2026-09-13, 18:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Om vi vänder på det då, man vet ju inte en våldtäkt är riktig förens någon blivit fälld för det i en domstol heller då isf, och nu med den här nya lagen så är ju inte det ens säkert längre.

Men en anmälan som inte ens leder till en åklagare tittar på den har väl sannolikt inte ägt rum eller?

Ja man att den inte ägt rum räcker inte för att det ska vara falsk angivelse.
Citera
2026-09-13, 19:44
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja man att den inte ägt rum räcker inte för att det ska vara falsk angivelse.
jo om du anmäler att du blivit utsatt för en våldtäkt som inte ägt rum är det en fals angivelse
Citera
2026-09-13, 19:46
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du har svårt att förstå den logiska innebörden av det jag säger. Jag har illustrerat med önskvärd tydlighet att jag har tänkt rätt.
kanske beror på det inte finns någon logisk innebörd allt är bara subjektiva fantasier om hur värden skulle se ut om du bestämde.

Är ingen ide sätta sig in eller försöka förstå det
Citera
2026-09-13, 20:00
Avslutad
Citat:
kanske beror på det inte finns någon logisk innebörd allt är bara subjektiva fantasier om hur värden skulle se ut om du bestämde.

Du är riktigt pantad i roten, tyvärr. Du lever i din egen värld och ignorerar allt det som man säger. Det hypotetiska exemplet falsifierar fullständigt idiotin i att tro att fler våldtäktsmän i ett land o samhälle automatiskt implicerar en försämrad utveckling. Men du förstår inte bättre.

I logikens värld har du inget att göra. Den saken är säker. Jag är klar med dig. När du börjar söka efter sanningen så kan vi diskutera på nytt. Håll dig borta annars. Jag gillar inte folk som ljuger.

Capiche?
Citera
2026-09-13, 20:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
jo om du anmäler att du blivit utsatt för en våldtäkt som inte ägt rum är det en fals angivelse

Nej det är det inte, inte juridiskt sett.
Citera
2026-09-13, 20:31
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Nej det är det inte, inte juridiskt sett.
jo det är det visst det läs lagen själv om du anmäler du blivit våldtagen fast du inte blivit cdet och försöker sätta dit någon för det så är det en solklar falskangivelse, var det inte du som aldrig hade läst en stämningsansökan sa du? har du blivit juridisk expert nu sedan igår eller?
Citera
2026-09-13, 20:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
jo det är det visst det läs lagen själv om du anmäler du blivit våldtagen fast du inte blivit cdet och försöker sätta dit någon för det så är det en solklar falskangivelse, var det inte du som aldrig hade läst en stämningsansökan sa du? har du blivit juridisk expert nu sedan igår eller?

Nu flyttade du målstolparna.

"och försöker sätta dit någon" skrev du inte i inlägg #8006
Citera
2026-09-13, 20:46
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Nu flyttade du målstolparna.

"och försöker sätta dit någon" skrev du inte i inlägg #8006
om man anmäler någon för något som inte hänt, vad vill man rimligtvis då? ge mig ett svar på det tack
Citera
2026-09-13, 20:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
om man anmäler någon för något som inte hänt, vad vill man rimligtvis då? ge mig ett svar på det tack

Googla för fan, det är inte svårt.

Om anmälaren själv tror att det är sant så saknas uppsåt, och är inget brott.
Citera
2026-09-13, 21:02
Avslutad
Citat:
säger killen som tror det är lagligt gå omkring anmäla folk för våldtäkter som inte ägt rum

Strawman. Nu hittar du på igen. Citera, bevisa att jag har sagt så. Kör. Nej, juste du kan inte det.

Falsk angivelse, din dönick är ett brott. Det innebär inte per automatik att ALLA typer av anmälningar som har lagts ner där en bedömning har gjorts att en våldtäkt sannolikt inte har ägt rum är falsk angivelse. Ser du skillnaden? Din korkade gås.

Slutdiskuterat.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-09-13 kl. 21:07.
Citera
2026-09-13, 21:41
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Googla för fan, det är inte svårt.

Om anmälaren själv tror att det är sant så saknas uppsåt, och är inget brott.
hur tror man att man har blivit våldtagen?

Men vi gör såhär då du anmäler mig för jag våldtagit dig så anmäler jag dig senare för falsk angivelse så ser vi hur det går, deal??
Citera
2026-09-13, 22:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
hur tror man att man har blivit våldtagen?

Men vi gör såhär då du anmäler mig för jag våldtagit dig så anmäler jag dig senare för falsk angivelse så ser vi hur det går, deal??

Om du däckar och blir våldtagen och är övertygad om att Göran Persson är gärningsman och upprättar en anmälan men det senare visar sig att det var Stefan Löfven så kan du inte bli dömd för falsk angivelse.

Deal. Skicka personuppgifter i pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in