Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Återigen ber jag dig att i FUP visa var hon har avvisat hans sexuella inviter flera gånger?? När du skriver det gång på gång på gång så får du faktiskt lov att backa upp det nu. Visa var i FUP det står.
I en korridor med flera andra omkring. Foik som står bakom dem i kön. Han måste ha en väldigt stark hand som lyckas hålla kvar henne med en hand. Har du varit på stället eftersom du vet att det är en ytterst begränsad flyktväg?
Jag har nog inte heller fått en förklaring från dig hur det kan komma sig att en tjej väljer att låta sig våldtas istället för att göra någon form av motstånd? Det ska ju vara bland det värsta man kan bli utsatt för och ändå låter hon det ske (hennes egna ord).
Varför väljer hon det framför att gå därifrån?
Om hon helt sonika hade börjat gå från korridoren vad tänker du hade hänt då? Om hon hade ropat "sluta jag vill inte" i korridoren vad tänker du hade hänt då?
Kom inte och säg att hon var i freezemode för det var hon inte då hon tagit fram mobilen och försökt filma och skicka SMS. Varför väljer hon dessa val framför något annat mycket mer logiskt och något som faktiskt skulle göra så att hon skulle ha sluppit bli våldtagen( vilket hon säger att hon visste redan ute i korridoren att hon skulle bli)?
Du påstår dig ha läst FUP, då bör du vara nedveten om att hon sagt nej flertalet gånger till att följa med honom och ha sex.
Och du brukar ju försvara tonåriga våldtäktsmän att de rimligen inte kan förväntas att ta ett nej. Uppenbarligen tycker du också att vuxna män omöjligen kan förstå ett nej.
I vilken ålder tycker du det är rinligt att en man skall förstå ett nej?
Det är också tämligen talande att du tycker att unga våldtäktsmän skall få lindrigare straff. Men du lägger allt ansvar på en 17 årig flicka som inte vågade slåss, skrika och göra hårt motstånd. Inget ansvar alls på den 30 åriga mannen, hur skulle han kunna tolka ett nej till sex som att flickan inte ville bli torrknullad och sprutad i ögat.
Eller som du brukar gilla att fråga, betyder ett nej till att följa med någon hem för att ha sex bej till allt annat. Ja så länge du inte fått ett uttryckligt ja till något annat.
Dock vet vi att du tycker att ett generellt nej till sex kan tolkas som ett ja till en massa andra saker.