2026-09-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Jo, men V gnäller om att dom har det sååååå fattigt.

Sedan är det så? Vad fan kostar det inte att ha bemanning DYGNET RUNT året runt år efter år???!?!! och egen lägenhet etc etc.

Fel att effektivisera det liiiite.

Ah yes. "Effektivisera". Högerns fina ord för "vi vill inte ha människor som har det tufft i våran närhet så vi stryper alla cash till dessa i form av skattesänkningar så vi högavlönade får ännu mer i fickan istället för att visa solidaritet med de människor som inte har haft samma tur".

Något sånt menade du?
Citera
2026-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du vet alltså inte att det var Tidös statsminister som öppnade gränserna?
Fredrik Reinfeldt, circus clownen som förr ledde Moderaterna, då en del av alliansen där även C ingick, och MP som var drivande i "öppna era plånböcker". Reinfeldt var idioten som drog ner byxorna och böjde sig framåt. En tradition som sossarnas Löfven och Haggan sedan fortsatte med.

Jodå, jag vet vilka som förstört Sverige, ingen nämnd å ingen glömd. Visa mig ett regeringsalternativ mer invandringskritiskt än SD som faktiskt har en realistisk chans att få majoritet. Finns inte på kartan, och då blir Tidö det minst dåliga alternativet.
Citera
2026-09-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Ah yes. "Effektivisera". Högerns fina ord för "vi vill inte ha människor som har det tufft i våran närhet så vi stryper alla cash till dessa i form av skattesänkningar så vi högavlönade får ännu mer i fickan istället för att visa solidaritet med de människor som inte har haft samma tur".

Något sånt menade du?

Verkligen inte, men det verkar ju finnas andra områden där folk behöver hjälp. (om dom inte ljuger om det också)

Människan jag nämnde kostar säkert 5-10 miljoner om året varje år. Om man istället hade ett gruppboende så kanske det skulle kunna vara 5st utvecklingsstörda på 1 vårdare. Gemensam mat etc etc.

Då skulle det kanske gå att anställa mer folk på ett sjukhus eller något annat där det som alltid fattas pengar.
Jag har inte nämnt ett ord om att sänka skatten för dom som tjänar sina egna pengar.
Citera
2026-09-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jag känner en del med sjukbidrag och dom tycker det är ungefär som förut
Precis, inte mycket som förändras, och skatterna är ungefär detsamma som tidigare.

Tycker snarare att det faktum att vi nu kan diskutera vården och välfärden visar på hur pass mycket bättre det har blivit sedan 2022 när de stora problemen var den höga brottsligheten.

Ändå sitter det clowner som vill öka andelen sprängningar och skjutningar igen, i tron att det skulle förbättra vården... Kan vi inte bara ha en bra vård som klarar vanliga sjukdomar i stället för en vård som blir världsledande i skott och sprängskador.
Citera
2026-09-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Verkligen inte, men det verkar ju finnas andra områden där folk behöver hjälp. (om dom inte ljuger om det också)

Människan jag nämnde kostar säkert 5-10 miljoner om året varje år. Om man istället hade ett gruppboende så kanske det skulle kunna vara 5st utvecklingsstörda på 1 vårdare. Gemensam mat etc etc.

Då skulle det kanske gå att anställa mer folk på ett sjukhus eller något annat där det som alltid fattas pengar.
Jag har inte nämnt ett ord om att sänka skatten för dom som tjänar sina egna pengar.

Du har aldrig jobbat med människor, va? Du kanske ska börja fundera på varför så många inom vården inte röstar höger.
Citera
2026-09-12, 12:57
Medlem
Citat:
Du har aldrig jobbat med människor, va? Du kanske ska börja fundera på varför så många inom vården inte röstar höger.

Nä det har jag inte. Varför röstar dom inte höger då?
Citera
2026-09-12, 13:01
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Du frågar frågar som du inte vet något om. Jag har fått flera tusen mindre och det måste få ett slut jag jobbar 100 % din okunniga dåre
Citera
2026-09-12, 13:03
Medlem
Citat:

Men du förstår att en normal person betalar ca 120 000kr i skatt.

Det innebär att det tar 41 personer att försörja bara denna människa. Vänsterpartister brukar ha väldigt svårt att räkna.
Citera
2026-09-12, 13:17
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Och ni är så dumma i hövet. politik är matematik om rika människor i täby tjänar på tidö politik kan inte ni korkade arbetare göra det era skattesänkningar på några 100 i månaden är skitsummor och folk som bor i östermalm skrattar åt er och eran iq som ligger under 90. Jag skrattar inte utan gråter över alla idioter som fins eunt omkring mig.
Citera
2026-09-12, 13:20
Medlem
AlfaQhards avatar
Män som knullar andras fruar har fått det sämre, nu när skam och utanförskap kommer tillbaka
Citera
2026-09-12, 13:20
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Och om några år kommer jag att stava bättre ochdriva företagen och också rösta på m och skrattar åt er
Citera
2026-09-12, 13:24
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ha ha ha - det är garanterat pressad skinka - jag var på hemköp kalkonfile rökt 10.95 kr/kg
visade sig vara pressad - sånt skit äter inte jag snäppet bättre än korv o köttfärs
Nej, det var hel skinka. Fanns både kokt och rökt i olika varianter. Av märket Fam. Jacobsens. Det var inte ens kort datum.

Alltså 8 kr för 100 gram. Apropå att mat inte alltid är jättedyr. Hittar man inte billig skinka som pålägg brukar det finnas leverpastej för 10kr för 200 gram. Men det duger kanske inte, eftersom den är mald?

Ang. pressad skinka- varför äter du inte den? Om man nu haft ihjäl det arma djuret är det väl mest etiskt att äta upp alltihopa? Inte bara ta de bästa bitarna och kassera resten.
Senast redigerad av MagisterBister 2026-09-12 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in