2026-09-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Intressant och häftigt är att Gustav Kasselstrand blev den nionde mest kryssade politikern i personvalet. Han fick fler röster än både Centerpartiets partiledare Elisabeth Thand Ringqvist och Miljöpartiets språkrör Daniel Helldén. En artikel på Fria Tider om det här:

https://www.friatider.se/allard-och-kasselstrand-fick-fler-personkryss-flera-partiledare

Du måste jämföra med SD och ÖP inte med MP:

Jimmie Åkesson, 369 871 röster
Markus Allard, 20 851 bortkastade röster
Kasslerstrand, 12 418 bortkastade röster
Citera
2026-09-19, 18:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Alternativ för Sverige ökade ganska rejält i det här riksdagsvalet.

2018: 20 290 röster
2022: 16 646 röster
2026: 26 729 röster

Jag hade hoppats att det skulle gå ännu bättre för Sveriges överlägset bästa parti, men att de fick mer än 10 000 fler röster än i det senaste riksdagsvalet och gick framåt från 0,26 % till 0,39 % känns för mig ändå ganska positivt. Hur känner ni andra nationalister om Alternativ för Sveriges valresultat?

Som nationalist känner jag att det var trevligt och också väntat att Örebropartiet fick fler röster än Afs.

Förresten det verkar som att Matikainen har lämnat Afs, han röstade på SD i valet och gillar inte Palestinastödet Gustav har.
Citera
2026-09-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Som nationalist känner jag att det var trevligt och också väntat att Örebropartiet fick fler röster än Afs.

Förresten det verkar som att Matikainen har lämnat Afs, han röstade på SD i valet och gillar inte Palestinastödet Gustav har.

Det är verkligen synd. Katastrofalt. Det betyder att Grodfrityr inte kommer att posta fler länkar till Matikainens boomer-tagningar i den här tråden.
Citera
2026-09-20, 08:47
Medlem
Run3s avatar
Härligt att se AFS öka!

0,39% med 26 729 röster. Ökning med +0,14% från 2022 och +10 083 röster.

Det får man ju skåla för! Kul att svenskarna börjar vakna!
Citera
2026-09-20, 10:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Härligt att se AFS öka!

0,39% med 26 729 röster. Ökning med +0,14% från 2022 och +10 083 röster.

Det får man ju skåla för! Kul att svenskarna börjar vakna!
I nuvarande takt, med befintlig demografi, når man riksdagen år 2137.
Citera
2026-09-20, 11:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
I nuvarande takt, med befintlig demografi, når man riksdagen år 2137.
Röstade du på AFS?
Citera
2026-09-20, 11:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Röstade du på AFS?
Nej. Skulle aldrig slänga bort min röst på ett parti utan chans att nå riksdagen i ett jämnt val mellan blåa och rödgröna. Om man bryr sig om landet är man i så fall möjligen lite efterbliven.

Retoriken från AfS nyligen om att Åkesson inte vill ha dem aktiva i SD hindrar inte att de ändå stödröstar SD. Att landet i framtiden inte ska styras av islamister och miljötalibaner bör vara ett överordnat mål.
Citera
2026-09-20, 13:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nej. Skulle aldrig slänga bort min röst på ett parti utan chans att nå riksdagen i ett jämnt val mellan blåa och rödgröna. Om man bryr sig om landet är man i så fall möjligen lite efterbliven.

Retoriken från AfS nyligen om att Åkesson inte vill ha dem aktiva i SD hindrar inte att de ändå stödröstar SD. Att landet i framtiden inte ska styras av islamister och miljötalibaner bör vara ett överordnat mål.
Då har du ingen rätt att gnälla på att de enligt dig gjorde dåligt ifrån sig när du inte ens själv kunnat bemömda dig att rösta på dem.
Citera
2026-09-20, 14:30
Medlem
Magnet83s avatar
Så en liten ökning för AfS i alla fall. Sionistdumokraterna tappade istället omkring 150 000 röster. ZOG-kabinettet Tidö är historia och nu får vi en rödgrön kasperdocka i några år. Allt brölande och gnäll från skitnödiga NPC-brackor gör valresultatet övervägande positivt.
Citera
2026-09-20, 17:18
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Så en liten ökning för AfS i alla fall. Sionistdumokraterna tappade istället omkring 150 000 röster. ZOG-kabinettet Tidö är historia och nu får vi en rödgrön kasperdocka i några år. Allt brölande och gnäll från skitnödiga NPC-brackor gör valresultatet övervägande positivt.
Att AFS har gått framåt är trevligt och positivt, men det allra bästa med det här valet är att NPC-gubbarna nu mår riktigt dåligt av att Sionistdumokraterna gjort ett katastrofval. Det finns absolut ingenting här i världen som jag hatar mer än sionistdumokratiska gubbäckel.
Citera
2026-09-20, 17:49
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du måste jämföra med SD och ÖP inte med MP:

Jimmie Åkesson, 369 871 röster
Markus Allard, 20 851 bortkastade röster
Kasslerstrand, 12 418 bortkastade röster
Fattar du verkligen inte, liapunov13? För oss nationalister så var Sverigedemokraterna inte ett alternativ. Om jag inte hade röstat på Alternativ för Sverige så hade det istället blivit Nordiska motståndsrörelsen. Tredjevalet hade varit att inte rösta på något parti alls. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv ens tänkt en tanke på att Sionistdemokraterna i ett val skulle vara ett alternativ för mig att rösta på.
Citera
2026-09-20, 18:42
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Att AFS har gått framåt är trevligt och positivt, men det allra bästa med det här valet är att NPC-gubbarna nu mår riktigt dåligt av att Sionistdumokraterna gjort ett katastrofval. Det finns absolut ingenting här i världen som jag hatar mer än sionistdumokratiska gubbäckel.
Partiet/sekten SD utesluter gladeligen folk till höger och vänster men så fort det krisar för dem är de lika ivriga med att kräva röster från samma sorts folk som de annars aldrig skulle acceptera i sina led. Varför ska nationalister ens bry sig om dikotomin mellan de kontrollerade vänstern och den kontrollerade högern? Det vore betydligt mer adekvat om Tidöröstare försökte vädja till miljö- och vänsterpartister. De har betydligt mer gemensamt med de rödgröna än med riktiga nationalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in