2026-09-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Så det är bara så ett folkslag kan dö ut och förintas. Ok korkade extremist. Fuck off.

Det kommer inte hända, min rabiate vän. Puss och Kram på dig
2026-09-13, 14:36
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Röstat nu - någon som vet hur rösterna kvantifieras? Jag skrev ett långt patriotiskt manifest på valsedeln och bifogade bevis på min noediska stamtavla. Enligt min uppfattning så borde det räknas som minst 500 röster med tanke på hur väl argumenterat det var - jag bifogade ett förslag på hur rösterna skulle fördelas. Är det en nämnd som bedömer röstfördelningen?

Reagerade också på att det var ett sliddjur som mottog röstkuvertet - är inte det högst olämpligt?

Vallokalen skickar dina röster till länsstyrelsen som sedan avgör hur dessa ska räknas.
2026-09-13, 14:37
Medlem
Valarbetare säger att dom aldrig sett nåt liknande med så långa köer.
Ändå är det rekord i förtidsröstning 3 miljoner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det kommer inte hända, min rabiate vän. Puss och Kram på dig
En extremist i sd räcker alltså, men en i mp är inte tillräckligt.. En hycklande lögnare alltså. Ni fittor är så dåliga på härskartekniker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Jag gissar på följande:
S - 32,6
V - 10,3
MP - 5,1
C - 4,7
52,6%

M - 15,5
KD - 6,4
L - 5,4
SD - 18,9
46,2%

Resterande 1,2% kommer vara Övriga Partier.

Min prognos:
S: 27.8%
SD: 20.6%
M: 17.8%
C: 7.4%
V: 7.2%
KD: 6.7%
MP: 6.6%
L: 4.3%
ÖVR 1.6%

Tidö vinner över rödgröna med 0.4%
2026-09-13, 14:38
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Förtidsrösterna upp 20% jämfört med för fyra sedan. Märkligt hög ökning kan jag tycka. Någon expert som har förklarat vad ökningen beror på?

Finns det några siffror om detär många eller färre som röstar idag på valdagen?

Allt tyder på att röstdeltagandet kommer gå upp? Är det vänstern som gynnas av ett högre valdeltagande historiskt sett?

Experterna i tv nämnde att folk förtidsröstade i år på grund av att köerna för fyra år sedan.
Även i år är det vansinnigt långa köer runt om i landet, så om fyra år stiger väl den siffran.
2026-09-13, 14:39
Medlem
ItsWednesdays avatar
Hehe, Jimmie Åkesson röstar i Rinkeby

https://nyheter24.se/nyheter/politik/1512636-akesson-om-rinkeby-sverige-ska-inte-se-ut-sa-har
2026-09-13, 14:40
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Experterna i tv nämnde att folk förtidsröstade i år på grund av att köerna för fura år sedan.
Även i år är det vansinnigt långa köer runt om i landet, så om fyra år stiger väl den siffran.
Bra om folk lärt sig sen tidigare och inte väntar in i det sista. Läste om en 84-årig gubbe som inte orkade vänta längre i kön och gick hem. Men han skulle försöka senare. Hur svårt ska det vara att förtidsrösta om man vet med sig att det blir långa köer på valdagen och man inte är i sin bästa form.
2026-09-13, 14:41
Medlem
fredricomartins avatar
Denna gången blir det stor nationalistisk seger det känner jag på mig, alla i mitt motståndsnäste har röstat!

Imorgon går de första fångtransporterna till Finspång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Valarbetare säger att dom aldrig sett nåt liknande med så långa köer.
Ändå är det rekord i förtidsröstning 3 miljoner.

Vet inte om det är pga algoritmer eller inte men det flesta videos man ser på sociala medier på folk som visar vad dom röstar så är det vänsterpartiet.... frågan om det är organiserat eller att folk verkligen väljer det för de "trendar"..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Experterna i tv nämnde att folk förtidsröstade i år på grund av att köerna för fyra år sedan.
Om fyra år har de förhoppningsvis gjort om systemet mdd vallappar, som av någon sjuk anledning dröjt massa år vid det här laget.. borde korta ner köerna.
2026-09-13, 14:42
Medlem
Förtidsröstade, då jag slumpmässigt gick förbi en stormarknad som hade vallokal för en vecka sen. Tror man öppnat fler vallokaler där folk passerar, därav aha, ja men jag tar nån minut å lägger röst här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in