2026-09-13, 14:27
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Han kommer ju ändå inte bli mer än en i praktiken vilde i riksdagen men visst om han får debattera kan det ju bli lite skriverier men det kommer inte påverka i det stora hela.

Jo det kommer det att göra. Förändring handlar inte bara om att rösta för eller emot diverse förslag, det handlar om att flytta debatten precis som SD gjorde om invandring. SD förändrade extremt mycket långt innan dom fick någon makt.

Och bara det att Allard kommer att sätta stor press på SD när dom viker ner sig kommer att vara väldigt nyttigt för både SD och debatten.
2026-09-13, 14:27
Medlem
Taget från minnet men typ 7 av 10 invandrare som "flytt" har semestrat i sina hemländer. Vad är problemet med att utvisa dessa då?
2026-09-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Sverige är inte kolonaliserade. Idiot..
Så det är bara så ett folkslag kan dö ut och förintas. Ok korkade extremist. Fuck off.
2026-09-13, 14:29
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Oavsett så är det bra om Allard växer och ser att det finns stöd för deras politik. Resan till riksdagen är lång och väldigt kämpig och om 4 år är det val igen. Då är det bra om ÖP klarat 1%-spärren i detta val. Det ska åtminstone jag bidra med idag när jag röstar.
Det är europaparlamentval 2029 och där är det enklare klara spärr p g a lägre valdeltagande.

Det skulle svida än mer att "förlora" en plats där för övriga partier då ersättningen är mer "premium".
2026-09-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kör hårt! Portugal är riktigt trevligt. Men det är minst lika många muslimer där som här så där kommer du bli besviken. Knark och bad finns dock.

Haha som vanligt så har du fel, 0,5% av Portugals befolkning är muslimer medans 8% av Sveriges befolkning är muslimer plus all övrig invandring från MENA.
2026-09-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Jo det kommer det att göra. Förändring handlar inte bara om att rösta för eller emot diverse förslag, det handlar om att flytta debatten precis som SD gjorde om invandring. SD förändrade extremt mycket långt innan dom fick någon makt.

Och bara det att Allard kommer att sätta stor press på SD när dom viker ner sig kommer att vara väldigt nyttigt för både SD och debatten.
Hjälper föga när svenskar inte längre är en majoritet 2030.
2026-09-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det finns ingen gräns, vännen. Antingen har du rysshoror och nazister i ditt parti eller så har du inte det.
Ja, mp har islamister i sitt parti "vännen". Var lite konsekvent extremistsvin.
2026-09-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du glömmer fortfarande att ta med MP och några extremister inom S i ekvationen.
Oseriöst.

Varför är det oseriöst? Det rör sig om betydligt mindre extremister än i SD eller V.
2026-09-13, 14:32
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dintokstolle
Fan jag vaknade nyss. Vem vann valet?
Örebropartiet och Samedemokraterna gick fram kraftigt och förväntas bilda regering,
när de förhandlat färdigt om ministerposter.
2026-09-13, 14:32
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Stort intresse för utlandsrösterna också hörde jag..
Det är tydligen rekordmånga utlandssvenskar som är röstberättigade i år. Men som jag förstått brukar valdeltagandet vara ganska lågt i den gruppen. SD har lagt mycket krut på att nå ut till dessa så hoppas det bär frukt.
2026-09-13, 14:33
Medlem
Förtidsrösterna upp 20% jämfört med för fyra sedan. Märkligt hög ökning kan jag tycka. Någon expert som har förklarat vad ökningen beror på?

Finns det några siffror om detär många eller färre som röstar idag på valdagen?

Allt tyder på att röstdeltagandet kommer gå upp? Är det vänstern som gynnas av ett högre valdeltagande historiskt sett?
2026-09-13, 14:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Myspys med SVT och Centerpartiet. Ett Fikaparti, mys, allt går uppåt får vi veta i inslaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in