2026-09-11, 20:21
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Sitter kväll efter kväll och blir matad av olika siffror hur barnfamiljer har fått det så mycket sämre under dom senaste fyra åren.
Vänstern och Milköpartiet målar upp en typ av bild att barn går och lägger sig hungriga och dom får inga julklappar.

Själv har jag fått flera tusen mer i plånboken med tidö-regeringen

Vilka är dessa familjer som får över 3000kr mindre i månaden?
.
Citera
2026-09-11, 20:23
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Jag har fått mycket mindre när tido har haft makt men nu blir det äntligen ändring när vi slipper nasister i regering
Citera
2026-09-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Sitter kväll efter kväll och blir matad av olika siffror hur barnfamiljer har fått det så mycket sämre under dom senaste fyra åren.
Vänstern och Milköpartiet målar upp en typ av bild att barn går och lägger sig hungriga och dom får inga julklappar.

.

Såna som är kroniskt sjuka. Såna som aldrig kommer kunna jobba oavsett vad Tidö och ni tangentbordsryttare på flashback tycker. Sådana som lever på livets ytterkant.
Om Tidö såg till att sjukersättning blev enklare att få istället för att få socialbidrag, som dessutom börjar också vara omöjligt att få, skulle fler rösta på de. Hjälper inte att tvinga folk till ruinens brant om man är så sjuk att man inte kan jobba alls.
Citera
2026-09-11, 20:30
Medlem
Citat:

.
Barnfamiljer generellt lever gott.
Citera
2026-09-11, 20:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Dom med sjukersättning, i synnerhet de med den lägsta, har inte fått mer pengar i antal kronor utbetalade under tidös fyra år men dom har bättre ekonomi än innan Tidö tog över då t ex matpriser och bränsle kostade skjortan och lite till.
Citera
2026-09-11, 20:31
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

.

Det är familjer med sjuka eller handikappade, barn eller föräldrar, ensamstående, arbetslösa och låginkomsttagare.
Jag som höginkomsttagare har fått det bättre ekonomiskt, trots att jag inte har något större behov av mer pengar, men de som skulle behöva mer pengar har inte fått bättre förutsättningar, snarare tvärtom.
Citera
2026-09-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det är familjer med sjuka eller handikappade, barn eller föräldrar, ensamstående, arbetslösa och låginkomsttagare.
Jag som höginkomsttagare har fått det bättre ekonomiskt, trots att jag inte har något större behov av mer pengar, men de som skulle behöva mer pengar har inte fått bättre förutsättningar, snarare tvärtom.

Dessutom svårare än någonsin att få hjälp. Antal som fått sjukersättning har sjunkit kraftigt och många som behöver det tvingas leva på socialbidrag som inte alls har höjts. Alla kan bli sjuka men det glöms bort i debatten.
Citera
2026-09-11, 20:33
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Alhamdulillah
Jag har fått mycket mindre när tido har haft makt men nu blir det äntligen ändring när vi slipper nasister i regering

Ja se där, fortsätter vänsterskitet genomsyra Sverige och det svenska samhället så kan vi allihopa snart skita i att jobba och tjäna våra egna pengar för det spelar ingen roll. Då kan lika bra alla i Sverige ge fan i att jobba, bara gå hemma och "lalla" och gå på bidrag resten av livet. Det ska inte löna sig att jobba och tjäna egna pengar, ju mer du jobbar ju mer går till folk som inte vill jobba! Ja, jag skrev "vill", för många vill ta mig fan inte jobba! Jag hoppas innerligt inte att vänsterpacket kommer tillbaka för då blir det sämre för alla som har jobb och mer bidrag till andra, vilket jag tycker är helt jävla galet!
Citera
2026-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Såna som är kroniskt sjuka. Såna som aldrig kommer kunna jobba oavsett vad Tidö och ni tangentbordsryttare på flashback tycker. Sådana som lever på livets ytterkant.
Vad har du då för liv om du inte klarar att jobba med något över huvud taget? Av alla existerande jobb, fungerar ingenting, inte ens något så enkelt som saker du gör själv på egen hand i ditt eget hem?

Citat:
Om Tidö såg till att sjukersättning blev enklare att få istället för att få socialbidrag, som dessutom börjar också vara omöjligt att få, skulle fler rösta på de. Hjälper inte att tvinga folk till ruinens brant om man är så sjuk att man inte kan jobba alls.
Det var enkelt förr innan de rödgröna öppnade gränserna och släppte in så många fuskare att vi som land höll på att bli ruinerade. Nu har de spenderat 4 år på att städa upp efter de rödgröna.

På lång sikt kan Tidö göra det enklare igen. Med rödgrön regering får du kanske några hundralappar mer på kort sikt och sen noll och ingenting när landet går i konkurs. Vad har du för sjukdom egentligen? En oförmåga att tänka långsiktigt?
Citera
2026-09-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Vad har du då för liv om du inte klarar att jobba med något över huvud taget? Av alla existerande jobb, fungerar ingenting, inte ens något så enkelt som saker du gör själv på egen hand i ditt eget hem?

Hoppas du blir kroniskt sjuk får du känna på hur det känns.
Citera
2026-09-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Sänkt mat moms, lägre kostnad på el, lägre kostnad på bränsle, lägre skatter överlag, billigare tandvård, halverad taxa i kollektivtrafiken osv. Allt detta gynnar alla dessa grupper.
Citera
2026-09-11, 20:43
Medlem
Citat:
Hoppas du blir kroniskt sjuk får du känna på hur det känns.
Den dagen jag inte kan arbeta och försörja mig själv så hoppar jag i ån å dränker mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in