2026-09-13, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet
Bara ett par veckor före valet är AfS partiledare och pseudojournalisten GK fullt upptagen med en film om psykiskt sjuka män, där ingenting "avslöjas". Om AfS varit ett äkta parti och drivits av svenskt sunt förnuft, hade AfS valkampanj upptagit all tid för partiledaren. Men, utöver att locka publik till judisk media och symboltyngda torgmöten (med inhyrda svartingar i publiken?), är det den godtrogna svenska pöbeln som står för jobbet med flygbladsutdelning m.m. Och vad har GK:s vän, sionistiske AfS-toppen Matikainen, bidragit med under AfS valkampanj? Judisk teater.

https://m.youtube.com/watch?v=Z3iULofpf_I&pp=0gcJCYsCo7VqN5tD

Nytt kompissvammel i judiskfinansierad media, knuten till den judiska porrindustrin. Som alltid, inga motfrågor. Som alltid, marknadsförs invandrarmediaprifilen Nick A, som är bådas kompis. Medias och porrindustrins representant erbjuds post som familjeminister i en hypotetisk AfS-regering och visar sig ha planerat en podd med en bortgången AfS-topp. Gustav kallar de som vill utvisa fler invandrare än han själv, för extremister. Som alltid, talas det mer om SD än AfS. Spekulationerna om Israel och SD:s "svängning" är skrattretande. AfS är nu indirekt förbundet med judiska erotikmässan och det är ju där de hör hemma
Citera
2026-09-13, 18:49
Medlem
lakritcs avatar
Jag kan i värsta fall acceptera en blågul förlust, men inte genom att röster på pluttepartier som AfS och Medborgerlig Samling avgör valet till oppositionens fördel.
Citera
2026-09-13, 18:55
Medlem
skillnads avatar
Postnord försenade med förtidsrösterna
Citera
2026-09-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Asyl invandringen ja har stramats åt all annan har ökat så varför tar du inte upp det? att arbetskrafts/anhörig osv har ökat... Jimmie sitter ju för fan själv o säger att han inte ser något problem med om invandrarna ersätter svenskarna! sanningen är att SD har böjt sig väldigt mkt och givit efter men knappt krävt något tillbaka till sina fyra samarbetspartners... det håller inte att skylla ifrån sig på andra hela tiden de har släppt fram Moderat, KD och Liberal politik men inte fått igenom något själv... mer än ren o skär kompromiss på det d lovade..
Därför att asylinvandringen är den allvarligaste invandringen. Saker och ting sinkas med utredningar, men det kan man inte skylla sd för, det är ju tyvärr dryg byråkrati. Nu är det ju viktigt att få bort permanenta uppehållstillstånd ex men med sosseregering kommer det ej hända.
Men återigen, det är lätt att gnälla när man inte sitter i riksdagen, hur mkt skulle Kasselstrand få igenom? Ännu mindre naturligtvis, så om sd har problem blir det än värre för afs (bortsett från att de aldrig skulle komma in såklart)
Vad Åkesson har sagt om svenskar går ju inte att ta seriöst, de flesta fattar det där, det är skillnad på politik och metapolitik. Follin har gått igenom det. https://www.youtube.com/watch?v=3dKREMzpcXE
Citera
2026-09-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Då är det väl tur att vi andra finns, som vågar rösta på ett parti utanför riksdagen. Jag och andra röstade på SD innan de hade kommit in i riksdagen. Först nu när SD blivit stora så vågar du rösta på dem. Så visa lite tacksamhet till oss som gjorde det möjligt. Hade det inte varit för oss så hade du aldrig idag haft SD att rösta på, då hade du väl fortfarande röstat på Moderaterna eller något annat "tryggt" och "säkert" alternativ i riksdagen.

Nu har vi gått vidare till AFS, ÖP, etc. Kanske om några år när ett nytt parti av dem har kommit in i riksdagen så kommer även du våga rösta på dem.

Men alla kan inte vara ledare och våga ta risker. Jag m.fl. kan rösta på ett parti utanför riksdagen om det är något vi tror på. Sen finns det du m.fl. som är följare, som inte vågar vara först, utan måste ha acceptans från andra innan man vågar följa med.

Om alla småpartier som AfS, ÖP, MED och Ambition Sverige hade samlats i ett och samma parti, skulle jag vara mer övertygad om att rösta på dem. Men jag förstår inte varför det finns så många små partier. Det är ett jämnt val och vi råkar bara splittras. Vi som ogillar de rödgröna och vill ge dem ett rejält bakslag måste samlas i stället. Splittringen gynnar bara vänstern.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Är du svensk medborgare? Har du i såna fall röstat på ambassaden i Tel Aviv?

Jag är kanske en av de största motståndarna till rödgrön politik. Därför blir jag arg när de som hatar de rödgröna splittras i många partier istället för att enas och krossa dem rejält. Alla problem vi har i vårt vackra land är på grund av de rödgröna. Enligt mig är nationalism att krossa de rödgröna. Därför röstar jag alltid strategiskt för att göra maximal skada på de rödgröna.
Senast redigerad av liapunov13 2026-09-13 kl. 19:20.
Citera
2026-09-13, 19:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Därför att asylinvandringen är den allvarligaste invandringen. Saker och ting sinkas med utredningar, men det kan man inte skylla sd för, det är ju tyvärr dryg byråkrati. Nu är det ju viktigt att få bort permanenta uppehållstillstånd ex men med sosseregering kommer det ej hända.
Men återigen, det är lätt att gnälla när man inte sitter i riksdagen, hur mkt skulle Kasselstrand få igenom? Ännu mindre naturligtvis, så om sd har problem blir det än värre för afs (bortsett från att de aldrig skulle komma in såklart)
Vad Åkesson har sagt om svenskar går ju inte att ta seriöst, de flesta fattar det där, det är skillnad på politik och metapolitik. Follin har gått igenom det. https://www.youtube.com/watch?v=3dKREMzpcXE

All invandring är allvarlig... återvandring är det som behövs... jag skiter i om de kommer hit som anhörig eller asyl, så jo det kan man skylla på SD! de viker sig för lätt de är störst i samarbetet men fått igenom minst, Kasselstrand det får vi väl se den dagen han kommer in...

Det sades om SD också att de aldrig skulle komma in

Vad Åkesson säger näe så är det man kan inte ta vad den lögnaren säger! då han svängt i både EU och Nato!
Citera
2026-09-13, 19:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
All invandring är allvarlig... återvandring är det som behövs... jag skiter i om de kommer hit som anhörig eller asyl, så jo det kan man skylla på SD! de viker sig för lätt de är störst i samarbetet men fått igenom minst, Kasselstrand det får vi väl se den dagen han kommer in...

Vad Åkesson säger näe så är det man kan inte ta vad den lögnaren säger! då han svängt i både EU och Nato!

SD betraktar jag numera som en del av det vänsterliberala klägget. De är uppenberligen ett feministiskt parti som gillar massinvandring och islamisering, och hatar jägare och sportskyttar. Röstat SD i alla val utom ett sedan 2010. Förra valet höll jag för näsan och röstade SD av taktikskäl, men efter totalhaveriet den föregående mandatperioden så kommer jag aldrig mer att rösta SD.

Krypandet för Israel, medborgarskap utdelade i flingpaketen, förbjudande av vissa jaktvapen, Nato utan folkomröstning, rysshat, mer pengar till genomkorrumperade Ukraina, märkliga feministiska sexuallagar som förtrycker män. Nu är det nog! Inte ens nödvärnsrätten ville de åtgärda, de har suttit på händerna större delen av tiden. Den enda vettiga inom SD är Jomshof, men det räcker inte. Övervägde Allard och ÖP, men AfS kändes mer stabila med sitt partiprogram, vars punkter jag delar till minst 85 %. Det avgjorde saken till AfS fördel.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-13 kl. 19:44.
Citera
2026-09-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du är lågbegåvad.
Lönegolvet för arbetstillstånd är 34 500kr. Foodora kan inte betala sådan lön.
Sluta skriva skräp.
Tidö minskar invandring i Sverige. Ni AfS stödröstar på V, MP som vill öka invandringen i Sverige.

Så du menar att Tidö tagit in över 300k raketforskare?
Citera
2026-09-13, 19:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
SD betraktar jag numera som en del av det vänsterliberala klägget. De är uppenberligen ett feministiskt parti som gillar massinvandring och islamisering, och hatar jägare och sportskyttar. Röstat SD i alla val utom ett sedan 2010. Förra valet höll jag för näsan och röstade SD av taktikskäl, men efter totalhaveriet den föregående mandatperioden så kommer jag aldrig mer att rösta SD.

Krypandet för Israel, medborgarskap utdelade i flingpaketen, förbjudande av vissa jaktvapen, Nato utan folkomröstning, rysshat, mer pengar till genomkorrumperade Ukraina, märkliga feministiska sexuallagar som förtrycker män. Nu är det nog! Inte ens nödvärnsrätten ville de åtgärda, de har suttit på händerna större delen av tiden. Den enda vettiga inom SD är Jomshof, men det räcker inte. Övervägde Allard och ÖP, men AfS kändes mer stabila med sitt partiprogram, vars punkter jag delar till minst 85 %. Det avgjorde saken till AfS fördel.

Det insåg jag för länge sedan med SD! har varit AFS trogen sen starten 2018! ser ingen anledning att ändra mig!

Men ja det det fetade håller jag med dig till 110% med!
Citera
2026-09-13, 19:50
Medlem
Citat:

Det är ju detta som är problemet när människor inte förstår att det är skillnad på om en norrman invandrar eller en svensk som återvandrar utan bara ser "all invandring är dålig" då denna kategori ingår med asylsökande när man tittar på den totala invandringen.
Man kan inte jämföra afs och sd på det sättet i tidsaspekt. Sd har ökat i varje val sedan starten afs har sjunkit varje val, så hur det går idag åter står att se. Det finns ingen verklighet där afs kommer in. Och om de skulle göra det är de överflödiga då sd ser vad som går att få igenom och inte.
Citera
2026-09-13, 20:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Det är ju detta som är problemet när människor inte förstår att det är skillnad på om en norrman invandrar eller en svensk som återvandrar utan bara ser "all invandring är dålig" då denna kategori ingår med asylsökande när man tittar på den totala invandringen.
Man kan inte jämföra afs och sd på det sättet i tidsaspekt. Sd har ökat i varje val sedan starten afs har sjunkit varje val, så hur det går idag åter står att se. Det finns ingen verklighet där afs kommer in. Och om de skulle göra det är de överflödiga då sd ser vad som går att få igenom och inte.

Du får gärna ta fram statistiken på alla norrmän eller "svenskar" som invandrat och återvandrat! då statistiken säger abdullah abdullh! svensk medborgare flyttar tillbaka till Sverige från Irak! då är det en svensk som återvandrat!

SD har ökat vid varje val sedan de kom in ja... men partiet startade 88 och kom in 2010 dvs 22år... AFS grundades 2018... knappt 10år gammalt parti så din jämförelse haltar ganska grovt.

hhahah just nu -3,3% enligt Valu idag för SD
Citera
2026-09-13, 20:07
Medlem
Offerviljas avatar
Vallokalerna är nu stängda. Ska alla vi nationalister nu köra en gissning på vad Alternativ för Sverige kommer att få i valet? Vi kommer inte att få se exakt vad Sveriges bästa parti kommer att få ikväll, men vi kommer att få se vad resultatet blivit för "övriga partier".

Jag tror på 1,37 % procent för Alternativ för Sverige. Vad tror ni?

Jag ska gå till mataffären och köpa sikrom, för jag ska göra sikromstoast ifall "övriga partier" får ett oerhört högt resultat.
Senast redigerad av Offervilja 2026-09-13 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in