2026-09-12, 11:00
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tycker du inte att det är märkligt att banal enbart påpekar att Medviktarna fått lov att komplettera med tydliggöranden när Jockes advokat fått inkomma med flertalet kompletteringar och tydliggöranden?

Då måste man faktiskt berömma amatörerna här som skött sig minst lika bra här om man ser till utfallet.

1-0 till amatörerna.

Jag har inte tagit del av de senaste handlingarna.
Argumenterades för hobbyverksamhet?
Kan du citera?

Till något annat - vad anser DU om Motvikts svaromål?

Det är stor skillnad på vad parterna tvingades komplettera. Advokaten fick vanliga frågor om detaljer som skadeståndskalkyl och antagligen marknadsundersökningar(? minns inte helt just nu), medan rådmannen tvingades skicka 15 frågor till Medvikt och guida kring begrepp som avskrivning kontra ogillande bara för att det skulle bli rättssäkert - precis som banal påpekat.

Jag har genuint försökt ge folk the benefit of the doubt och ställt raka frågor om hur det faktiskt lät i salen kring just hobbyförsvaret, men när micro slingrar sig och duckar totalt, samtidigt som Medvikt själva inte verkat nämna sin egen förhandling med ett enda ord i sin timslånga video, då drar man ju den självklara slutsatsen: amatörerna insåg att de var rökta

Motbevisa gärna
Citera
2026-09-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Det är stor skillnad på vad parterna tvingades komplettera. Advokaten fick vanliga frågor om detaljer som skadeståndskalkyl och antagligen marknadsundersökningar(? minns inte helt just nu), medan rådmannen tvingades skicka 15 frågor till Medvikt och guida kring begrepp som avskrivning kontra ogillande bara för att det skulle bli rättssäkert - precis som banal påpekat.

Jag har genuint försökt ge folk the benefit of the doubt och ställt raka frågor om hur det faktiskt lät i salen kring just hobbyförsvaret, men när micro slingrar sig och duckar totalt, samtidigt som Medvikt själva inte verkat nämna sin egen förhandling med ett enda ord i sin timslånga video, då drar man ju den självklara slutsatsen: amatörerna insåg att de var rökta

Motbevisa gärna

Vad jag förstått så hade Jockiboi svårt att redogöra vilken ekonomisk skada tröjorna skulle ha åsamkat honom. Det var väl en hel del fler punkter som rätten ville ha förklarat från Jocke, än från Medvikt? I det här fallet tjänade Jockiboi inte en krona, tvärtom får han betala sin egen advokat, och Medvikt betalar sin, dvs inget, eftersom dom inte hade någon. Hur blev då den ekonomiska förlusten för Medvikt? Två tågbiljetter från huvudstaden på några få hundralappar. Ridå.
Citera
2026-09-12, 11:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Motbevisa gärna
Vad ska jag motbevisa?

Jag frågade om du kunde citera vad det stod om hobbyverksamhet.

Har du räknat hur många frågor som advokaten fått?

Jag är en av de som ansåg att Medviktarna borde ha juridisk hjälp när jag läste deras svaromål. Men de klarade detta ändå.

Har du läst Motvikts svaromål?

Det är ännu rörigare och jag anser att han borde ha juridisk hjälp trots att det inte är så komplicerat.

Han skriver lika rörigt som han pratar.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-12 kl. 11:11.
Citera
2026-09-12, 12:07
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
https://honmedia.se/asikt-analys/aer-joakim-lundell-en-raettshaverist

Nu har Cissi börjat!
Citera
2026-09-12, 12:22
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Sexköpet är nu riksmedia. Kul för dig, Jockiboi.
Citera
2026-09-12, 12:23
Medlem
cinmiks avatar
Är Joakim Lundell en rättshaverist?
En av landets mest kända profiler tycks ha som hobby att stämma vanliga kvinnor som kritiserar honom. HONs Cissi Wallin gick på en av hans rättegångar, så du slapp.

https://honmedia.se/asikt-analys/aer-joakim-lundell-en-raettshaverist

"Men efter att tingsrätten gett bakläxa på den inskickade stämningsansökan drog Lundell tillbaka delar av de ursprungliga yrkandena, bland annat förtalsdelen och kravet på vite. Dagens rättsprocess i sal 24 i Stockholms tingsrätt handlar alltså enbart om varumärkesintrång"

"Och med detta rättspatos i ryggen har Anneli kommenterat olika nyheter och inlägg om Lundell. Hon har stört sig på att TV4 utsett honom till sin gullegris, trots att han erkänt sexköp, lagt upp videor där han som medelålders festar med minderåriga och maniskt kontaktar kvinnor som yppat minsta kritik för att hota med stämningar om ”förtal”."

"En vanlig grej i civilrättsliga tvister är att den som stämmer, och inser att man inte kommer att vinna, kräver att den andra parten skriver på ett sekretessavtal. Oftast för att man inte vill tappa ansiktet utåt. Det känns helt enkelt för jobbigt att alla får veta att man förlorat – både tid och pengar, men också möjligheten att få det man krävt av den man stämt."
Senast redigerad av cinmik 2026-09-12 kl. 12:35.
Citera
2026-09-12, 12:27
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Hur ska du ta dig ur det här då, Jockiboi?
Citera
2026-09-12, 12:36
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Nu när HonMedia släppt att Jockiboi själv erkänt sexköp kan ni tipsa alla andra tidningar om att Jockiboi erkänt sexköp.
Citera
2026-09-12, 12:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Nu när HonMedia släppt att Jockiboi själv erkänt sexköp kan ni tipsa alla andra tidningar om att Jockiboi erkänt sexköp.
Ja, jisses vad svettigt det ska vara nu.

Hur ska Anjo kunna försvara Jocke?

Går det?
Citera
2026-09-12, 12:40
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ja, jisses vad svettigt det ska vara nu.

Hur ska Anjo kunna försvara Jocke?

Går det?
Tipsa tipsa! Nyheten ska ut nu! Gammelmedia måste ta sitt ansvar.
Anjo är väl inte mycket att hänga i granen i det här? Jockiboi måste själv gå ut och förklara sig.
Citera
2026-09-12, 12:44
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Jockiboi kunde ha kommit på rättegången och förklarat sig, men där fega han ju ur. Var du "sjuk", Jockiboi?
Citera
2026-09-12, 12:49
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
https://joakimbordell.com/

Här är erkännandet om sexköp.

Jockiboi släppte erkännandet först på sin egen Youtubekanal. Den videon är bortplockad sen Cluee News gjorde nyheter på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in