2026-09-12, 00:04
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Inget annat land i EU kommer ens i närheten av att klara kraven så de kommer såklart att sänkas av EU.

Bullshit.

Jag vet att du inte vet det, men det där är den vanligaste och dummaste skrönan som kommer emot. Det är ett säkert tecken på någon som inte har en susning om EU...
Citera
2026-09-12, 00:05
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ah, okej. För lagar stiftas i Sverige av riksdagen om du inte visste det.

Jag visste det. Visste du att det inte är det enda stället i världen där det stiftas lagar?
Citera
2026-09-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fore1
Vilken debatt kollade du på? Finns väl ingen som helst ärligt kan tycka att vänstersidan vann?

Jag vet inte, kanske lögnerna från Ebba & co går hem. Tycker högersidan var bedrövligt dåliga.
Citera
2026-09-12, 00:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Nu ska vi inte vara elaka mot svinen!
Nöff nöff
Citera
2026-09-12, 00:07
Medlem
Persimååns avatar
SVT borde ställt frågan: Vilka av er tycker inte Hamas är en terroistorgianisation.
Citera
2026-09-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det handlar inte om åsikt. Forskning visar entydigt att modersmålsundervisning stärker barns förmåga i svenska och andra ämnen. Varför vill du förstöra Sverige?

För att få en lyckad integration så måste det finnas något att integreras i. Jag är inte emot hemspråksundervisning, men det är lite skillnad om en bråkdel av barnen behöver det eller kanske hälften. Idag börjar det barn i skolan som knappt kan svenska, då är det svenska de behöver lära sig där, inte det språk de redan kan som de pratar hemma.

Du kan jämföra med när svenskar och andra utvandrade till USA. Det fanns en extremt stark kultur att integreras i, barnen absorberades och var amerikaner inom en generation. Det är ju en uppoffring att flytta till ett annat land, detta måste man acceptera, det går inte att komma bort ifrån. Det går inte att flytta till något utan att också flytta från något. Du måste låta dina barn bli en del av det nya landet.
Citera
2026-09-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Jag vet inte, kanske lögnerna från Ebba & co går hem. Tycker högersidan var bedrövligt dåliga.

Hörde inte en enda lögn. Faktum är att Sverige har bra tillväxt, arbetslöshet på väg ner, bra offentliga finanser och Tidö har faktiskt gjort mera än någon annan regering någonsin. Jag som har barn och hus ser verkligen skillnad på kontot efter många tuffa år. Vet inte ens vilken politik man får med rödgröna eller vilka som ska sitta i regeringen isf.
Citera
2026-09-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Simona: "Jag kom till ett Sverige som hade höga förväntningar på mig och min familj"
Magdalena: "Simona tyckte det funkade bra när hon kom till Sverige, det var "Sossesverige" hon kom till"
Simona: "Ja! Mina föräldrar kom till ett kravlöst Sverige"

https://x.com/BarrioElfva/status/2098515272298569874

Simona är som en blandning mellan en tränad cirkusapa, en programledare för ett bebisprogram och en multi-level marketing-konsult. Säger helt knasiga saker.
Riktigt clownigt
Undrar om Åkesson river upp hennes uppehållstillstånd?
Citera
2026-09-12, 00:10
Medlem
Graavargs avatar
Jag fick just ett mess från en nära bekant, som påstår att det nu skulle finnas ett KD-beslut om att fatta ett KD-beslut om att lämna Tidö-samarbetet om Tidö inte vinner valet.

Så står det på telefonen: "..ett KD-beslut om att fatta ett KD-beslut...". Litet lustigt, kanske ett kopieringsfel?

Hur som helst, det kanske förklarar varför Busch var litet mer dämpad i kväll än i gårdagens debatt.
Citera
2026-09-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Vår kära utbildningsminister som hittade på att hon hade en magisterexamen. Man kan bara ljuga sig fram igenom livet och bli belönad för det. Därför borde vi lära våra barn det, och införa samma metod för att höja betygen i skolan.

Eller hur! Det enda hon kan är att snacka skit och låta klämtjäck.
Citera
2026-09-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fore1
Hörde inte en enda lögn. Faktum är att Sverige har bra tillväxt, arbetslöshet på väg ner, bra offentliga finanser och Tidö har faktiskt gjort mera än någon annan regering någonsin. Jag som har barn och hus ser verkligen skillnad på kontot efter många tuffa år. Vet inte ens vilken politik man får med rödgröna eller vilka som ska sitta i regeringen isf.

Ja, vi får se efter ytterligare 4 år med Tidö. Så kan vi återkomma då.
Citera
2026-09-12, 00:14
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesterdayman

Det kommer att satsas stort på vindkraft till havs och mycket generösa bidrag kommer att föreslås till elektrifieringen av fordonsbeståndet.

Försvarsmakten har sagt nej till vindkraft på ostkusten - och det ändrar de inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in