänker dem? Jag tror det iaf…
Citera
2026-09-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Jag tror det beror på att Jimmie (som är hela SD), han skiter att gå till jobbet och har bara 6 % närvaro, han vet ju att deras korrupta regler ger honom hela lönen ändå, över 2 miljoner varje år.

Det är en av anledningarna att jag aldrig skulle rösta på SD detta valet, Israelrövslickeri och att de tillsammans med Moderaterna infört en polisstat.
Oj 6%

Det går i linje med vad jag sett i ett stort kommunhus. SDs rum var alltid tomma.
Citera
2026-09-14, 11:20
Medlem
Sqrbankens avatar
Tror man ska skilja på SD-röstare (primärt missnöjda med migpol) och SD:are; sistnämnda kan vi definera som en grupp som röstat med partiet varje val sedan de bytte till SD.

Tror många SD-röstare återvände till sina traditionella partier nu när restriktiv migrationspolitik inte längre betraktas som dödsknarkarrasism inom dessa led.

Vidare så stödröstade både SD-röstare och SD:are på Simona vilket plockade några tiondelar det med.

Vi har också en grupp SD:are som känner sig genuint besvikna på genomslaget SD haft i regeringen. Många är medvetna om att skutor inte helt vänds på fyra år, men en sak svinder verkligen för dem:

200 000 medborgarskap rullades ut av Tidö, SD enda som var emot detta men lät sig köras över. Det trots att man var sällskapets största parti medan detta om något är en profilfråga för dem.

Har åtminstone själv en SD:are i min omgivning som valde soffan i besvikelse över detta i år. Jag kan tycka det är det dummaste sättet att protestera på men hey ho, så det ser ut, och han var nog inte ensam.

Sen har vi också den liga som crashade ut till AfD, MED och Örebro.
Citera
2026-09-14, 11:22
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Jag tror att du är i fel tråd, det gäller inte valresultatet utan SD:s valfiasko.

Det har inget att göra med att invandrare i förorten röstar vänster. Absolut ingenting, de är inte väljare som SLUTAT rösta på SD.

SD:s valfiasko beror på att de har förlorat från SITT EGET väljarunderstöd. Förstår du alls hur valet går till?

SDs valfiasko:

1. Sveket i a-kassan.

2. Misslyckad invandringspolitik/judevurmande

3. Stödröster till L

4. För mycket invandrare i Sverige. Speciellt bland förstagångsröstarna.

5. Att övriga partier anpassat sig efter SD i kriminalpolitiken. Eller låtsas göra det.
Citera
2026-09-14, 11:23
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Det hjälpte ju inte att Åkesson på festivalen i Cannes sa ”I understand Hitler”.

Nu ljuger du.

Det var regissören Lars von Trier som sa att han förstod hitler och att han var en nazist (på Cannes filmfestival)
Citera
2026-09-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
På 4 år hinner en hel del svenskar dö och de ersätts av blattar som inte lär rösta på SD.
Många av dessa svenskar röstar på S dock, men visst - demografi avgör allt. Många svenskar förstår inte att majoriteten av invandrarna är islamister. En demokrati kan inte överleva om folk har så olika åsikter om hur samhället ska se ut. Vi kommer få mer gängkriminalitet, sprängningar, våldtäkter, förnedringsrån, och tillslut ett inbördeskrig om 20 till 30 år när demografin blivit tillräckligt dålig. Detta var det sista valet när det kanske fortfarande var möjligt att få en demokratisk lösning på problemen.
Citera
2026-09-14, 11:24
Medlem
Wretch32s avatar
1). Stödröster till L.
2). TIDÖ regeringen anses ha ”fixat” skjutningar, lag och ordning.
3). Invandring, integration & skjutningar har inte varit lika högt upp på priolistan det här valet som 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in