2026-09-12, 09:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Alhamdulillah
Jag har fått mycket mindre när tido har haft makt men nu blir det äntligen ändring när vi slipper nasister i regering

Hur har du fått mindre? Du jobbar inte förstår jag, men vad mer?
Citera
2026-09-12, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Varför ska just dessa ha det bättre ekonomiskt?

Hans vårdare gör nog inte mycket om dagarna.. ska dom ha ännu högre lön då? För att chilla med ett mongo?
Det sitter nog en del med din syn på saken i varenda parti.
Citera
2026-09-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Jag är varken sjuk eller arbetslös men har fått högre hyra och högre ränta på studielånet, så i praktiken mindre pengar kvar i månaden trots helt ok lön. Läkemedel har blivit dyrare pga höjt högkostnadsskydd.

Jo samma sak här.

De som fått det sämst är väl de svagaste i samhället och de som fått det bäst är de redan kapitalstarka.
Vi andra har väl fått det marginellt sämre el bättre.
Citera
2026-09-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Det är redan så hög arbetslöshet att fullt friska måste söka hundratals jobb innan de blir anställda.
Och det blir bättre av att du importerar ännu fler parasiter menar du?
Citera
2026-09-12, 09:18
Medlem
Jag har barn i hushållet och vi har definitivt fått det sämre med Tidö. Löneutvecklingen har inte hängt med inflationen, elen är dyrare, matpriserna har gått upp (om än bättre efter momssänkningen), avgifter för sophämtning och VA har ökat mer än lönerna osv. Pengarna räcker inte lika långt varje månad även om jag inte lever på marginalen. Kan bara föreställa mig hur illa det måste vara för pensionärer och sjukskrivna. Sen är man ju lite orolig för hur ens barn ska lyckas ta sig in på en bostadsmarknad som Tidö har fullständigt skitit i.
Citera
2026-09-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag var och handlade idag. Mitt intryck var ”vad billigt man kan handla”. Äpplen för 10kr/kg, fläskfilé 50 kr/kg, ett bröd 13 kr, rökt påläggsskinka 8 kr för 100 gram, ost 65 kr/kg. Exempel på vad jag kommer ihåg.

Ha ha ha - det är garanterat pressad skinka - jag var på hemköp kalkonfile rökt 10.95 kr/kg
visade sig vara pressad - sånt skit äter inte jag snäppet bättre än korv o köttfärs
Citera
2026-09-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Att allt blivit dyrare har ju varit en trend nu sen 2020 och framåt. Det är inget enskilt parti eller block som står bakom dessa priser utan det är covid, kriser runt om i världen. Sen vill ju företag göra vinster så om du säljer ex en gurka 2020 för 10 spänn och sen kom alla världsliga problem med krig/tullar/covid/osv och priset ökar till 30 spänn och när kriserna dalar lite så kan du då sänka priset till 20 spänn och folk tycker då det är billigt. Då har de i princip dubblat priset men folk tycker det är billigt. Sen nu kanske priset minskat till 19 med mindre moms och då är det billigt men när momsen är tillbaka så blir det 20 igen och rödgröna höjer i vanlig mening alla skatter så kostar gurkan 22

Lite utanför ica här 64 kr kg för vanliga tomater

För ett par veckor sen 10 o dan efter 54 kr kg
Citera
2026-09-12, 09:58
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Vilket jävla tjat om utlandshjälp.Folk är verkligen korkade ibland eller för det mesta.Detta med utlandshjälp är klassisk typ av lobbism , och så gör man ibland (dock inte så ofta , en god gärning också)
Man får tillbaka mångfaldigt genom avtal och att dra till sig mänskliga resurser.

Så du är helt okej med att dem av min personliga ekonomi och ger bort till någon annan?

Kan du va lite tydligare med vad det är exakt som är så bra med det?

Mänskliga resurser kan du förtydliga det med?
Citera
2026-09-12, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Dom med sjukersättning, i synnerhet de med den lägsta, har inte fått mer pengar i antal kronor utbetalade under tidös fyra år men dom har bättre ekonomi än innan Tidö tog över då t ex matpriser och bränsle kostade skjortan och lite till.

Detta.

Alla har fått det bättre.

Lägre elpriser, lägre bensinpriser, lägre inflation och därmed lägre matpriser.

I snitt 60 000 mer per år för en barnfamilj.

Får vi Vänstern så försvinner allt det, plus mer skatter, bl.a. på bolån och sparande.

Detta är inte bra.
Citera
2026-09-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Också cyklat runt i staden, på min egen trampcykel. Cyklat förbi McDonalds, MAX och ett antal turkpizzerior. Där inne sitter barnfamiljer och låter sina barn äta ren skitmat och stöka runt, springa omkring och skrika rakt ut. Det verkar inte gå någon nöd på dem i alla fall.

Cyklar man vidare lite senare på kvällen förbi uteserveringarna är det fullsatt av berusade 18-22 åringar där som dricker öl för 99-119 kr glaset, går knappt få komma in för det är fullsatt. En bit utanför står det fulla 18-22 åringar och pissar/spyr i rännstenen. Verkar inte gå någon nöd på dem heller.

Cyklar man vidare i centrum så åker det epa/a-traktorer runt runt och spelar skithög musik varv efter varv. Musikanläggningarna i deras bilar kostar garanterat mer än min bil hemma i garaget. Verkar inte gå någon nöd på dem heller.

Skillnaden är att dom som det går nöd på dom är inte där inne för det har dom inte råd med. Det är vi som cyklar förbi. Vi som tar dom sista kronorna på kontot och istället köper lite mat med kort datum på livsmedelsaffärerna så att vi kan äta oss mätta. Och vi som önskar att vi kunde köpa ett eller två par hela byxor men varje månad inser att det finns helt enkelt inte pengar över till det. Oss ser ni inte på resturangerna eller uteserveringarna.
Citera
2026-09-12, 10:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Skillnaden är att dom som det går nöd på dom är inte där inne för det har dom inte råd med. Det är vi som cyklar förbi. Vi som tar dom sista kronorna på kontot och istället köper lite mat med kort datum på livsmedelsaffärerna så att vi kan äta oss mätta. Och vi som önskar att vi kunde köpa ett eller två par hela byxor men varje månad inser att det finns helt enkelt inte pengar över till det. Oss ser ni inte på resturangerna eller uteserveringarna.
Helt ärligt känner jag med dig! Hoppas du får det bättre oavsett regering.
Citera
2026-09-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Den dagen jag inte kan arbeta och försörja mig själv så hoppar jag i ån å dränker mig.

Du är urtypen av en korkad högerväljare och därmed högerns favoritväljare. Dvs, så fort du inte är lönsam så fyller du ingen funktion, precis som högern vill ha det.

Gör oss alla en tjänst: hoppa redan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Varför ska just dessa ha det bättre ekonomiskt?

Hans vårdare gör nog inte mycket om dagarna.. ska dom ha ännu högre lön då? För att chilla med ett mongo?

Det säger ju en hel del om högerväljaren när han kallar människor med en utvecklingsskada för mongon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in