2026-09-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
1. Delvis sant. Men Max Villman hade full frihet att ifrågasätta både trollkarlspysslingen Daniel "Motvikt" Karlssons nazistiska förflutna och hans misogyna, gubbsjuka och kvinnofientliga kommentarer NÄR SOM HELST under intervjun. Detta gjorde inte Max, och det blir problematiskt.

2. Du missade att jag även skrev att trollkarlspysslingen Daniel "Motvikt" Karlsson också har gett uttryck för extremt misogyna, kvinnofientliga och gubbsjuka åsikter på sin kanal. OCH DETTA ÄR NYLIGEN INTE 25 ÅR SEDAN.

För kännedom till ALLA vill jag citera följande ur försvarsmaktens skrivelse "Värderingar och visioner":
Saxat ur avsnittet: "JÄMSTÄLLDHET OCH JÄMLIKHET":

..//.. (underrubrik- min kommentar): "Försvarsmaktens systematiska jämlikhetsarbete."

citat:

"Vi arbetar förebyggande mot ovälkommet beteende (Försvarsmaktens begrepp för trakasserier, sexuella trakasserier, kränkande särbehandling eller repressalier), och har rutiner för de fall då sådant inträffar."

Villman jobbar väl ändå inte för Försvarsmakten, så varför ska han agera under deras interna policydokument?
Citera
Igår, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
1. Tycker du själv att det verkar som om Max har några stora svårigheter att få tillgång till Försvarsmaktens personal eller utrustning i den mån han behöver för sina program?

Kan det möjligtvis vara så att du av någon orsak blivit totalt fixerad vid Hr Karlsson och 2. grovt överskattar hur många som intresserar sig för hans eventuella misogyna eller eljest olämpliga uttalanden? Uttalanden som du fortfarande inte ens försökt bevisa i sak därför att det "finns överallt på nätet", trots att de enda relevanta resultaten 3. vid en googling är en tråd på Flashback där du hör till de mest aktiva skribenterna men inte lyckas haspla ur dig något mer substantiellt än att han är en nazistpygmé-nånting.

Detta får jag som del av4. ett AI-svar från Google:

"Skitkastning i forumtrådar: På forum som Flashback Forum finns det mycket långa trådar som diskuterar kanalen MotVikt och Daniel personligen. I dessa sammanhang är tonläget extremt hårt. Det är vanligt att användare som ogillar kanalen eller dess rapportering slänger ur sig grova epitet som "kvinnohatande" utan att presentera sakliga eller konkreta exempel som stöder anklagelsen. [1] (https://www.flashback.org/t3606405s)"

Och det har ju inte du gjort nu heller. Och [B5. jag har bättre saker för mig[/b] än att diskutera med trådförstörande psykfall med osunda fixeringar och noll argument.

Ridå.
1. Nej det tycker jag det inte verkar som, det är väl isåfall utmärkt? Det borde även du tycka?
2. Jag tror just DU grovt UNDERSKATTAR det faktum att Max Villman låter sig synas på den kvinnofientliga och misogyna kanalen "Motvikt". Det handlar inte om någon "cancelculture". Det handlar om försvarsmaktens egna värdegrund. Sådana saker kan gå långsamt i msm- men det finns för alltid kvar på internet.
3. Då klarar du åtminstone av att "googla"? (BOOMER DELUXE) Jag får UPPREPA en tredje (3:e) gång: Jag själv är INTE topic i denna tråd om Max Villman.
4. Självklart låter du AI skriva dina svar! Who knew?!
5. Det VERKAR INTE som att du har bättre saker för dig, varför knarkdödsnazist-försvarar du annars Max Villmans deltagande hos en märkligt udda och, ur försvarsmaktens egna värdegrund synvinkel, högst tvivelaktig YT-kreatör?

RIDÅ...INDEED!

Fortsätt låt AI skriva dina inlägg, kommer säkert gå superbra!
Citera
Igår, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Villman jobbar väl ändå inte för Försvarsmakten, så varför ska han agera under deras interna policydokument?

Därför att han är en "influencer" som byggt upp hela sin trovärdighet på att vara involverad i försvarsmakten. Exempelvis: (TAG: FÖREDETTA STRIDSPILOT...etc) PLUS ATT HAN UPPENBARLIGEN INNEHAFT SAMARBETEN MED FÖRETRÄDARE MED VÅRT (JÄMSTÄLLDA) FÖRSVAR?

Citera
Igår, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Därför att han är en "influencer" som byggt upp hela sin trovärdighet på att vara involverad i försvarsmakten. Exempelvis: (TAG: FÖREDETTA STRIDSPILOT...etc) PLUS ATT HAN UPPENBARLIGEN INNEHAFT SAMARBETEN MED FÖRETRÄDARE MED VÅRT (JÄMSTÄLLDA) FÖRSVAR?

Långsökt. Han är väl egen företagare och bestämmer således själv över sitt företags jämställdhetspolicy
Citera
Igår, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Långsökt. Han är väl egen företagare och bestämmer således själv över sitt företags jämställdhetspolicy

Absolut! Max Villman bestämmer själv över sin jämställdhetspolicy. Max Villman är själv, SJÄLV ansvarig för att han deltog på den f.d(?) nazistens Motvikts kanal, En kanal som att, förutom att drevat mot Linnea och Chrippa Lundström under flera år (med extremt många kvinnofientliga anmärkningar). Motvikt har utöver det publicerat videor där han kommenterar Fru Medvikts läckta nackenbilder. Dessutom har dåren MOTVIKT anklagat EN HELT OSKYLDIG KVINNA för att ligga bakom ett specifikt flashback-konto. Allt detta finns noggrant dokumenterat.

Finns att läsa i tråden om densamme.

Jag är helt ointresserad av att "cancel" Max, han visste förmodligen inte bättre än att synas hos Motvikt. Men jag vill mena att det tyder på en viss brist på omdöme och oförmåga till bakgrundskontroll hos honom.

I övrigt har jag inga särskilda invändningar gentemot Max's "content". Lite tråkig och slätstruken kanske? Men inget som stör...
Citera
Igår, 08:48
Medlem
ruskinarmss avatar
En sak som Max Villman tydligt visar är att stridspiloter inte nödvändigtvis behöver vara superintelligenta supermän.

Det är bra för unga människor som drömmer om att bli stridspiloter och se att man kan vara en lite smått korkad höger-MÖP och faktiskt kunna bli stridspilot.

Mikael Grev är ett annat exempel. En fd stridspilot som sitter på X och har skitit ur sig nästan 80K menlösa högertweets.

Både Villman och Grev har stora ekonomiska intressen i försvarsindustrin.
Det är viktigt för dem att hela, hela tiden upplysa publiken om att de är fd stridspiloter.
Förr i tiden var stridspiloter kända som gentlemän med hög integritet som ogärna pratade politik. Så är det inte längre.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in