2026-09-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Varför? Du kan skriva partinamn och ev person på en tom röstsedel. Det verkar bara vara sverigedemokrater som inte kan läsa och skriva.
oj fick du personkryssa dig själv till det lokala "hela näven i i anus" partiet, grattis
Citera
2026-09-13, 15:02
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Jo det var ju någon som vart på plats 90 min innan öppning och ändå inga sedlarna OCH alltid högersidan som "glöms" tror du någon tror på den sannolikheten? Typ 1 på 1,000,000,000 att det ALLTID är så

Jag har ingen aning om varför SD:s egna utsända funktionärer inte lyckades leverera SD:s egna valsedlar med personnamn på i tid. De misslyckades alltså med deras egen uppgift.
Men SD:s egna funktionärer kanske tog sovmorgon...?
Citera
2026-09-13, 15:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Valsedlar saknades i flera vallokaler: ”Mycket allvarligt”

Kristdemokraternas personvalsedlar saknades i flera vallokaler i Falkenberg på valmorgonen. Partiets val- och kampanjansvariga Monika Eriksson ser allvarligt på händelsen.

Partierna samarbetar om att sortera och köra ut valsedlar, och flera personer har beskrivit situationen vid sorteringen som rörig. Samtidigt visar det sig att det var Socialdemokraterna som levererade till alla fyra lokaler där det blivit fel.

Socialdemokraternas valledare Andreas Engebrethsen säger att alla var överens om att det gått rätt till vid sorteringen och att det förmodligen har hamnat dubbla buntar med valsedlar i lådor som gått till andra lokaler.

Valmyndigheten har hittills fått in 231 incidenter kopplade till att väljare saknar valsedlar idag. Det uppger myndigheten för nyhetsbyrån TT.

Källa: sr.se
Citera
2026-09-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja absolut, valsedlar finns. Det partierna själva ska stå för är valsedlar med personnamn. Och det är dessa som har fattats för SD för att dom förmår sig inte åka till vallokalerna och lämna dessa röstkort
Sedlar hade lämnats 90 min innan och den brinnsnde frågan varför alltid SD, AfD ÖP
Citera
2026-09-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag har ingen aning om varför SD:s egna utsända funktionärer inte lyckades leverera SD:s egna valsedlar med personnamn på i tid. De misslyckades alltså med deras egen uppgift.
Läs, och återkom om du förstår, ett av fallen var de 90 min tidigare med sedlar men han inte packa upp på 90 min, till Sveriges näst största parti, händer varje år, tror du det är en slump
Citera
2026-09-13, 15:10
Medlem
Citat:
Nu har det hänt igen valsedlar för SD saknas.
Varför läser min aldrig om att t.ex. V's valsedlar saknas?

Det är alltid alltid, alltid SD eller AFD som saknas.

Agenda eller den mest osannolika statistiska slump någonsin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L47qxV/darfor-kan-valsedlar-saknas-pa-valdagen
"Under valmorgonen fick Aftonbladet tips om att Sverigedemokraternas namnvalsedlar saknades i en vallokal i Stockholm."

Näst största parti, "vi har inte hunnit", jävla pk-fittor.
troligen vänstern som inte vill ha demokrati
Citera
2026-09-13, 15:10
Medlem
TeEsErs avatar
De som kampanjar för vänstern gör det nog för att de tror på den sortens samhälle rent allmän och jobbar för den större saken.

De som är väldigt mycket till höger ser sällan längre än sin egen näsa plus att de anser sig personligen utsatta och alla som inte håller med dem hatar dem och vill dem ont.

Bara se på token Nils Littorin med tramspartiet Malmölistan i Malmö. Han är helt manisk och springer omkring och "intervjuar" ansvariga politiker och har såklart redan utsatts för otaliga valfusksattacker.
Citera
2026-09-13, 15:13
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Valsedlar saknades i flera vallokaler: ”Mycket allvarligt”

Kristdemokraternas personvalsedlar saknades i flera vallokaler i Falkenberg på valmorgonen. Partiets val- och kampanjansvariga Monika Eriksson ser allvarligt på händelsen.

Partierna samarbetar om att sortera och köra ut valsedlar, och flera personer har beskrivit situationen vid sorteringen som rörig. Samtidigt visar det sig att det var Socialdemokraterna som levererade till alla fyra lokaler där det blivit fel.

Socialdemokraternas valledare Andreas Engebrethsen säger att alla var överens om att det gått rätt till vid sorteringen och att det förmodligen har hamnat dubbla buntar med valsedlar i lådor som gått till andra lokaler.

Valmyndigheten har hittills fått in 231 incidenter kopplade till att väljare saknar valsedlar idag. Det uppger myndigheten för nyhetsbyrån TT.

Källa: sr.se

Märkligt att just KD utsätts, har det med Ebbas uttalande om burkaförbud?
Ännu märkligare är att människor som har ganska dålig kontroll på saker i Sverige, tycks ha jävligt bra koll på vad KD tycker och säger? 🤔
Citera
2026-09-13, 15:14
Medlem
Citat:
Åter läsförståelse = 0 SD var med sedlarna på 90 min min innan och de var inte framtagna, till näst största parti. Och alltid varje år och val vare rärrelse i media. Alltid är det högern som blir rövknullad av den röda mokratin.
Tror de helt ärligt på att slarv ligger bakom det 100 ggr de hänt
Citera
2026-09-13, 15:19
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Åter läsförståelse = 0 SD var med sedlarna på 90 min min innan och de var inte framtagna, till näst största parti. Och alltid varje år och val vare rärrelse i media. Alltid är det högern som blir rövknullad av den röda mokratin.
Tror de helt ärligt på att slarv ligger bakom det 100 ggr de hänt

Är det val varje år i den stad där du sitter inlåst på psyket?
Ta nu snällt din medicin så kommer allt att ordna sig, och du blir lugn innan det är dags för din dagliga promenad.
Ta hand om dig! Lova!
Citera
2026-09-13, 15:19
Medlem
Citat:
Du har hittat en statistiskt anomali, bara SD som tar sovmorgon varje gång det är det är jävligt viktigt att gå ut med valsedlar.. tror du på det själv?
Citera
2026-09-13, 15:24
Medlem
Citat:
Är det val varje år i den stad där du sitter inlåst på psyket?
Ta nu snällt din medicin så kommer allt att ordna sig, och du blir lugn innan det är dags för din dagliga promenad.
Ta hand om dig! Lova!
Nä men det är varje år som SD råkar ut för skit sen mer skit välåren. Be nu din skötare på Karsudden att ta bort alla vassa stickvapen för du blev upprörd
Hoppas du har en gömma av oxi så du sover bort din dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in