2026-08-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Är det så smart att gå till personangrepp nu? Ska vi inte avhålla oss från det tycker du?

Det den israeliska ambassadören sa var ju att alla judar i Sverige som kritiserar Israel var självhatande judar. De hatar israeliska staten och sig själva och är därmed rasister. Det ambassadören menar är att svenska judar inte får ha nån annan åsikt än den israeliska staten. Så då är frågan har Mohamsson satt sig i knät på staten Israel eller i knät på självhatande judiska rasister? Det kan väl knappast vara självhatande judiska rasister.

Nu tror jag inte att muslimer som ger sig på judar i Sverige bryr sig om vilka judar de ger sig på. De styrs bara av blint hat på grund av vad de själva utsatts för. Jag tror också att de flesta muslimer kan skilja på israeliska judar och svenska judar. Trakasserier av svenska judar får inte förekomma.

Svenska judar går inte att skilja från andra svenskar. När det gäller muslimer så finns många olika varianter. Jag har mött muslimer som tycker att islam är det värsta som finns. Andra ska be stup i kvarten. Sen har vi detta med kvinnornas klädsel. En del lyckas faktiskt klä sig med slöja på ett trevligt sätt. Andra ser så tråkiga ut så klockorna stannar.

Min förhoppning är att vi skall klara av problemen. Jag är svensk och vit och är måttligt förtjust i att bara se svenska blekansikten. Nåt tråkigare finns inte. Jag gillar olika.

Nej, men svenska judar är pressade av olika grupper i Sverige, och det vio diskutetar är om de kan få leva i fred i Sverige. Om man får stödja den önskan genom att symboliskt bära Davidstjärna.

Du tycker inte och du verkar enbart fokusera på utseende och hudförg. Det spelar ingen roll att judar är så integrerade i Sverige och Europa att de inte har en mörk hudfärg eller ens alltid stora semitiska näsor.

De är en liten minoritet som måste skyddas. Punkt. De måste få lov att visa sitt judiska arv, vilket de inte vågar idag.

Att Mohamsson med sin bakgrund i islam gör så är strålande.

Att du inte tycker så är sorgligt. Och korkat.

Att du stöder en palestinavänster som är otroligt våldsbenägen är inget bra sätt att agera antirasistiskt.

Valley Ghanem är nationalist, rasist och våldsbejakande. Hennes arbete mot islamofobi stärks inte av det. Det ger snarare vatten på kvarn att det inte är fobi utan en rationell rädsla.
Citera
2026-09-01, 17:52
Medlem
Oavsett vad vi tycker om judar och muslimer, så gjorde Valley Ghanem ett övertramp när hon skrev "Må hon brännas" om Simona Mohamsson. Det tycker SÄPO också.

Citat:
Debattören Valley Ghanem utreds misstänkt för olaga hot mot Liberalernas partiledare Simona Mohamsson. Det kan SVT Nyheter Skåne nu avslöja. I ett inlägg på sociala medier skrev Ghanem ”Må hon brännas” efter att partiledaren burit en davidsstjärna under en debatt.

Citat:
Förra veckan blev det känt att Säpo utredde hot mot Mohamsson. Polisen i region syd bekräftar nu för SVT Nyheter Skåne att de fått in en anmälan mot Valley Ghanem där Simona Mohamsson är målsägare.

Att ärendet gick vidare till Säpo beror på att Simona Mohamsson är minister.

– Vi tog över ärendet eftersom det har bäring på vår verksamhet. Vi har i uppdrag att skydda den centrala statsledningen, säger Garbriel Wernstedt, presstalesperson på Säpo.

Förundersökningen leds av Per Lindkvist, åklagare vid riksenheten för säkerhetsmål.

– Det finns anledning att anta att ett brott i form av olaga hot har begåtts. Mer säger jag inte på grund av förundersökningssekretessen, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmodebattor-utreds-for-olaga-hot-mot-simona-mohamsson-sapo-inkopplat

Intressant. Jag tolkar det som att åklagaren menar att ett brott faktiskt har begåtts. Men jag tolkar det också som att ärendet kanske skulle ha blivit nedlagt om Valley Ghanems hotfulla ord hade riktats mot någon som inte var minister och inte tillhörde den centrala statsledningen.
Citera
2026-09-01, 18:07
Medlem
RomernasKungs avatar
Det ultimata beviset på att Islam är religion of peace.

Muhammed halshögg lite folk också så det är hur naturligt som helst.
Citera
2026-09-02, 10:33
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
DU påstår att EN jude är alla judar här, fattar du inte vilken vidrig rasist du är??!!
Det är som om jag skulle skriva att bar för att en muslim, säg ledande psykopat i IS har bränt kvinnor till döds och tillfångatagit hundratusentals barn till sexslavar så skulle det då vara representativt för muslimer??!!

Du bör nog lära dig och skilja på judar som representerar den israeliska staten och judar som bor i Sverige. Svenska judar är ej skyldiga till staten Israels brott mot mänskligheten. Lär dig det!
Citera
2026-09-02, 12:02
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, men svenska judar är pressade av olika grupper i Sverige, och det vio diskutetar är om de kan få leva i fred i Sverige. Om man får stödja den önskan genom att symboliskt bära Davidstjärna.

Du tycker inte och du verkar enbart fokusera på utseende och hudförg. Det spelar ingen roll att judar är så integrerade i Sverige och Europa att de inte har en mörk hudfärg eller ens alltid stora semitiska näsor.

De är en liten minoritet som måste skyddas. Punkt. De måste få lov att visa sitt judiska arv, vilket de inte vågar idag.

Att Mohamsson med sin bakgrund i islam gör så är strålande.

Att du inte tycker så är sorgligt. Och korkat.

Att du stöder en palestinavänster som är otroligt våldsbenägen är inget bra sätt att agera antirasistiskt.

Valley Ghanem är nationalist, rasist och våldsbejakande. Hennes arbete mot islamofobi stärks inte av det. Det ger snarare vatten på kvarn att det inte är fobi utan en rationell rädsla.

Jag vet inte vad du pratar om. Vad jag tycker är följande:
Vi måste hålla isär svenska judar och staten Israel. Eller hur?
Det är inte svenska judar som har begått övervåld och folkmord.
Svenska judar är inte skyldiga till vad den nya paria-staten Israel hittar på.
Det gäller att skilja på svenska judar och staten Israel!
Eller hur?
Citera
2026-09-02, 14:47
Medlem
Citat:
Du bör nog lära dig och skilja på judar som representerar den israeliska staten och judar som bor i Sverige. Svenska judar är ej skyldiga till staten Israels brott mot mänskligheten. Lär dig det!

Det är fan inga judar förutom de som styr den israeliska staten. Eller anser du att alla muslimer utanför Sverige är skyldiga till vad Irans regering gör?
Citera
2026-09-02, 16:10
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Det är fan inga judar förutom de som styr den israeliska staten. Eller anser du att alla muslimer utanför Sverige är skyldiga till vad Irans regering gör?

Israeliska staten är skyldig till folkmord. Inte de israeliska medborgarna eller några andra judar.
Iranska regeringen är också synnerligen vidrig. Inga muslimer är skyldiga till vad Irans regering gör bara för att de råkar vara muslimer.
Citera
2026-09-03, 15:38
Medlem
Citat:
Israeliska staten är skyldig till folkmord. Inte de israeliska medborgarna eller några andra judar.
Iranska regeringen är också synnerligen vidrig. Inga muslimer är skyldiga till vad Irans regering gör bara för att de råkar vara muslimer.

De är de inte alls, ingen har dömt dem till det. Uppenbarligen INTE folkmord då arabiska palestinier får bo i Israel med medborgerliga rättigheter, vet du ens vad ett folkmord är? De som vill ha ett folkmord är Hamas och deras anhängare i svenska Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet.
Citera
2026-09-04, 02:09
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
De är de inte alls, ingen har dömt dem till det. Uppenbarligen INTE folkmord då arabiska palestinier får bo i Israel med medborgerliga rättigheter, vet du ens vad ett folkmord är? De som vill ha ett folkmord är Hamas och deras anhängare i svenska Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet.

Det var ett fullständigt onödigt övervåld som resulterade i minst 70 000 döda, kvinnor och barn i Gasa.
Det kom överraskande. Men nu vet vi bättre.
Citera
2026-09-05, 23:14
Medlem
Hon har polisanmält Ulf Kristensson för att delat hennes namn bild och skrivit att hon varit antisemit
Citera
2026-09-13, 08:12
Medlem
Haha det förvånar mig inte. Har folk i min närhet som känner henne, enligt de är VG en radikaliserad rättshaverist som älskar att spridda hat och rasism och som älskar uppmärksamheten hon har nu fått. Hon har inget annat att göra så detta håller henne upptagen och vaken, hon har inget jobb att gå till, verkar leva på minimum, kansle A-kassa eller sjukskrivning, klarar inte av att ha ett jobb men hon verkar iaf orka vara väldigt engagerad i det hon nu håller på med. Narcissistisk personlighet och offermentalitet, "ojoj så synd om mig och min familj, vi har blivit hotade"😅 Skriv då inte hotfulla inlägg om andra! Eller vänta, i hennes parallela universum funkar det kanske så att hon får hota, hon får spridda hat och rasism och uttala sig kränkande och nedlåtande om andra etniska grupper och religioner men ingen får säga ngt negativt om hennes idiotiska uttalanden eller det hon håller på med eller om muslimer, för då är man direkt islamofob. Hoppas Säpo gräver ordenligt nu när de äntligen utreder henne, för hennes radikalisering är ganska uppenbar och farlig.
Senast redigerad av Lkjd 2026-09-13 kl. 08:53.
Citera
2026-09-13, 13:18
Medlem
9zs avatar
Finns det någon som bor nära "statsvetaren"? Kan de se om de bygger upp ett bål i närheten av där han bor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in