2026-09-11, 23:58
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jo, men ett land kan liksom inte BÅDE ha HÖGA FÖRVÄNTNINGAR på individen OCH vara KRAVLÖST. Fattar man inte att det är rappakalja är man nog Mohamssonapologet.

Och då var du inte med på den gamla goda tiden alltså 80-90 talen för det var EXAKT så det var. Höga förväntningar och total kravlöshet. Och folk följde lagar o regler o utnyttjade inte systemen fastän de kunde.

Skulle kunna räkna upp hur många saker som helst alltifrån studiemedel till A kassa där det var bara att fylla i vad som helst utan någon koll. Myndigheterna TRODDE och LITADE på sin befolkning. Befolkningen återgäldade sitt förtroende med att i stort sätt sköta sig
Citera
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Simona: "Jag kom till ett Sverige som hade höga förväntningar på mig och min familj"
Magdalena: "Simona tyckte det funkade bra när hon kom till Sverige, det var "Sossesverige" hon kom till"
Simona: "Ja! Mina föräldrar kom till ett kravlöst Sverige"

https://x.com/BarrioElfva/status/2098515272298569874

Simona är som en blandning mellan en tränad cirkusapa, en programledare för ett bebisprogram och en multi-level marketing-konsult. Säger helt knasiga saker.

Vår kära utbildningsminister som hittade på att hon hade en magisterexamen. Man kan bara ljuga sig fram igenom livet och bli belönad för det. Därför borde vi lära våra barn det, och införa samma metod för att höja betygen i skolan.
Citera
Medlem
yesterdaymans avatar
Konsekvensanalys efter kvällens valdebatt:

Uffe får sparken (avgår) från sitt arbete nästa vecka som partiordförande i Moderata samlingspartiet.

Simona "skrällsegrar" genom att leda Liberalerna till ett valresultat > 4 %

Socialdemokraterna får det lägsta antalet röster genom alla val, men bildar en ny regeringskoalition.

Jimmie, blir den nya oppositionens ledargestalt.

Ebba Busch blir Sjukvårdsminister.

Utbildning och Hälsovård kommer åter att bli en helstatlig angelägenhet.

Det kommer att satsas stort på vindkraft till havs och mycket generösa bidrag kommer att föreslås till elektrifieringen av fordonsbeståndet.

Kulturen, folkhögskolor, studieförbund mm kommer återfå sina förlorade anslag.
Senast redigerad av yesterdayman 2026-09-12 kl. 00:05.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Absolut om jag träffar på honom någongång.

Och tror du på riktigt att DU kan göra någon skillnad. Att SVERIGE kan göra någon skillnad så är du riktigt tragisk. Men om man är fjortis må det vara hänt. Alla mognar och får lite mer livserfarenhet och perspektiv med åren så det är lugnt.

Jag skiter blankt i om "Sverige gör skillnad".

Men jag vet att det gör en fuckin' skillnad för Sverige när vi börjar punga ut med 2 miljoner euro per dag för att vi bryter EU-lagstiftning. Det är att kasta bort 20 miljoner om dagen till ingenting, och vi kan behöva betala det i flera år innan vi kommer ikapp vårt lagstadgade mål.
Citera
2026-09-11, 23:59
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Är väl en resolution

Nej, det är en regulation.
Citera
2026-09-12, 00:00
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag skiter blankt i om "Sverige gör skillnad".

Men jag vet att det gör en fuckin' skillnad för Sverige när vi börjar punga ut med 2 miljoner euro per dag för att vi bryter EU-lagstiftning. Det är att kasta bort 20 miljoner om dagen till ingenting, och vi kan behöva betala det i flera år innan vi kommer ikapp vårt lagstadgade mål.

Inget annat land i EU kommer ens i närheten av att klara kraven så de kommer såklart att sänkas av EU.
Citera
Medlem
Uffe får dojjan efter valet och hamnar på elfentantkyrkogården med Kindberg-Batra, och andra moderat-kompisar
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Finns inga "EU-lagar". Syftar du möjligtvis på EU-förordningar?

EU-lagstiftning består faktiskt av olika instrument, bland dem förordningar. Och ja, det är fråga om en "regulation", dvs. en juridiskt direktverkande förordning.
Citera
2026-09-12, 00:01
Medlem
Pungsvings avatar
"Bara jag som tycker det vilar något sexigt över Thand Ringqvist?"

Om du tänder på drogade pensionärer, ja.
Citera
2026-09-12, 00:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
EU-lagstiftning består faktiskt av olika instrument, bland dem förordningar. Och ja, det är fråga om en "regulation", dvs. en juridiskt direktverkande förordning.
Ah, okej. För lagar stiftas i Sverige av riksdagen om du inte visste det.
Citera
2026-09-12, 00:04
Medlem
Var är Anna-Karin Hatt?
Senast redigerad av King Devil 2026-09-12 kl. 00:24.
Citera
2026-09-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Högersidan förlorade debatten. Men L kommer stödröstas kvar i riksdagen.

Vilken debatt kollade du på? Finns väl ingen som helst ärligt kan tycka att vänstersidan vann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in