2026-09-12, 14:11
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Efter Corona va ju inflationen på mat, taxi o diverse enorm. Fick dra ner på mycket de senaste åren.
Citera
2026-09-12, 14:20
Medlem
Vill ni undvika skatt?

Jobba svart, ingen jävel har en koll ändå, det är enbart om du gör extremt mycket pengar som bankerna flaggar, men 10-20k mer på Revolut eller liknande i månaden och 0 procent skatt på det.

Du skickar bara en länk till kunden, dock måste man ha ett yrke som är vettigt tex. Målare, hantverk etc.

Är man en kontorsnisse så funkar det inte.
Citera
2026-09-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Sitter kväll efter kväll och blir matad av olika siffror hur barnfamiljer har fått det så mycket sämre under dom senaste fyra åren.
Vänstern och Milköpartiet målar upp en typ av bild att barn går och lägger sig hungriga och dom får inga julklappar.

Själv har jag fått flera tusen mer i plånboken med tidö-regeringen

Vilka är dessa familjer som får över 3000kr mindre i månaden?
.
Sossarnas kärnväljare - även kända som kriminella bidragsparasiter från MENA...
Citera
2026-09-12, 14:25
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Misstänker att det mesta bara är påhittat.

Samma sak med alla dessa studenter som Maggan möter dagligen, som alla ”pratar perfekt svenska” men som snart ska utvisas.
Citera
2026-09-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Alhamdulillah
Jag har fått mycket mindre när tido har haft makt men nu blir det äntligen ändring när vi slipper nasister i regering
Skaff ett jobb då!
Citera
2026-09-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Nä det har jag inte. Varför röstar dom inte höger då?

Fundera igen.

Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Men du förstår att en normal person betalar ca 120 000kr i skatt.

Det innebär att det tar 41 personer att försörja bara denna människa. Vänsterpartister brukar ha väldigt svårt att räkna.

Jag är inte vänsterpartist. Fel direkt. Alla betalar skatt. Skatt är ev en slags solidaritet. Solidaritet byggde detta land. Det gjorde inte högern.
Citera
2026-09-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Varför ska din kroniska sjukdom drabba andra, kan man fråga då! Har du funderat på det?

Exakt, förjävligt att bidragsparasiter och hemmasittare är dom som gnäller högst. Dra in rösträtten för dessa människor och låt oss som jobbar och bidrar till samhället rösta.
Citera
2026-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Så har det varit i Sverige sedan år 2000.

Är du sjuk = socialbidrag.

Det finns ingen fungerande socialförsäkring. Och det är inte nuvarande regerings fel.

Nuvarande regering har gjort det så mycket svårare att få sjukersättning. Människor som är så trasiga att de knappt kan gå får ingen hjälp. Så har det inte varit förut.
Citera
2026-09-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jag känner en del med sjukbidrag och dom tycker det är ungefär som förut

Inget har höjts och inget sänks. Däremot har de höjt gränsen för högkostnadsskyddet, mediciner är dyrare och då till en grupp människor där inte inkomsten höjts alls och med stor sannolikhet äter mediciner.
Hyrorna har höjts osv. På pappret ser det ut att vara samma men när man gräver jobbare inser man nej det är det icke. Dessutom så mycket svårare att få så människor står på ruinens brant.
Citera
2026-09-12, 15:57
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det är familjer med sjuka eller handikappade, barn eller föräldrar, ensamstående, arbetslösa och låginkomsttagare.
Jag som höginkomsttagare har fått det bättre ekonomiskt, trots att jag inte har något större behov av mer pengar, men de som skulle behöva mer pengar har inte fått bättre förutsättningar, snarare tvärtom.
Dvs max 10-15%.
Citera
2026-09-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Precis, inte mycket som förändras, och skatterna är ungefär detsamma som tidigare.

Tycker snarare att det faktum att vi nu kan diskutera vården och välfärden visar på hur pass mycket bättre det har blivit sedan 2022 när de stora problemen var den höga brottsligheten.

Ändå sitter det clowner som vill öka andelen sprängningar och skjutningar igen, i tron att det skulle förbättra vården... Kan vi inte bara ha en bra vård som klarar vanliga sjukdomar i stället för en vård som blir världsledande i skott och sprängskador.

Som jag brukar säga, om Tidö gett fan i att sparka på de allra svagaste och dra in på sjukersättning och A-kassa, hade de kunnat sitta kvar i regeringen ett bra tag. Men när man sparkar på de allra svagaste ja då röstar folk.åt andra hållet.
Samma med invandring, om de gett fan att kasta ut de som ändå etablerat sig i samhälle, betalar skatt och har jobb ja då kanske de hade klarat sig bättre. Men nej då, noll taktik finns där med.
Citera
2026-09-12, 16:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Dessutom svårare än någonsin att få hjälp. Antal som fått sjukersättning har sjunkit kraftigt och många som behöver det tvingas leva på socialbidrag som inte alls har höjts. Alla kan bli sjuka men det glöms bort i debatten.
Det beror på att vi har extrema kostnader kvar i massinvandringens spår. Röstar man rödgrönt kommer det bara bli ännu värre för sjuka och arbetslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in