2026-09-13, 13:42
Medlem
Hoppas verkligen att vi inte får ett regeringsskifte!
Rösta rätt SD2026!💛💙
2026-09-13, 13:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Varför är 99,999 % av alla artister i musikbranschen vänster? Tänker att dom lever privilegierat, tjänar gott om stålar, har flera bilar, bor oftast i fina flotta hus gärna med havsutsikt. Vilka svenska artister är inte vänster? Dom är få så borde bli lätt att komma på nån.
Dom vänstervridna godhetsposörerna är desto fler. - gamla stofiler som Eva Dahlgren, Lisa Nilsson, Petra Marklund, Peter LeMarc, Mikael Wiehe, Lars Winnerbäck, Ulf Lundell, till Zara Larsson, Thomas Stenstöm, Valter Nilsson, Silvana Imam,Sarah DawnFiner, Timbuktu, Lykke Li.
Är artisterna rädda om sin karriär? Att bli 'persona non grata' i kändis Sverige ifall det kom fram att dom röstar på nått av Tidöpartierna, alltså inte ens M,KD,L verkar vara populär bland dessa.
Kan tänka mig en som Per Gessle röstar höger, annars är det tunt. Varför?

Ytterst få artister kan ens leva på sin musik så din spaning är riktigt svag.

Att Tidö dragit in stålarna till studieförbunden som är hela musik-Sveriges grund är en rimligare anledning att artister röstar rött.
2026-09-13, 13:43
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Det här är nog första gången i mitt drygt 40-åriga liv som jag röstar för en sittande regering som jag faktiskt är nöjd med.
Jag som allmänt cynisk pessimist känner att både jag själv och landet är på en bättre plats idag än för fyra år sedan. Märklig känsla.

Fyra år till med Tidö skulle vara för bra för att vara sant. Bara därför tror jag att det blir regeringsskifte.

Du får dock tänka på att det som sker nu kostar väldigt mycket pengar i minuten. Dom sittande är bra på att plocka pengar ur kassan, men pengarna måste också in. En vacker dag tar det slut och då är det dom rika som tjänar på det hela
2026-09-13, 13:43
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Sjukt ändå att Jimmie Å dissade politikersnacket igår i Skavlan och knappt hörts eller setts av idag. Inte en enda SD topp har ens intervjuats förutom lilla Vinge kort i SVT. Partiet som bortblåst på valdagen?

Finns nått strategiskt i det men osäker på vad. Zappade bara förbi det som hastigast igår och uppfattade upplägget som lite myspys. Lite knullig stämning på nått vis. SD:s strateger kanske tyckte det skulle ge fel approach, att Jimmie numera är en del av 7(8)-partiet.
2026-09-13, 13:44
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Enligt dig ja, en vänsterextremist. Baltikum överlevde 50 år av sovjets ockupation, ett förintat folk är något annat däremot.

Du tror alltså några 100.000 muslimer varav hälften är kvinmor kommer förinta dig och alla svenskar?

Fan är du rädd för din egen skugga också?
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
röstade imorse vid 10-snåret här i Skåne, lite folk, ingen kö; men väl ett problem. De kunde inte hitta en person i vallängden.
-Vad konstigt att du inte finns med, hur länge har du bott här?
-Jag flyttade in tidigare i veckan
Han blev skickad till förtidsröstningen som är öppen på kommunhuset för att rösta i sin gamla hemkommun, tydligen är det folkbokföringsadressen 30 dagar före valet som avgör.

Sedan ska vi ha valfläsk till middag, en flaska rött, tårta till efterrätt, kaffe och cognac

Är väl inget konstigt, står ju klart och tydligt på röstkortet vilken vallängd och röstlokal på valdagen som gäller.
Avslutad
Som väntat / Valmyndigheten varnar för långa köer till vallokaler på flera håll i landet.

Kerstin, 84 och Lasse, 84 väntade i 2 timmar,
fick traska hem, provar igen senare.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/lars-84-gav-upp-i-kokaoset-far-ga-tillbaka/

(FB) Över tusen incidenter i vallokaler har anmälts (sep 2026)
2026-09-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faked
Som väntat / Valmyndigheten varnar för långa köer till vallokaler på flera håll i landet.

Kerstin, 84 och Lasse, 84 väntade i 2 timmar,
fick traska hem, provar igen senare.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/lars-84-gav-upp-i-kokaoset-far-ga-tillbaka/

(FB) Över tusen incidenter i vallokaler har anmälts (sep 2026)

Vad är det för förbannade jävla plattskallar som väntar till valdagen med att rösta, för ett sedan ge upp för att kön är för lång?

Om idioter likt dessa tänkte ett steg längre, och kanske då misstänker att det kommer vara långa köer (det är det alltid) så kanske man hade kunnat rösta och göra sina medborgerliga plikt.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Jag har redan gjort mig redo att sälja min dieselbil. Sen måste jag bygga upp ett högre kapital så att jag kan fly till Portugal. Detta är förlorad mark.

Dieseln är lika dyr i Portugal som här.
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Uffe hade nog snyggare tjejer när han var ung.

Men när det blåser hårt behövs en stabil klippa.

Det stavas kippa
2026-09-13, 13:46
Medlem
Glödskals avatar
Undrar vad de förlorande partiledarna kommer att tröstäta/dricka på fyllan inatt.

Jag har på känn vem som kommer sätta i sig två kebabrullar, Chateu de Papp, Garderobsballe etc. vid förlust.
2026-09-13, 13:46
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ytterst få artister kan ens leva på sin musik så din spaning är riktigt svag.

Att Tidö dragit in stålarna till studieförbunden som är hela musik-Sveriges grund är en rimligare anledning att artister röstar rött.
Det är väl det som är grejen med att vara artist/musiker, att man drar in tillräckligt mycket pengar för att klara sig och inte är beroende av statliga bidrag.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2026-09-13 kl. 13:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in