2026-09-12, 12:04
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Detta kommer tyvärr låta nedlåtande.

Det har inte slagit dig att ingen av de inblandade delar din uppfattning? Varken VH, deras ombud (inte ens den nye LVU experten Bodström), domstolarna eller media.

Bara du.

Jag kan givetvis inte säkert veta, men jag är ändå rätt säker på att du inte är jurist. Du kanske ska lyssna och lära dig så slipper du dels framstå som mindre vetande och dels gå omkring och vara arg på fel saker.
Lol.

Ren lögn. Fan vilken usel liten lögnare du är. Samt snåpet försök till härskarteknik

Vad jag säger är helt i linje med Vitoria Co.

Märkligt att du inte la till någon kontext till det du nyss sa va?
Citera
2026-09-12, 12:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Lol.

Ren lögn. Fan vilken usel liten lögnare du är. Samt snåpet försök till härskarteknik

Jag kan lova att ingen tror dig. Du går alldeles för långt. Men det är bra att du visar vad ”LVU-sekten” går för.
Citera
2026-09-12, 12:10
Medlem
Visa ett enda tillfälle där någon av de som är inblandade i ärendet påstår att detta är en felaktighet i handläggningen hos domstolen.

Jag kan vänta. Men om ett par dagar framstår du återigen som att du antingen inte vet eller far med osanning. Eller båda.

Citat:
Lol.

Citera
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag pratar bara om den juridiska prövningen. Har inte kunskap om resten vilket gör att jag inte heller diskuterar frågorna.

Det finns säkert saker att förbättra, det gör det i alla organisationer.
Jag är säker på att problemen inom socialtjänsten är ett ledningsproblem. I Elsas fall visar Lex Sarah-anmälan tydligt att de som skrivit anmälan har probleminsikt och kompetens. Jag tror att bristerna i utredningen helt enkelt beror på att handläggarna inte fått den tid och de resurser som behövs för en bättre utredning. I en sjuk tystnadskultur skapad av mer eller mindre störda chefer skapas en kultur där sådana problem tigs ihjäl genom rädsla för repressalier.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag kan lova att ingen tror dig. Du går alldeles för långt. Men det är bra att du visar vad ”LVU-sekten” går för.
Du kan inte ens vara ärlig med vad du själv har sagt trots att det visas svart på vitt för dig. Så ditt ord har ingen vikt.
Citera
2026-09-12, 12:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Visa ett enda tillfälle där någon av de som är inblandade i ärendet påstår att detta är en felaktighet i handläggningen hos domstolen.

Jag kan vänta. Men om ett par dagar framstår du återigen som att du antingen inte vet eller far med osanning. Eller båda.
Domstolar JO-anmäls i ”Fallet Elsa”

Jag har länkat den många gånger. Du däremot har aldrig backat upp något du säger med nåt konkret. Bara förljugning och förvridning.

Haha och så fram med samma näpna försök till härskarteknik. Du har verkligen inget att komma med.
Citera
2026-09-12, 12:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kan inte ens vara ärlig med vad du själv har sagt trots att det visas svart på vitt för dig. Så ditt ord har ingen vikt.
Jag struntar i vad du tycker om ”mitt ord”. Jag vill bara markera ditt nonsens så att någon som kommer in ny i tråden inte blir lurad att tro dig.
Citera
2026-09-12, 12:14
Medlem
Då skulle jag vilja påstå att vi har 290 olika situationer i Sverige. Det kommunala självstyret gör att förutsättningarna är extremt olika. Några kan säkert lyckas sämre än andra.
Citat:
Jag är säker på att problemen inom socialtjänsten är ett ledningsproblem. I Elsas fall visar Lex Sarah-anmälan tydligt att de som skrivit anmälan har probleminsikt och kompetens. Jag tror att bristerna i utredningen helt enkelt beror på att handläggarna inte fått den tid och de resurser som behövs för en bättre utredning. I en sjuk tystnadskultur skapad av mer eller mindre störda chefer skapas en kultur där sådana problem tigs ihjäl genom rädsla för repressalier.
Citera
2026-09-12, 12:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Då skulle jag vilja påstå att vi har 290 olika situationer i Sverige. Det kommunala självstyret gör att förutsättningarna är extremt olika. Några kan säkert lyckas sämre än andra.
Det är 290 olika grader av dysfunktionalitet. Och ovanpå en redan omöjlig situation kom dessutom nya socialtjänstlagen med högre krav på att orosanmäla. Det här kan inte fungera ens i teorin. Det är vanvett som IVO ser mellan fingrarna med år efter år.
Citera
2026-09-12, 12:31
Medlem
Jag har nu läst JO anmälan och du har rätt. Föräldrarna har inte förstått lagstiftningen och konstigt nog har CFR lånat ut sitt namn till detta.

Jag kan ändra mig när jag har fel. Har du samma förmåga?

Citat:
Domstolar JO-anmäls i ”Fallet Elsa”

Jag har länkat den många gånger. Du däremot har aldrig backat upp något du säger med nåt konkret. Bara förljugning och förvridning.

Haha och så fram med samma näpna försök till härskarteknik. Du har verkligen inget att komma med.
Citera
2026-09-12, 12:33
Medlem
Jag håller inte alls med. Det fungerar tillfredsställande för det mesta. Men det finns förbättringspotential.
Citat:
Det är 290 olika grader av dysfunktionalitet. Och ovanpå en redan omöjlig situation kom dessutom nya socialtjänstlagen med högre krav på att orosanmäla. Det här kan inte fungera ens i teorin. Det är vanvett som IVO ser mellan fingrarna med år efter år.
Citera
2026-09-12, 12:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag har nu läst JO anmälan och du har rätt. Föräldrarna har inte förstått lagstiftningen och konstigt nog har CFR lånat ut sitt namn till detta.

Jag kan ändra mig när jag har fel. Har du samma förmåga?
Visst ja visst ja.

Bara mera lögner.

Det finns absolut ingen ordentlig förklaring i artikeln till varför CFR har involverat sig. Nä. Det får föbli ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in