2026-09-14, 10:07
Medlem
Skit i regeringsmakten. Sätt 3-5 hårda krav och släpp fram en C, KD, L och M regering. Rensa i interna led, bort med dårarna som gång på gång gör bort sig.

Bygg upp starka lokala organisationer och lyft frågor som kan locka fler och andra typer av väljare. Beredskapsfrågor. Självhushållning. Byskolor.
En nationalistisk typ av miljörörelse som kanske kan locka en och annan C och Mp väljare.
Citera
2026-09-14, 10:07
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hahaha , snarare att Sverige anpassar straffrätten till en mer europeisk mitten.
Eller tycker du att Italien, Spanien, Tyskland, Frankrike har en " totalitär " lagstiftning ?

Vill du se drakonisk och hård kriminalpolitik skall du titta på Tjeckien, Slovakien, Ungern,
Rumänien och Bulgarien.

Jag vet fortfarande inte om du bara är naiv eller dum. Tjeckien, Slovakien, Ungern, Rumänien och Bulgarien, jo tjena in your dreams. Röster man in fascister i riksdagen få man en politik därefter.

Prop. 2025/26:297:
"Stockholms universitet (kriminologiska institutionen) framhåller att Sverige nu i snabb takt lämnar de nordiska ländernas fängelsenivå och det låga antalet intagna som internationellt benämnts och berömts som Scandinavian exceptionalism. Landet hamnar i stället på samma nivåer som Turkiet, Belarus och Ryssland – länder som Sverige i andra sammanhang inte vill sammanföras med vad gäller rättsväsende och mänskliga rättigheter. Institutet för mänskliga rättigheter, som resonerar på liknande sätt, anför att utredningens förslag, tillsammans med andra förslag, kommer att innebära en förändring av den svenska fängelsepopulationen som är så genomgripande att Sverige kommer att inta en särställning i EU."

Europeisk mitt =/= särställning i EU.

SAMTLIGA remissinstanser, inte bara SU och Institutet för mänskliga rättigheter framhåller liknande positioner. Jag vet vad ni nazister annars tycker om mänskliga rättigheter och liknande strunt. Ni som tror att dessa lagar enbart kommer att drabba människor som är lite mer mörkhyade än er själva är dumma, det är inte så rättssystemet fungerar.
Citera
2026-09-14, 10:09
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Citera gärna vad som är nazistiskt i den.

Till skillnad från er vänsterextremister som alltid daltat med kriminella, våldsbrottslingar, våldtäktsmän mfl, så vill SD, och vi som röstar SD, ha hårdare straff, samt givetvis utvisningar i de fall det går.
Varför vill ni behålla våldtäktsmän i Sverige i större antal än nödvändigt?

Det är en myt att SD vill ha hårdare straff för våldtäktsmän.
Minimumstraffet på 3 år för våldtäkt står fortfarande kvar. Ingenting har höjt eller ändrats. Istället ägnar sig högern åt att kalla svenska kvinnor för falskanmälerskor.

Jag tror vänstern är trötta på att höra att fängelserna är fulla av "oskyldiga" våldtäktsmän som ska ha saft och bulle och pengar för att de suttit inne.

Sedan la SD ner alla kvinnojourerna också. Inte undra på att kvinnor flyr fältet.
Citera
2026-09-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freja1999
Inte alls. Väljarna straffade dem stenhårt för att de lät sig förföras av en usel deal och agerade dörrmatta åt Moderaterna i stället för att kräva makten själva.
Nej.
Om det vore så enkelt som du påstår så hade inte siffrorna legat som de gör.
Citera
2026-09-14, 10:10
Medlem
Pinoputchins avatar
SD slickar uppåt och sparkar neråt, inget för den absolute svensken.
Citera
2026-09-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Skit i regeringsmakten. Sätt 3-5 hårda krav och släpp fram en C, KD, L och M regering. Rensa i interna led, bort med dårarna som gång på gång gör bort sig.

Bygg upp starka lokala organisationer och lyft frågor som kan locka fler och andra typer av väljare. Beredskapsfrågor. Självhushållning. Byskolor.
En nationalistisk typ av miljörörelse som kanske kan locka en och annan C och Mp väljare.

Vore en möjlighet om C ändrar sin röda linje mot att stödja en regering som är beroende av SD även om SD inte sitter i regering.
Citera
2026-09-14, 10:14
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
personangrepp brukar inte skvallra om allt för hög intelligens....

Vad har du emot utvisning av kriminella, bl.a våldtäktsmän?
Varför vill du ha kvar fler våldtäktsmän än nödvändigt?

Ska läsa igenom propositionen ikväll, vi som inte är vänsterextremister har ett jobb att sköta.

Att bygga halmgubbar brukar inte skvallra om någon särskild intelligens heller.
Citera
2026-09-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Vore en möjlighet om C ändrar sin röda linje mot att stödja en regering som är beroende av SD även om SD inte sitter i regering.

Visste faktiskt inte att det fanns en sådan röd linje. Trodde att den röda linjen var att SD ingick i en regering.

Förhoppningsvis, och jag trodde aldrig att jag skulle säga det. Så hoppas jag SD lägger ned tuppfäktningen, ser till Sveriges bästa och släpper fram Kristersson en mandatperiod till. Även om det på kort sikt lär straffa sig med svekdebatter till höger och vänster. Var den vuxne. Så omgrupperar vi om 4 år.
Citera
2026-09-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Trams. Han talade också om att stödrösta på Liberalerna. Men märkte nog att lite för många SD-väljare började stödrösta, så han svängde om det igen. Det är så det politiska spelet är. Även Ebba och personer inom Liberalerna har gjort utspel dagar före valet.

Det är för fan inte trams, han har inte visat nån vilja! Det är framförallt Simona Mohamsson som betett sig som att hon vill vinna valet. Jag skiter i vad som händer med SD, ser hellre att Örebropartiet tar deras plats, men det är ju anmärkningsvärt hur lite vilja, lust och visioner samtliga partier (förutom KD och Liberalerna) visat i valrörelsen. Från Vänster var det bara "Rösta på oss så att inte SD får ministerposter" och Åkesson var som en fet bromskloss. Kristersson är ju bara sur och tvär och borde bytas ut mot Bohlin eller Dousa.
Citera
2026-09-14, 10:19
Medlem
Förhoppningsvis blir detta startpunkten på en process där man äntligen fattar att Jimmie Åkesson inte måste vara partiledare. SD är ett skämt. Det finns ingen intern debatt, ingen dynamik, takhöjden är extremt låg, alla som kritiserar partiledningen blir uteslutna. Det är dags för dem att växa upp.
Citera
2026-09-14, 10:20
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
3. SDs krypande för Israel.

Israels regering om den fanns i Europa skulle klassas som nazistisk...
Ministrar den regeringen säger helt öppet att de vill utrota alla palestinier och de har mördat 20 gånger fler barn i Gaza än Ryssland i Ukraina.

Israel har USA-stöd eftersom ingen amerikansk politiker som är kritiserar Israel kan bli senator eller kongressman. Det finns omkring 60 miljoner protestanter i USA som i sin teologi är besatta av Israel eftersom där skulle Jesus visa sig när han återkommer.
Både Demokrater och Republikaner är beroende av deras röster.
Citera
2026-09-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Visste faktiskt inte att det fanns en sådan röd linje. Trodde att den röda linjen var att SD ingick i en regering.

Förhoppningsvis, och jag trodde aldrig att jag skulle säga det. Så hoppas jag SD lägger ned tuppfäktningen, ser till Sveriges bästa och släpper fram Kristersson en mandatperiod till. Även om det på kort sikt lär straffa sig med svekdebatter till höger och vänster. Var den vuxne. Så omgrupperar vi om 4 år.

Tror också det är en väg framåt för en borglig skattepolitik, men det kräver att C dumpar sin röda linje mot SD. Utan SD röster faller hela högersidan med eller utan centern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in