2026-09-13, 10:05
Medlem
Nu har det hänt igen valsedlar för SD saknas.
Varför läser min aldrig om att t.ex. V's valsedlar saknas?

Det är alltid alltid, alltid SD eller AFD som saknas.

Agenda eller den mest osannolika statistiska slump någonsin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L47qxV/darfor-kan-valsedlar-saknas-pa-valdagen
"Under valmorgonen fick Aftonbladet tips om att Sverigedemokraternas namnvalsedlar saknades i en vallokal i Stockholm."

Näst största parti, "vi har inte hunnit", jävla pk-fittor.
Citera
2026-09-13, 10:11
Medlem
Driftstopps avatar
ÖP har 5 vallokaler om att de vägrar lägga ut valsedlar i Örebro län.
Citera
2026-09-13, 10:15
Medlem
Mailmanss avatar
Äntligen någon som ställer den frågan.
Svaret vet vi redan
Citera
2026-09-13, 10:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Digitala val hade löst alla dessa problem också och blivit enormt mycket mer miljövänligt, snabbare att räkna och ska jag vara ärlig så ser jag bara fördelar.
De som inte har tillgång till den digitala lösningen går alltid att lösa också.

Man har väl alltid rätt att skriva partiet på en tom lapp men vet att det inte är helt enkelt då det ska vara rätt stavat, läsligt skrivet och säkert något mer.
Man kan inte skriva bara S utan det måste stå Socialdemokraterna på lappen.
Citera
2026-09-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faked
(FB) Över tusen incidenter i vallokaler har anmälts (sep 2026)
Helt annan frågeställning, men tack för engagemang.
Citera
2026-09-13, 10:24
Medlem
Klart att det är en agenda.
Citera
2026-09-13, 10:27
Medlem
Nog är val riggade alltid. Jag har alltid tagit med mig valsedlar till vallokalen när jag ska rösta. Sedan kan jag ändå ta valsedlar på plats och kontrollera att allt verkar vara som det ska.
Citera
2026-09-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Digitala val hade löst alla dessa problem också och blivit enormt mycket mer miljövänligt, snabbare att räkna och ska jag vara ärlig så ser jag bara fördelar.
De som inte har tillgång till den digitala lösningen går alltid att lösa också.

Man har väl alltid rätt att skriva partiet på en tom lapp men vet att det inte är helt enkelt då det ska vara rätt stavat, läsligt skrivet och säkert något mer.
Man kan inte skriva bara S utan det måste stå Socialdemokraterna på lappen.
Ja man kan skriva, "valfritt kukparti" på en tom lista. Men det är inte öppet för diskussion.
Frågan är varför det bara saknas sedlar på högersidan
Citera
2026-09-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tror mer på en gemensam valsedel där alla partier finns med på samma papper. Digitala val är svåra att säkra upp då vi inte har någon insyn i hur det systemet fungerar och hur rösterna räknas internt, och identifieringen blir ännu svårare. Om sosseägda banker kontrollerar vem som får och inte får rösta då lär vi vara körda som land.
Citera
2026-09-13, 10:29
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L47qxV/darfor-kan-valsedlar-saknas-pa-valdagen
"Under valmorgonen fick Aftonbladet tips om att Sverigedemokraternas namnvalsedlar saknades i en vallokal i Stockholm."

Haha, det är möjligt. Vid förra valet saknades AfS och Kommunistpartiets (f.d KPML r) valsedlar i min vallokal. Ska kolla vilka som saknas idag.
Citera
2026-09-13, 10:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope

Det framgår tydligt att det som saknades var SD-valsedlar med alla personers namn. Blanka SD-valsedlar fanns. Dessa funkar lika bra.
Citera
2026-09-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det framgår tydligt att det som saknades var SD-valsedlar med alla personers namn. Blanka SD-valsedlar fanns. Dessa funkar lika bra.
Är du idiot? Frågan lyder, varför det bara är högersidan som drabbas av saknade sedlar.
Sen att du kan skriva "kungliga kuksugar partiet" på en tom lapp var inte frågan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in