2026-09-13, 23:44
Medlem
Unga kvinnor gillar sharia.
Citera
2026-09-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Kvinnor är konformister. De står inte för egna åsikter utan följer flocken, just nu är det vänstern och dess värdeord som lockar. Det handlar om social status och tillhörighet. Att bli utfryst pga fel åsikter kan vara förödande.

Haha bra snack!
Citera
2026-09-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

Politiken som Tidö bedriver känns inte humant, även om den är humant på sikt för alla.
Citera
2026-09-14, 00:56
Medlem
Vallys avatar
Unga svenska kvinnor knullar runt med negrer och araber, och är beblandade med dessa.
Dom vill ha frihet att slampa sig..

Dom fattar inte bättre.
Citera
2026-09-14, 00:57
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Min flickvän är helt ointresserad och kan ingenting om politik men röstade för första gången detta år och givetvis blev det V.

Anledningen? Hennes kollega röstade på dom och SD är rasister enligt henne. Men vad V står för har hon ingen koll på.

När hon fick reda på att jag röstade SD så var jag rasist, har sunkiga värderingar osv.

För majoriteten av kvinnorna är det på den nivån. Dom resonerar som barn.
Citera
2026-09-14, 01:23
Medlem
Lättlurade av en naiv valreklam. Kommunisterna har ingen reelll politik att driva igenom, bara fluffmoln.
Citera
2026-09-14, 04:59
Medlem
V är ett känslobaserat avundsjukeparti utan logik.

Kvinnors tankemönster i ett nötskal.
Citera
2026-09-14, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
V är ett känslobaserat avundsjukeparti utan logik.

Kvinnors tankemönster i ett nötskal.

V är väldigt destruktivt för Sveriges framtid och att som etnisk svensk rösta på det skitpartiet är ju ett gigantiskt självmål.
Rösta på vidriga islamister är ju skäl för att bli omyndigförklarad.
Citera
2026-09-14, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
V är väldigt destruktivt för Sveriges framtid och att som etnisk svensk rösta på det skitpartiet är ju ett gigantiskt självmål.
Rösta på vidriga islamister är ju skäl för att bli omyndigförklarad.
Ja, avundsjuka är extremt destruktivt. Kombinerat med islam får det multiplikativt destruktiv effekt.

Vet inte vad som drabbas värst:
Feministerna?
Demokratin?
Svenska folket?
Citera
2026-09-14, 05:43
Medlem
De tror att det är ett rättviseparti, lika värde till alla.

Jag ser ett polerat äpple som är ruttet inuti
Citera
2026-09-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Unga svenska kvinnor knullar runt med negrer och araber, och är beblandade med dessa.
Dom vill ha frihet att slampa sig..

Dom fattar inte bättre.
Säger du rakt ut nu att högern vill begränsa kvinnors sexualitet?
Citera
2026-09-14, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Lättlurade av en naiv valreklam. Kommunisterna har ingen reelll politik att driva igenom, bara fluffmoln.
Kvinnor har röstat lika över tid, det är män som rört sig högerut. Således är det män som är mest påverkbara av tex politisk reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in