2026-09-11, 22:56
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
https://imgur.com/a/vh31ZOv

En washlet med inbyggd fön för rövtork, fittdush, rövdush, inställbart varmt säte och temperatur på vattnet.

3000 kr. Installerad i en hyresrätt på en helt vanlig toa. Tillverkad i EU.

Nothing special. Men skönt om man vill vara ren i underlivet.

Positlappen är för att verifiera it is no bullshit.

Kan inte säga att man bajsar bättre, men jag tycker att det är psykologiskt bättre att känna sig helt ren och kunna tvätta bort alla lukter snabbt och enkelt.

Det är en kulturell grej. Många japanska hem har även pissoar på dass, brevid toan, dvs helt anpassade för manliga behov.

Toa ska vara ett bra ställe, man spenderar mycket tid där och det är viktigt det man gör.

Var kopplade du in elsladden någonstans?

Har du något problem med att fästena på sitsen justerar sig ur läge med tiden så att locket glider snett?
Citera
2026-09-12, 00:16
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Var kopplade du in elsladden någonstans?

Har du något problem med att fästena på sitsen justerar sig ur läge med tiden så att locket glider snett?

I eluttaget? Jag har eltandborste också. Modernt hus byggt på 2000-talet.

Nä. Den sitter stadigt. Däremot så var det problem med för högt vattentryck i strålen så fick sätta i mellanadapter med vridreglage och strypa flödet.
Citera
2026-09-12, 08:50
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
I eluttaget? Jag har eltandborste också. Modernt hus byggt på 2000-talet.

Nä. Den sitter stadigt. Däremot så var det problem med för högt vattentryck i strålen så fick sätta i mellanadapter med vridreglage och strypa flödet.

Låt mig omformulera frågan. Var sitter ditt/dina eluttag i badrummet och hur navigerar toalettlockets sladd de övriga installationerna i badrummet? För du laddar väl inte din eltandborste bakom toalettstolen om uttaget sitter där?
Citera
2026-09-12, 09:51
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Låt mig omformulera frågan. Var sitter ditt/dina eluttag i badrummet och hur navigerar toalettlockets sladd de övriga installationerna i badrummet? För du laddar väl inte din eltandborste bakom toalettstolen om uttaget sitter där?

Det stitter flera urtag vid tvättmaskinen och torktumlaren.
Citera
2026-09-12, 09:57
Medlem
LKKINGENs avatar
Hur ser ditt anus ut och vad har du för konsistent på skiten?
Känns som att du har problem och borde söka hjälp om du skiter ner dig varje gång du går på dass.

Har själv nyttjat dessa elektroniska dass och det är fina grejor absolut.
Anledningen till att dom från början uppfanns va pga japanernas diet med mycket fisk och fermenterade produkter, skiten luktar vedervärdigt och får man det på fingrarna så är det som att stoppa in fingrarna i en rutten fitta, det tar dagar att bli av med stanken även om man gnuggar med klorin.
Citera
2026-09-12, 10:08
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Hur ser ditt anus ut och vad har du för konsistent på skiten?
Känns som att du har problem och borde söka hjälp om du skiter ner dig varje gång du går på dass.

Har själv nyttjat dessa elektroniska dass och det är fina grejor absolut.
Anledningen till att dom från början uppfanns va pga japanernas diet med mycket fisk och fermenterade produkter, skiten luktar vedervärdigt och får man det på fingrarna så är det som att stoppa in fingrarna i en rutten fitta, det tar dagar att bli av med stanken även om man gnuggar med klorin.

Det finns ingen hjälp att få. Om du tittar på kor som betar i en hage och äter sin naturliga föda gräs så är deras rumpor kladdiga av löst kobajs. Naturen vill ha det så helt enkelt.

Kanske man skulle kunna få turbajs varje gång om man åt en extrem diet på barkbröd som vikingen som bajsade bajsen jag länkar nedan, men vem orkar med det i längden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lloyds_Bank_coprolite
Citera
2026-09-13, 10:18
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Det finns ingen hjälp att få. Om du tittar på kor som betar i en hage och äter sin naturliga föda gräs så är deras rumpor kladdiga av löst kobajs. Naturen vill ha det så helt enkelt.

Kanske man skulle kunna få turbajs varje gång om man åt en extrem diet på barkbröd som vikingen som bajsade bajsen jag länkar nedan, men vem orkar med det i längden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lloyds_Bank_coprolite
Turbajs?

Säger det inte pling när avföringen träffar porslinet är det för mjukt, nä skojade bara.

Nu har jag aldrig själv funderat i banor av anskaffande av en fullservice toalett men det borde vara något Ikea kunde ge sig i kast med, måste finnas någon kinesisk tillverkare med hyfsad kvalité dom kunde satt sina klistermärke på.
Tror faktiskt det hade slagit igenom men Miljöpartiet hade väl belagt dom med en skatt av något slag då den drar el.

Du får väl göra som araberna till dess, koppla på att munstycke med slang på vattenledningarna och häng bredvid skithuset.
Finns säkert nån tiokronors modell på Temu.

https://stories.oras.com/se/fj%C3%A4rrstyrda-oras-smart-bidetta-handdusch

Ett tips, ha igång duschen medans du trycker ut.
Vet ej om det funkar men simmar man i havet och behöver skita så håller sig röven kliniskt ren om man stretar ordentligt, alltid tänkt det är är att man har vatten mellan hud och korv.

Fast då slutar det väl med att du får torrsprickor..
Citera
2026-09-13, 12:23
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Turbajs?

Säger det inte pling när avföringen träffar porslinet är det för mjukt, nä skojade bara.

Nu har jag aldrig själv funderat i banor av anskaffande av en fullservice toalett men det borde vara något Ikea kunde ge sig i kast med, måste finnas någon kinesisk tillverkare med hyfsad kvalité dom kunde satt sina klistermärke på.
Tror faktiskt det hade slagit igenom men Miljöpartiet hade väl belagt dom med en skatt av något slag då den drar el.

Du får väl göra som araberna till dess, koppla på att munstycke med slang på vattenledningarna och häng bredvid skithuset.
Finns säkert nån tiokronors modell på Temu.

https://stories.oras.com/se/fj%C3%A4rrstyrda-oras-smart-bidetta-handdusch

Ett tips, ha igång duschen medans du trycker ut.
Vet ej om det funkar men simmar man i havet och behöver skita så håller sig röven kliniskt ren om man stretar ordentligt, alltid tänkt det är är att man har vatten mellan hud och korv.

Fast då slutar det väl med att du får torrsprickor..

Jag har redan köpt och installerat AliExpressbidén för länge sedan och den fungerar med enda problemet att toalettlocket som är ett universal justerar sig ur läge med tiden och man måste trycka till det så det blir rakt.
Tyvärr har DittMuppHelvete köpt en finare, så nu är det tillbaka på planeringsstadiet.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in