2026-09-14, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
De är okunniga som röstar på V. De borde rösta S för att få jobbtillfällen som dina blågula inte klarar av att ordna.
Det är S som är bra på sånt. De lägger allt annat åt sidan för att fixa jobben. Men ni unga kvinnor har aldrig upplevt hur bra vi hade det förr när sossarna styrde.
Vi som är födda på 60-talet är i chock över den inkompetens eller dåraktighet som fått tidö att lägga allt åt sidan för att kasta vanligt folk under bussen.
Svälta ut vanliga medborgare för att straffa några latmaskar och hopplösa bidragstagare som inte vill jobba och bidra till välfärden och ”folkhemmet”.

Var är jobben?
Nu ska ungdomar skuldsätta sig för livet med CSN-lån som bara växer med räntehöjningarna.
De kommer att hamna hos Kronofogden, få betalningsanmärkning och därefter inte ens kunna ha ett vanligt mobilabonnemang, eller få vissa jobb.

Därför röstar din grupp på V. De skiter i islamisterna det för med sig, de försöker bara överleva.
Hur ska man kunna tänka på staten och Sverige när man inte ens kan flytta hemifrån och skapa sig ett liv?
Nej, personlig och ekonomisk trygghet är grunden att stå på.
Men tidö företräder de som redan har sitt på det torra och kan unna sig lyxen att bedriva en folkhemsfientlig politik.

När jag växte upp hade vi allt. Ensamstående vanlig mamma med kontorsjobb kunde ha råd med allt. Bil, lägenhet, sommarställe, häst till barnen, aktiviteter. Nu måste man vara 2 för att ha råd med en bostad.
Kolla hur ni dumpar lönerna. Usch. Ni har förstört för många och vill höja barnbidraget så ni kan få lite extra att sätta in på barnens konto.
Bidrag ska vara behovsprövat. Tycker ni inte det, tidö?
Ni är genomskådade.

Höginkomsttagare här som röstar V. Samhället har glidit mot höger i stor utsträckning och en röst på V är en röst på att sossarna håller sig längre vänsterut och inte går full socialmoderater.

Jag röstar få att få högre skatter själv, beräknar mig kunna gå i pension i 50 års åldern genom sparande. En röst på vänstern ändrar inte den kalkylen nämnvärt.

Jag är helt sjukt privilegierad och kan inte argumentera för att jag behöver det bättre. Rimligare att ge de på botten bättre förutsättningar, skapa jobb genom stimulans osv. Pengar till människor på samhällets botten är pengar som går till våra företag ändå i form av konsumtion. Ett mycket cirkulärt system.

Värre med höginkomsttagare som jag som reser och konsumerar utomlands. Jag behöver inte massa skattelättnader för att spendera mer pengar utomlands.
Citera
2026-09-14, 06:53
Medlem
Varför män röstar SD är viktigare och roligare att diskutera. Varför röstar män här på SD? Ser är ju lite IQ fiskmås att ha sådana brister och så vill man analysera andra Hahaha
Citera
2026-09-14, 07:02
Medlem
Mycket skrämmande att folk som lever i en demokrati som Sverige inte fattar vad de håller på med när de stödjer kommunism. Men det visar att muslimerna har fått ett legitimt fotfäste i politiken och när de är helt med på banana åker V ut med badvattnet. V är duktiga idioter som banar väg för mer våld, mer kvinnoförtryck och mer problem för HBTQ-personer att leva fritt.
Citera
2026-09-14, 07:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Dom röstar med fittan, så enkelt är det! Kvinnor skall inte ha rösträtt - det största misstaget någonsin var när männen släppte in kvinnorna till valurnorna...
Citera
2026-09-14, 07:23
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Höginkomsttagare här som röstar V. Samhället har glidit mot höger i stor utsträckning och en röst på V är en röst på att sossarna håller sig längre vänsterut och inte går full socialmoderater.

Jag röstar få att få högre skatter själv, beräknar mig kunna gå i pension i 50 års åldern genom sparande. En röst på vänstern ändrar inte den kalkylen nämnvärt.

Jag är helt sjukt privilegierad och kan inte argumentera för att jag behöver det bättre. Rimligare att ge de på botten bättre förutsättningar, skapa jobb genom stimulans osv. Pengar till människor på samhällets botten är pengar som går till våra företag ändå i form av konsumtion. Ett mycket cirkulärt system.

Värre med höginkomsttagare som jag som reser och konsumerar utomlands. Jag behöver inte massa skattelättnader för att spendera mer pengar utomlands.

Du har kunnat spara med extremt fördelaktiga villkor som höger regeringar har fixat åt dig så du kan gå i pension

Sen kan de som är yngre inte göra det för V vill ta bort dessa fördelaktiga sparanden på grund av hur du röstar

Solidariskt
Citera
2026-09-14, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Du har kunnat spara med extremt fördelaktiga villkor som höger regeringar har fixat åt dig så du kan gå i pension

Sen kan de som är yngre inte göra det för V vill ta bort dessa fördelaktiga sparanden på grund av hur du röstar

Solidariskt

Han är en riktig man. Vi bildade vet att snabba lösningar ofta inte är bra. "Genvägar blir ofta senvägar" som ordspråket är.

En riktig regering ger en bättre avkastning över lång tid.
Citera
2026-09-14, 07:57
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante

Jävlar vad god du är. Handhjärtan gånger 100 på dig gubben/gumman❤️
Har du funderat på att donera till välgörenhet du som är så framgångsrik?
Istället för att fucka hela landet för oss andra som inte är lika självdestruktiva?
Citera
2026-09-14, 08:19
Medlem
Känlostyrda och lättpåverkade.
Citera
2026-09-14, 08:20
Medlem
cerns avatar
Man kan se tydligt att V är de stora vinnarna nu. De ökar tydligt och tågar på som bara den. De kommer nog ligga på 10% nästa val.

WT's will be hating
Citera
2026-09-14, 08:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är så mycket som är konstigt med dagens kvinnor.
Citera
2026-09-14, 08:25
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De har väl inte mött islams riktiga jag än..

Inte Pride heller.
Citera
2026-09-14, 08:34
Medlem
Placeholders avatar
Så man ska alltså ha sex timmars arbetsdagar, gå i pension vid ung ålder (om man inte vill jobba länge), gå ur nato för att bygga upp helt eget försvar, de vill också ha lägre hyror och billigare bostäder (ja det låter ju enkelt...). Mer pengar till vården (ja bara att öppna plånboken). Och allt ska finansieras.. hur? Miljardärsskatt? De har redan sagt de kommer att dra. Bara fantasier i V's partiprogram. Att man har en hel punkt bara för palestina säger ju allt... En känslobudget kan man säga, helt utan någon som helst verklighetsförankring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in