Citat:
Ursprungligen postat av
drKickass
Först är jag nyfiken på vad som händer på din toalett om du är tvungen att duscha efteråt? Låter som om du kletar in dig själv, frivilligt eller ofrivilligt, i bajs. Isåfall kan detta vara nånting att jobba med?
Hur som, jag har både el och varmvatten på mina toaletter. Däremot kan ju plats vara en faktor.
Personligen har jag en bidé i badrummet, tyvärr inte med rätt armatur, hos mig bara en vanlig handfatskran med tillhörande duschmunstycke. Men det räcker utmärkt för renspolning vid behov. En riktig armatur har tydligen nån fom av uppriktad stråle.
Så, jag tipsar om att låta installera en handdusch så länge.
Jag duschar bara gumpen förstås och inte hela kroppen med schamponering och allt, men det trodde jag var underförstått. Sedan finns det ingen lösning på bajsproblem, utan det kommer med åldern och blir bara värre och värre. Den svenska fiberfattiga kosten hjälper inte heller till direkt.
Handfatskran låter som en extremt osmidig nödlösning. Jag fattar inte ens hur man ska kunna rikta den mot ballongknuten medan man sitter på toan utan att det sprutar utanför inklusive på golvet och sitsen så alla tror man kissat utanför, samtidigt som trycket på strålen är för svag för att få loss klumparna som sitter som seg underredsmassa de dagar då chokladsjöstjärnan mest är som en tuschpenna som bara ritar streck på papperet utan att någonsin ta slut.
Uppfinnaren måste vara samma person som uppfann kalsonger med gylf och trodde man skulle kissa genom den. Sådant funkar bara i amerikanska filmer. Det skulle funka om duschen var ergonomiskt formad som ett "U" så man kan snirkla den förbi Flashbackdasen, men de jag har sett har sett ut som normala duschmunstycken.
Du kanske har en sådan där lantlig toalett där man hukar sig över ett hål i golvet och då förstår jag om det finns manöverutrymme för ett duschmunstycke och att det är ett bättre alternativ än att torka sig med vänsterhanden medan man plaskar med en vattenkanna.
Och jag har också el i mitt badrum, men poängen är att uttaget inte sitter bra till då jag inte bara kan dra en förlängningssladd tvärs över badrumsspegeln för att nå rakapparatsuttaget som sitter ovanför.
Tanken är att prutten ska rengöras som genom magi, så som jag har det här och nu innan jag måste tillbaka till Sverige igen. När man går ut från toan ska det vara så att man måste fundera på om man verkligen bajsade eller inte, eller om det bara var en dröm.
De senaste modellerna fyller till och med toastolen med ett skum som ligger över vattenytan så att tollen landar mjukt och försvinner i himmelriket utan att man varken behöver se den, lukta den eller riskera backsplash, 泡で清潔.
Ja, som någon skrev ovan är detta ett prioriterat område som det måste lagstiftas om med utfasning av toalettpapper precis som man gjorde med glödlampor, ni vet "för miljön".