Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Jag har skrivit många gånger att AfS förslag om plattskatt är bra och Tidöpartierna måste adoptera det.
Tvångutvisningarna också som AfS förslår är bra. MED har också några bra punkter i politik.
Men jag skulle aldrig kasta min röst i papperskorgen och rösta parti utanför Riksdag.
Tidö gör Sverige bra. Vänstern är ultra stark och varje röst behövs.
Då är det väl tur att vi andra finns, som vågar rösta på ett parti utanför riksdagen. Jag och andra röstade på SD innan de hade kommit in i riksdagen. Först nu när SD blivit stora så vågar du rösta på dem. Så visa lite tacksamhet till oss som gjorde det möjligt. Hade det inte varit för oss så hade du aldrig idag haft SD att rösta på, då hade du väl fortfarande röstat på Moderaterna eller något annat "tryggt" och "säkert" alternativ i riksdagen.
Nu har vi gått vidare till AFS, ÖP, etc. Kanske om några år när ett nytt parti av dem har kommit in i riksdagen så kommer även du våga rösta på dem.
Men alla kan inte vara ledare och våga ta risker. Jag m.fl. kan rösta på ett parti utanför riksdagen om det är något vi tror på. Sen finns det du m.fl. som är följare, som inte vågar vara först, utan måste ha acceptans från andra innan man vågar följa med.