2026-09-14, 09:49
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kvinnor röstar med hjärtat och baserar sina val på känslor. Då blir det sällan speciellt bra på sikt.
Om det bara var kvinnor som invandrade till Sverige så hade de stängt gränserna.
Citera
2026-09-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
kvinnor är smartare än män därför röstar kvinnor vänster och vänstern står för jämställdhet med
Jämställt för alla utom dom som jobbar, de får jobba hårt men har mindre kvar i plånboken samt försörja alla andra och få högre försäkringskostnad för bidragstagarna snor deras saker sen blir det högre matkostnader för bidragstagare snattar och sen när de ska ha sjukvård så får det vänta en lång tid och betala för besöket för bidragstagare springer där hela dagarna för minsta lilla.
Efter allt det så blir det misshandlade och rånade av bidragstagare då de vill ha mer saker.
Fantastiskt jämdställt
Citera
2026-09-14, 10:07
Medlem
Unga kvinnor är empatiska varelser som enkelt känner medlidande för de svaga och de utsatta. Dessa är mycket önskvärda attribut i hemmet, men blir problematiska när de extrapoleras till den politiska arenan. Det är därför kvinnor inte borde ha rösträtt.
Citera
2026-09-14, 10:12
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Men var finns hjärtat i att tillåta det kvinnotryck som starka muslimska värderingar tyvärr ofta står för? Att inte ställa krav på svenskt språk och svenska värderingar, en avsaknad som kommer att göra dessa individer svåranställda och därmed utsatta i samhället? Listan kan göras lång, tyvärr. I min åsikt är det inget annat än hjärtlöst att stötta detta.

Du kan inkludera kortsiktigt tänkande.

Vad fick en så stor andel kvinnor att rösta fram Hitler?
Han vinklade sitt budskap feministiskt.

Du kan sälja in deras eget lidande & död till kvinnor så länge du förpackar den rätt.
Citera
2026-09-14, 10:16
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MovistarPlus
V näst största parti hos unga och Goyim undrar varför?

Nja, nu var det väl en ung kvinna som undrade?

Vi övriga goyim vet varför.
Citera
2026-09-14, 10:17
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Det har de alltid gjort. De tenderar att ha jämlikhet och rättvisa som viktiga frågor.

Surgubbar röstar på SD, KD och M. Varför skulle unga tjejer dras till samma partier som surgubbar?

Ok.

Så då röstar man för islams utbredning?
Citera
2026-09-14, 10:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Mycket skrämmande att folk som lever i en demokrati som Sverige inte fattar vad de håller på med när de stödjer kommunism. Men det visar att muslimerna har fått ett legitimt fotfäste i politiken och när de är helt med på banana åker V ut med badvattnet. V är duktiga idioter som banar väg för mer våld, mer kvinnoförtryck och mer problem för HBTQ-personer att leva fritt.
Ett socialt expriment med två större delar där vänster bodde och levde för sig och högern för sig. gärna helt två öar så det inte kunde drabba samman.
jobb och skatt går till den grupp som man tillhör, funderar på hur det skulle utvekla sig efter några år.
samma förutsätningar från början med pengar mm. naturligtvis.
Citera
2026-09-14, 10:24
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag möter i mitt arbete många våldsutsatta kvinnor och kan säga att du snackar skit.

Fast det gör jag ju inte. Det finns siffror på det där och om du jobbar med våldsutsatta kvinnor så känner du till stora delar av vad jag skrev om, dessutom.

Är du sedan inte medveten om att seriemördare och berömda våldsverkare får enormt stor kvinnlig respons, främst brevledes? Så är det, alldeles oavsett vad du fantiserat ihop.
Citera
2026-09-14, 10:29
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Men var finns hjärtat i att tillåta det kvinnotryck som starka muslimska värderingar tyvärr ofta står för? Att inte ställa krav på svenskt språk och svenska värderingar, en avsaknad som kommer att göra dessa individer svåranställda och därmed utsatta i samhället? Listan kan göras lång, tyvärr. I min åsikt är det inget annat än hjärtlöst att stötta detta.

Den här videon förklarar varför:
https://www.youtube.com/watch?v=YpoOf6uak-A
Citera
2026-09-14, 10:32
Medlem
Radikalexorcists avatar
Vänsterpartiets framgång är det främsta tecknet på att snacket om folkutbytet inte har varit "lögner från svenska rasister". Jag har svårt att se hur någon plötsligt blir rasist när den ser det uppenbara och oroas över det. Men nu är det i alla fall bevisat att det inte har varit en lögn.

Innan valet sa jag att detta kan bli Sveriges ödesval. Blir det svenskarna eller invandrarna som avgör landets framtid. Det verkar som att brytpunkten nu har skett, det är inte längre svenskarna som kommer att forma landets framtid. Folkutbytet är här på riktigt.

Enligt Expressen har Vänsterpartiet ökat i:

Burlöv
Malmö
Helsingborg
Botkyrka
Sigtuna

Kollar man upp andelen invandrare och de med utländsk bakgrund i dessa orter så ser det ut som följande:

Burlöv: ca 50%
Malmö: ca 50%
Helsingborg: ca 40%
Botkyrka ca 60% !
Sigtuna: ca 52%

Utöver det så känner de flesta till sossarnas "valboskap".

Framtiden ser mycket dyster ut. Svenskarna går till blått och invandrarna till rödgrönt. Hoppas inte att detta ger Åkesson en orsak att lägga ner.
Citera
2026-09-14, 10:40
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filep
För att dom vill ha råd att skaffa barn.

Javisst.

För deras väljarkompanjoner, blattarna, bidrar så jävla mycket till den kassan?
Citera
2026-09-14, 10:45
Medlem
Citat:
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

Vart har du fått det ifrån - Vänsterpartiet är inte extrem vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in