2026-09-13, 17:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja, en röst på AfS är en bortslängd röst. Fact!

Ingen röst är bortkastad. Alla partier börjar från noll.

Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Exakt. Endast lågbegåvade, outbildade AfS-are som inte ens har gått på gymnasiet misslyckas med att förstå detta.
Jag är läkare och röstar AfS.
Citera
2026-09-13, 17:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Nej. Med så felaktig fakta är det inte konstigt att vissa människor sväljer afs-propaganda.
Sd ville kraftigt minska asylinvandringen vilket oxå skedde(sedan skedde ju ukrainakriget så inte konstigt att de blev en hel del ändå), hårdare krav för medborgarskap, stramare bidragssystem och krav mm, att man inte fått igenom fullskalig återvandring eller lyckats stänga gränsen helt är ju för att de inte har oinskränkt makt. Så om SD inte lyckats med allt de vill skulle ju knappast afs lyckas med det. Det finns en anledning till att alla seriösa som vill komma nån vart med invandringen, trots att de avser på pappret afs politik är bättre, röstar sd. Vem som helst kan sitta och koka ihop ett idealt partiprogram, det är knappast där problemet ligger.

Asyl invandringen ja har stramats åt all annan har ökat så varför tar du inte upp det? att arbetskrafts/anhörig osv har ökat... Jimmie sitter ju för fan själv o säger att han inte ser något problem med om invandrarna ersätter svenskarna! sanningen är att SD har böjt sig väldigt mkt och givit efter men knappt krävt något tillbaka till sina fyra samarbetspartners... det håller inte att skylla ifrån sig på andra hela tiden de har släppt fram Moderat, KD och Liberal politik men inte fått igenom något själv... mer än ren o skär kompromiss på det d lovade..
Citera
2026-09-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du är låg begåvad en av få människor som lider av dunning kruger, håll käften nu och återvänd till sekten din istället för att smutsa ner denna tråd med ditt jävla skit.

Här kommer en högbegåvad som röstade AfS år 2022 och SD nu:

https://x.com/AssarChristian/status/2099109444428713997

Flera som röstade AfS år 2022 kommer till SD nu som valet är jämt.

AfS och Kasslerstrand sjunker rejält
Citera
2026-09-13, 18:09
Medlem
Blev en röst på Kasselstrand till riksdagen.

Citat:

Det tror jag inte, kommer minst och dubbla sig detta val.
Citera
2026-09-13, 18:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Tack för dagens skratt! du bör göra en karriär som komiker! du skulle nog slå dig in bland eliten i Sverige nu när Robert Gustavsson är pensionerad!
Citera
2026-09-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tack för dagens skratt! du bör göra en karriär som komiker! du skulle nog slå dig in bland eliten i Sverige nu när Robert Gustavsson är pensionerad!

Du har ont att AfS sjunker i ett till val i rad.
Jag kan förstå detta. Ni kommer inte existera efter idag.

AfS är helt borta. Två val i rad som sjunker i antal röster.
Citera
2026-09-13, 18:22
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Den store svenske nationalisten och medborgarjournalisten Christian Peterson skriver på X att de som har röstat på Afs eller annat utanför riksdagen bör ändra sin röst till Tidö.

Citat:

Väldigt intressant !

Om jag förstod allt rätt skulle Gustav medverka kl 19 i valvaka 2026 /studio 3. Trevligt.

/ Ingrid
Citera
2026-09-13, 18:24
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Väldigt intressant !

Om jag förstod allt rätt skulle Gustav medverka kl 19 i valvaka 2026 /studio 3. Trevligt.

/ Ingrid

Just nu hör jag Allard.
Citera
2026-09-13, 18:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Just nu hör jag Allard.

Kan du länka så man kan få följa den är du snäll ?
Citera
2026-09-13, 18:26
Medlem
Fot.Notens avatar
Studio 3

https://www.youtube.com/watch?v=_9ebORMezk0
Citera
2026-09-13, 18:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Studio 3

https://www.youtube.com/watch?v=_9ebORMezk0

Tackar!
Citera
2026-09-13, 18:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag har skrivit många gånger att AfS förslag om plattskatt är bra och Tidöpartierna måste adoptera det.
Tvångutvisningarna också som AfS förslår är bra. MED har också några bra punkter i politik.
Men jag skulle aldrig kasta min röst i papperskorgen och rösta parti utanför Riksdag.
Tidö gör Sverige bra. Vänstern är ultra stark och varje röst behövs.
Då är det väl tur att vi andra finns, som vågar rösta på ett parti utanför riksdagen. Jag och andra röstade på SD innan de hade kommit in i riksdagen. Först nu när SD blivit stora så vågar du rösta på dem. Så visa lite tacksamhet till oss som gjorde det möjligt. Hade det inte varit för oss så hade du aldrig idag haft SD att rösta på, då hade du väl fortfarande röstat på Moderaterna eller något annat "tryggt" och "säkert" alternativ i riksdagen.

Nu har vi gått vidare till AFS, ÖP, etc. Kanske om några år när ett nytt parti av dem har kommit in i riksdagen så kommer även du våga rösta på dem.

Men alla kan inte vara ledare och våga ta risker. Jag m.fl. kan rösta på ett parti utanför riksdagen om det är något vi tror på. Sen finns det du m.fl. som är följare, som inte vågar vara först, utan måste ha acceptans från andra innan man vågar följa med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in