2026-09-13, 03:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
* Solnalaget

En förort.
Citera
2026-09-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du fattar att alla dom åren när vi slutade tvåa bakom Malmö var prime kommundoping dagarna i Kalifatet va?

Låt det där sjunka in.

Inte bara åren ni blev tvåa utan alla andra åren MFF vann.

Mäktigt
Citera
2026-09-13, 08:09
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ja, största chokeklubben i Sverige.

Säger bajaren fan ni ser verkligen inte längre än näsan räcker.
Citera
2026-09-13, 08:22
Medlem
KickAss-1337s avatar
Och det är extra uppenbart att bajarna här i tråden är alla samma skrot och korn, det är fan lika pinsamt som antalet pokaler i skåpet. Ska gradera hela vår säsong efter en match eller en värvning som inte är tveklöst bäst på plan andra matchen med laget. Sen trasslar man istället in sig i en massa tramsande om att de själva minsann varit i si och så många CUPFINALER (i en tråd om Allsvenskan) och att logiken med dyrast trupp och allt vad det är inte går att applicera på dem, tydligen. Antar att de graderas annorlunda eller något.

Japp, det sög att torska not VSK, men bara upp på hästen igen. Nästa gång smäller det och vi kommer fortfarande ha en fin säsong bakom oss när allt är över så läs nu noga alla bajare: man kan ha en bra säsong även fast man inte vann guld, särskilt när ingen trott eller förväntat sig det på förhand. Men cheer up, ni får se någon annan gå före er i år igen OCH fylla på bakkontot ännu mer när ni återigen säljer allt av värde. Bank-Bajen återvänder nästa säsong med största utvecklingen av EK i Allsvenskans historia, huka er differs och gnagare
Citera
2026-09-13, 09:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det pågår ju fortfarande, alla andra lag går fria?
Notera årtalet för deras "lån" av kommunen och jämför hur det såg ut på transfermarknaden då mot hur det ser ut nu så har du skillnaden. Sen är vi kanske inte de enda som drabbades, Blowit var också hyggliga under perioden i fråga, men det är tveklöst vi som drabbades hårdast.

Men visst pågår det fortfarande. Det är min genuina åsikt att vi borde klubba igenom att vi behandlar Malmö på samma sätt som franska ligan behandlar Monaco och sätter en straffavgift på klubben inför säsongen för att få vara med och spela i ligan. I Malmös fall skulle summan kunna motsvara beloppet deras bidragsberoende politiker tryckt in i klubben under förgående säsong.

Se det som en kontrollåtgärd för att undvika att fotbollsallsvenskan förvandlas till hockeyn.
Citera
2026-09-13, 09:32
Medlem
Läser i Sydsvenskan om CIES genomgång av hur mycket speltid världens klubbar gett U21-spelare.

Bilden av att Malmö, delvis påtvingat, ändrat riktning och nu ger unga spelare fler chanser och mer speltid slås fast och visar att man i årets Allsvenska gett mest speltid till spelare under 21. Med 26% toppar MFF före AIK 23% och Västerås 20%.

https://football-observatory.com/WeeklyPost551
Citera
2026-09-13, 09:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du fattar att alla dom åren när vi slutade tvåa bakom Malmö var prime kommundoping dagarna i Kalifatet va?
Tröttnar du aldrig på det där? Ni var prime SvFF-dopade, men ingen tjatar som du om det.
Citera
2026-09-13, 09:51
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Och det är extra uppenbart att bajarna här i tråden är alla samma skrot och korn, det är fan lika pinsamt som antalet pokaler i skåpet. Ska gradera hela vår säsong efter en match eller en värvning som inte är tveklöst bäst på plan andra matchen med laget. Sen trasslar man istället in sig i en massa tramsande om att de själva minsann varit i si och så många CUPFINALER (i en tråd om Allsvenskan) och att logiken med dyrast trupp och allt vad det är inte går att applicera på dem, tydligen. Antar att de graderas annorlunda eller något.

Japp, det sög att torska not VSK, men bara upp på hästen igen. Nästa gång smäller det och vi kommer fortfarande ha en fin säsong bakom oss när allt är över så läs nu noga alla bajare: man kan ha en bra säsong även fast man inte vann guld, särskilt när ingen trott eller förväntat sig det på förhand. Men cheer up, ni får se någon annan gå före er i år igen OCH fylla på bakkontot ännu mer när ni återigen säljer allt av värde. Bank-Bajen återvänder nästa säsong med största utvecklingen av EK i Allsvenskans historia, huka er differs och gnagare
Eternus och Quantum driver ju bara med att så fort vi torskar en match är vi choke-laget enligt alla gnagare. Har ju vevats rätt friskt här inne. Lite underhållande är det ändå att ni alla biter på provokationen och blir helt tokiga.

Jag tror inte att det var många förutom Teu som på förhand trodde Gnaget skulle ha något att göra på den övre halvan inför säsongen. Jag trodde ni skulle göra säsongen blåvitt gjort ungefär. Så efter förväntningar och material har ni helt klart överpresterat och gjort en bra säsong. På samma sätt känns vår säsong som en besvikelse hittills trots att vi varit rätt bra och ligger trea med fortsatt teoretisk chans på guldet.
Citera
2026-09-13, 09:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tröttnar du aldrig på det där? Ni var prime SvFF-dopade, men ingen tjatar som du om det.
Beror på vad du menar med SvFF doping?
Citera
2026-09-13, 10:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Eternus och Quantum driver ju bara med att så fort vi torskar en match är vi choke-laget enligt alla gnagare. Har ju vevats rätt friskt här inne. Lite underhållande är det ändå att ni alla biter på provokationen och blir helt tokiga.

Jag tror inte att det var många förutom Teu som på förhand trodde Gnaget skulle ha något att göra på den övre halvan inför säsongen. Jag trodde ni skulle göra säsongen blåvitt gjort ungefär. Så efter förväntningar och material har ni helt klart överpresterat och gjort en bra säsong. På samma sätt känns vår säsong som en besvikelse hittills trots att vi varit rätt bra och ligger trea med fortsatt teoretisk chans på guldet.
Que? Jag har varit extremt realistisk med våra förutsättningar inför säsongen. Det enda jag sagt är att jag inte trott att vi ska vara inblandade i bottenstriden..?
Citera
2026-09-13, 10:15
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Maybe, du är trots allt den vettigaste bajaren här, så att du hade vett att inse det tvivlar jag inte på. När det kommer till dr Quill är jag dock fan övertygad om det motsatta. Det är såna man lackar ur på. Sen att diverse andra konton med oklar lagsympati hakar på den infantila kören som toppas av ärketrollet kukräven så ledsnar man ibland. Händer oss alla antar jag. Men ingen skugga ska falla på dig.
Senast redigerad av KickAss-1337 2026-09-13 kl. 10:29.
Citera
2026-09-13, 11:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Läser i Sydsvenskan om CIES genomgång av hur mycket speltid världens klubbar gett U21-spelare.

Bilden av att Malmö, delvis påtvingat, ändrat riktning och nu ger unga spelare fler chanser och mer speltid slås fast och visar att man i årets Allsvenska gett mest speltid till spelare under 21. Med 26% toppar MFF före AIK 23% och Västerås 20%.

https://football-observatory.com/WeeklyPost551
Detta är desinformation.

Jag har har läst massor om bajens ungdomssatsning på detta forum, men enligt denna statistiktjänst har bajen nästminst U21-minuter i hela Allsvenskan?

Otroligt misstänksam källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in