2026-08-28, 16:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
"Nyanserad". Pajas.
Haha. Har du sett Hammarbys senaste matcher? De kommer att göra slarvsylta av er.
Citera
2026-08-28, 16:27
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Haha. Har du sett Hammarbys senaste matcher? De kommer att göra slarvsylta av er.
Jag har inte sett så mycket bajen på sistone, men jag vägrar tro att AIK skulle vara så mycket sämre som du påstår. Du är bara ute efter att provocera som vanligt.

Jag både hoppas och tror att AIK slår Hammarby.
Citera
2026-08-28, 18:09
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Spelar ingen roll i derbyn.

Allt är verkligen upplagt för Bajen-seger på söndag, just därför kommer man så klart torska. Det är sen gammalt.

Kan vara värt att betta en slant på AIK-seger.
Citera
2026-08-28, 18:27
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Spelar ingen roll i derbyn.

Allt är verkligen upplagt för Bajen-seger på söndag, just därför kommer man så klart torska. Det är sen gammalt.

Kan vara värt att betta en slant på AIK-seger.
Derby är derby. Men vi är både klass och till skillnad från Dif ett derbylag. På söndag åker vi! Blir naturligtvis inte 4-0 eller 6-0 som vissa skrivit i tråden men tror på seger.
Citera
2026-08-28, 18:56
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Derby är derby. Men vi är både klass och till skillnad från Dif ett derbylag. På söndag åker vi! Blir naturligtvis inte 4-0 eller 6-0 som vissa skrivit i tråden men tror på seger.

Äntligen en nykter analys. Dig kan jag t o m unna ett "må bästa lag vinna".
Citera
2026-08-28, 19:12
Medlem
Framförallt ett intressant derby med tanke på att vi verkligen kan gå in med axlarna nere, hela underdog perspektivet på hemmaplan är bisarrt.

Hörde nånstans att oddsen på hemmaseger var lägre när vi mötte Napoli 2012.

Viss skillnad på Lavezzi Cavani och Hamsik jämfört med Lind Paulos och madjed.

Ingen sportslig press på AIK alls, förutom det uppenbara med derby, även om allt talar för en promenadseger för Bajen har jag svårt att se att Rydström löser det som varken Hellberg eller Cifuentes grejade.
Citera
2026-08-28, 19:47
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Framförallt ett intressant derby med tanke på att vi verkligen kan gå in med axlarna nere, hela underdog perspektivet på hemmaplan är bisarrt.

Ingen sportslig press på AIK alls, förutom det uppenbara med derby, även om allt talar för en promenadseger för Bajen har jag svårt att se att Rydström löser det som varken Hellberg eller Cifuentes grejade.
Vinner vi på söndag tror jag vi tar guldet. Klart ni har press på er att stoppa oss.
Citera
2026-08-28, 20:31
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover

Små bokstäver på aik när ni spelar utan sportslig press.
Citera
2026-08-28, 20:36
Medlem
eternussermos avatar
Spelar den nya chilenaren på söndag?
Citera
2026-08-28, 20:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Spelar den nya chilenaren på söndag?
Han har inget arbetstillstånd, vilket kan ta veckor om man inte har en person in the know att muta.

Även om han varit spelklar så känns det som att han borde ha ett par veckor att komma igång. Inte lika inspelad i allsvenskan som tex Boudri var.
Citera
2026-08-28, 21:47
Medlem
kulturstrategs avatar
Hammarby kommer att vika ner sig i derbyt. Tror på en ganska enkel seger för "gnaget".
Citera
2026-08-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Små bokstäver på aik när ni spelar utan sportslig press.

Duscha nu, känner lukten av dina nerskitna kallingar hela vägen hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in