2026-09-12, 09:09
Medlem
Alltid värd att lyssna på när han pratar om militära frågor, framför allt relaterade till flyg och luftstrid. Han är också en ganska bra intervjuare och har intervjuat många intressanta personer i sin pod, inte minst från försvarsmakten och försvarsindustrin. Jag lyssnar inte på varje avsnitt men nästan.
Citera
2026-09-12, 09:45
Medlem
Har bara sett hans videor där militära saker analyseras.

Det jag har tänkt på är att hans engelska verkar rätt dålig - om han nu varit stridspilot borde han väl kunna prata snabbt och flytande Engelska?
Citera
2026-09-12, 10:10
Avstängd
GlassBilsGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Har för mig jag läste att han och någon mer startat upp en fond ihop, för investerare att investera i.

Så uppenbart kan han ekonomi och företagande också.

Riktigt smart kille, det märks...
Måste tyvärr hålla med dig om detta, det stämmer. Han är inte ute efter att jaga annonspengar på sina youtube-gojim-videos.. utan han har siktet på större mål än så.. Med största sannolikhet med tanke på att han träffar NATO-toppar och smörjar röven för de i rampljuset etc så kommer hans fond växa med hundratals miljoner kr de närmsta åren.

Han har ett långt liv framför sig och det är faktiskt inte helt osannolikt att han blir miljardär genom sitt fondförvaltare, allt han behöver är att NATO-kartellen placerar en pyttepytteliten del av de västerländska skattebetalarnas pengar i hans fond varpå hans fondavgifter kommer göra att han varje år kommer kunna köpa sig 10 stora feta sekelskifsvillor i Djursholm utan problem. Han har växlat upp inom frimurarnas kartellnätverk och vill bli deras bestaste favoritgojim-bankirnisse.

Han spelar spelet klokt måste jag säga. Hans nästa sikte är som sagt fondförvaltaravgifterna som mjölkar skattebetalarnas pensionspengar och verktyget är att rimjobba frimurarnas nato/eu/nätverk. Imponerande för en blond pridebög. Jag visste det, en äkta karriärist från Djursholm.

Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
jag skrev vid något tillfälle att 95% av våra problem är importerade och skulle vi svenskar göra oss av med negrerna och blattarna så är vi i princip i mål direkt. Kommentar raderad och jag blev bannad
Exakt, Max är inte svenskarnas vän utan en ulv i fårakläder. Vet inte om han skulle uppskatta om någon beställde en bestialisk gruppvåldtäkt mot hans förstfödda dotter på väg till skolan eller på väg hem från fotbollsträningen?
Senast redigerad av GlassBilsGlass 2026-09-12 kl. 10:24.
Citera
2026-09-12, 10:37
Medlem
Hegamons avatar
Sett en del sporadiskt och framför allt fängelsefilmen, jo den var ju bra. Såg något avsnitt om NATO plan som åkte till Ryssland, jo han kan sin sak. Okej, jag följer han ibland och tycker inte jag har något särskilt klaga på.
Senast redigerad av Hegamon 2026-09-12 kl. 10:41.
Citera
2026-09-12, 11:09
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Det enda jag känner till är att hans kalsonger fylls med avföring så fort någon inte slickar Ukrainas korrupta röv. Han fick panik efter Lena Anderssons avsnitt i programmet "30 minuter". Större tönt får man helt enkelt leta efter.

Håller med. Han är lika jävla sliskig och clickbait-lismande som alla andra töntar som vill leva som iNfLUeNcEr.
Citera
2026-09-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Har bara sett hans videor där militära saker analyseras.

Det jag har tänkt på är att hans engelska verkar rätt dålig - om han nu varit stridspilot borde han väl kunna prata snabbt och flytande Engelska?
varför det - ytterst få svenskar kan tala snabb flytande engenska.
Däremot lever större delen av svenskarna i villfarelsen att de kan det.
Sverige har länge haft svenska som språk inom alla försvarsgrenar - även flyget, vilket för oss in på ämnet att svenskar är otroligt uselt pålästa om hur sveige fungerar och tror att allt här är som i amerikanska filmer. JÄVLIGT bisarrt....
Citera
2026-09-12, 11:24
Medlem
Haramadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Vi får väl hoppas att han har en förkärlek till det svenska.
Har sett några videos och han är mer påläst än de flesta när det kommer till försvaret så han kan bidra med kunskap i det ämnet. Dock är han tyvärr woke som fan, jag skrev vid något tillfälle att 95% av våra problem är importerade och skulle vi svenskar göra oss av med negrerna och blattarna så är vi i princip i mål direkt. Kommentar raderad och jag blev bannad
Så nej, tyvärr är Max ingen nationalist. Han är slav under woke-piskan.

Ja, det är klart att en f.d yrkesofficer är påläst om saker som rör det militära. Problemet är bara att han har någon form av tunnelseende och inte är objektiv. Det gör att hans analyser blir haltande. Sverige ska naturligtvis vara stolta över det som produceras här, men det betyder inte per automatik att det alltid är bättre produkter. Det har trots allt producerats osäljbart skit här också, även om han har skygglapparna på och låtsas som om det regnar när det gäller sånt.

Din banning där kanske mer har att göra med hur du uttrycker dig än vad som är själva andemeningen med det du skriver?

Han ger ibland lite lätta transsexuella vibbar, speciellt hans hår är väldigt feminint. Går han månntro i kvinnokläder privat? Var det därför han lämnade flygvapnet - lösbrösten fick inte plats i flygoverallen?
Citera
2026-09-12, 11:52
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haramadan
Ja, det är klart att en f.d yrkesofficer är påläst om saker som rör det militära. Problemet är bara att han har någon form av tunnelseende och inte är objektiv. Det gör att hans analyser blir haltande. Sverige ska naturligtvis vara stolta över det som produceras här, men det betyder inte per automatik att det alltid är bättre produkter. Det har trots allt producerats osäljbart skit här också, även om han har skygglapparna på och låtsas som om det regnar när det gäller sånt.

Din banning där kanske mer har att göra med hur du uttrycker dig än vad som är själva andemeningen med det du skriver?

Han ger ibland lite lätta transsexuella vibbar, speciellt hans hår är väldigt feminint. Går han månntro i kvinnokläder privat? Var det därför han lämnade flygvapnet - lösbrösten fick inte plats i flygoverallen?
Är det feminint att ha bra hår?
Han är lång, bra muskelmassa, kraftiga ansiktsdrag och stark käke... Han moggar er stenhårt helt enkelt, och det gör er arga.
Citera
2026-09-12, 12:08
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Det enda jag känner till är att hans kalsonger fylls med avföring så fort någon inte slickar Ukrainas korrupta röv. Han fick panik efter Lena Anderssons avsnitt i programmet "30 minuter". Större tönt får man helt enkelt leta efter.

Ja honom vill man max lyssna på i några minuter.
Citera
2026-09-12, 12:22
Medlem
Haramadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Är det feminint att ha bra hår?
Han är lång, bra muskelmassa, kraftiga ansiktsdrag och stark käke... Han moggar er stenhårt helt enkelt, och det gör er arga.

Bra hår är alltid bra hår, men hans frisyr är jättekonstig, så till den grad att man ibland misstänker en tupé. Hans sidbena börjar liksom strax ovanför öronsnibben, modell överkamning av flint. Men tycker du det är fint så är det bara att gratulera både honom och dig, kaka söker maka.

Vet inte hur lång han är, men säkert längre än mina ynkliga 190 cm och 90 kg och utseende som en posterboy för Waffen-SS. Kollade upp det nu och längre kan han inte vara eftersom svenska stridspiloters längdkrav är 160-190 cm, såtillvida han inte fått dispens att flyga utan huv när han klämmer in sin tvåmeterskropp i cockpiten...
Citera
2026-09-12, 12:38
Medlem
trickydicks avatar
En bra karl helt enkelt. Jag gillar hans långa videopodcast ”Max Tänt” där b.la han intervjuar legendariska stridspiloter som flyget allt från draken och framåt, https://youtube.com/playlist?list=PLq66b1KwwV-65XTJrzMxy6Gh8sZuBid4D&
Citera
2026-09-12, 12:46
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haramadan
Bra hår är alltid bra hår, men hans frisyr är jättekonstig, så till den grad att man ibland misstänker en tupé. Hans sidbena börjar liksom strax ovanför öronsnibben, modell överkamning av flint. Men tycker du det är fint så är det bara att gratulera både honom och dig, kaka söker maka.

Vet inte hur lång han är, men säkert längre än mina ynkliga 190 cm och 90 kg och utseende som en posterboy för Waffen-SS. Kollade upp det nu och längre kan han inte vara eftersom svenska stridspiloters längdkrav är 160-190 cm, såtillvida han inte fått dispens att flyga utan huv när han klämmer in sin tvåmeterskropp i cockpiten...

BÅDE sidbena
https://cdn.britannica.com/58/129958-050-C0EF01A4/Adolf-Hitler-1933.jpg
OCH flint
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_% D0%9F%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD_(08-03-2024)_(croppe d)_(higher_res)_2.jpg

Sådana människor måste man till varje pris stoppa i tid!
https://youtu.be/3FlbAV2Z-Ls?t=380
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in