2026-09-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Fast folk har trott att de skulle öka och öka, val efter val, vilket är mer eller mindre omöjligt för dem. Att de överhuvudtaget blivit så stora som de blev är en bedrift. De kan faktiskt befinna sig på sin platå om de inte kommer tyna bort och bli alltmindre relevanta.

Iallafall så säger det en hel del om en politiker omedelbart går ut och kallar sina egna väljare mentalt handikappade under valvakan när den önskade ökningen inte ser ut att bli verklighet. SD vet att deras väljarskara inte utgörs av begåvningsreserven och problemet för dem är att de antingen måste bli ett mer rumsrent parti eller acceptera att de som bäst hittar sin platå och om de inte gör det minska för att inte vara kvar om några val. Nu tror jag inte att partidöden ligger i närtid men ändå.

Sedan så verkar folk tro att partiet klarar sig bättre utan Åkesson men det kan vara tvärtom.
tror du har fel i att folk trodde sd skulle öka val efter val ,
Citera
2026-09-14, 01:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Fast folk har trott att de skulle öka och öka, val efter val, vilket är mer eller mindre omöjligt för dem. Att de överhuvudtaget blivit så stora som de blev är en bedrift. De kan faktiskt befinna sig på sin platå om de inte kommer tyna bort och bli alltmindre relevanta.

Iallafall så säger det en hel del om en politiker omedelbart går ut och kallar sina egna väljare mentalt handikappade under valvakan när den önskade ökningen inte ser ut att bli verklighet. SD vet att deras väljarskara inte utgörs av begåvningsreserven och problemet för dem är att de antingen måste bli ett mer rumsrent parti eller acceptera att de som bäst hittar sin platå och om de inte gör det tynar de bort istället för att inte vara kvar om några val. Nu tror jag inte att partidöden ligger i närtid men ändå.

Nu vet inte jag vilka folk som avses eller om folk var så dumma att tro att SD skulle öka till någon drömnivå. Då är man smått retarderad.

Förra valet nådde man troligen den toppnivå man kan. En blygsam höjning med någon procentenhet hade varit stor framgång.
Citera
2026-09-14, 01:39
Medlem
Det behövs egentligen inte två moderatpartier. Väldigt få i landet gillar inte heller israelkramandet.
Citera
2026-09-14, 01:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Problemställningen är icke desto mindre relevant, och min åsikt delas av många i synnerhet konservativa, nationalistiska och libertarianska väljare. Du själv låter som en gammal betongsosse.

Nej inga jävla libtards delar dina åsikter. Du har helt tappat det.

Invänta onsdag och återkom.
Citera
2026-09-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu vet inte jag vilka folk som avses eller om folk var så dumma att tro att SD skulle öka till någon drömnivå. Då är man smått retarderad.

Förra valet nådde man troligen den toppnivå man kan. En blygsam höjning med någon procentenhet hade varit stor framgång.
möjlige 25-27 procent om sd hade levereat på riktigt och gjort någon skillnad men nu har sd misslyckats o det grövsta. det här tar jag tillbaka
Senast redigerad av chunky000 2026-09-14 kl. 01:56.
Citera
2026-09-14, 01:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Citat Jimmie the Dumbo:

"Det är ok med en muslimsk statsminister"
Hur många röster kostade den blundern?
Men herregud du tror en mikrocitat spelar nån roll? Men jag förstår att du som AfS-väljare känner dig nöjd med att att ha pissat bort din röst till Finlandsförsvarare, Gustav Kasselstrand.
Citera
2026-09-14, 01:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men herregud du tror en mikrocitat spelar nån roll? Men jag förstår att du som AfS-väljare känner dig nöjd med att att ha pissat bort din röst till Finlandsförsvarare, Gustav Kasselstrand.

Ja, vilket "mikrocitat" när ett förment konservativt och nationalistiskt parti tycker att utländska och religiöst fundamentalistiska krafter kan ta över landet.
Citera
2026-09-14, 01:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
möjlige 25-27 procent om sd hade levereat på riktigt och gjort någon skillnad men nu har sd misslyckats o det grövsta.
Haha och vilka skulle de ta väljare från menar? M t ex har flukturerat mellan 15-30 de senaste 20+ åren givetvis kan SD göra samma resa men ingen resa är spikrak.
Citera
2026-09-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Man kan knappast beskylla väljare för att dom väljer bort ett parti som sviker sina ideal totalt, spela roll om man går till AFS, Moderaterna eller något annat

Om Vänsterpartiet gör en radikal högersväng ekonomiskt så skulle det inte förvåna mig om många av deras väljare går till ett mindre kommunist parti, Sossarna eller liknande, precis samma sak med SD
Citera
2026-09-14, 01:45
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ja, vilket "mikrocitat" när ett förment konservativt och nationalistiskt parti tycker att utländska och religiöst fundamentalistiska krafter kan ta över landet.
Men tror du nån ombestämde sig när han sa detta? De som valde mikropartierna AFS - likt dig själv - hade redan bestämt sig. Det är roligt att ni blir så otroligt lättkränkta när Jimmie säger något som inte faller er i smaken men samtidigt blint lyssnar på en landsförrädar-ledare som bor i Finland och har har munnen fylld med rysk sperma.
Citera
2026-09-14, 01:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
möjlige 25-27 procent om sd hade levereat på riktigt och gjort någon skillnad men nu har sd misslyckats o det grövsta.

Som sagt vissa drömmer.
Citera
2026-09-14, 01:48
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som sagt vissa drömmer.
Precis, folk glömmer att SD bara suttit 16 år i riksdagen och redan har dessa framgångar - tänk liksom på M som funnits sen 1900-talets början och har samma siffror just nu i princip som SD. It is a long game.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in