2026-09-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Spekulera? Det är enkelt att kolla på en profil när profilen registrerades och vad för inlägg profilen gjort. Ja, Johanna har startat en kurs. Vad är problemet med det?

Man får inte nämna något om andras konton alls eller insinuera någonting. Du tror inte att extremt många reagerar på att Johanna som i tre års tid grinat dagligen över sitt breakup nu ska lära folk hur man går vidare? Hon är liksom ansiktet utåt för att INTE gå vidare. Den ironin är verkligen svårslagen. Märktes också i hennes kommentarsfält där det raderades friskt när folk påpekade att hon är helt fel person för att lära ut någonting i ämnet.

Tyckte det var toppenkul att hon sedan skrev att hon "har ett gott hjärta" och bara "gör detta för att hjälpa andra". Verkligen tecken på ett gott hjärta att vara tvungen att påpeka att man har ett + försöka kräma ur sina följare pengar på en kurs man lagt tre minuter på. Hur vi vet det? Jo t ex genom den pinsamma AI-affischen som nu hånas på stora konton pga gråtande ansikten som hamnat på sniskan.

Njuter av hur mycket Johanna gjort bort sig den här gången.
Citera
2026-09-11, 00:49
Medlem
Det är verkligen så himla skrattretande att försöka påverka oss i tråden att sluta upp med att skriva om Johanna. Liksom, att vara inne och härja om att det inte är något fel med Johannas kurs gör bara att folk blir ÄNNU mer sugna på att basha den. Så dålig strategi om man försöker rentvå Johannas namn.

Är så glad att Johanna fortsätter med sina tokerier. AI-affischen och den AI-skrivna texten i kursbeskrivningen var riktiga bottennapp, älskar hur hon bara fortsätter ge oss sådant. Hon är verkligen en svensk Elisabeth Holmes.
Citera
2026-09-11, 07:49
Medlem
Jepp jag är en av dem som nästan bara skriver i denna tråd. Är helt förbluffad över hur många som gillar hennes tillgjorda innehåll och känner att jag måste få lufta mina tankar kring det ibland, och det är bara här jag har hittat andra som fattar grejen. Mina vänner är betydligt klokare än mig och låter helt enkelt bli att kolla på innehåll som de inte gillar. Mycket smart. Men jag finner underhållning i hela fenomenet på något vis.

Nej, jag har inte personligen några "bevis för vad hon gjort". Men det behöver jag ju inte för hon gör bort sig helt öppet med egen vilja genom att puta med sin smala mage och låtsas att den har valkar för att hävda att hon normaliserar vanliga kroppar, när hon i exakt nästa sekund är väldigt noga med att posta perfekta bikinibilder (det måste alltid finnas fler bilder som visar hur smal hon är, än bilder där hon visar upp en "valk" för att hon rullat ihop sig till en snigel eller satt troskanten lite konstigt). Låtsas att folk är emot amning på Ica och göra så stor grej av det som möjligt, sätta upp kameran utanför dörren innan hon hämtar sitt barn för att kunna dela den hjärtvärmande stunden (så sjukt beteende), filmar sig själv "gråtande", går ut i media med hur TUFFT det är ekonomiskt att vara ensamstående förälder när hon i själva verket har det riktigt gott ställt, mjölkar ur allt och lite till ur ett uppbrott, skapar en KURS för hur man hanterar uppbrott och kallar sig journalist samtidigt som hon använder riiiiktigt dåligt AI-innehåll osv osv osv...

Det är underhållning!
Citera
2026-09-11, 08:05
Medlem
Riktiga Bella Swan-moves när hon dammsuger, i händelsen där hon undrar om NÅGON KÄNNER IGEN SIG i att behöva GÖRA saker efter kl 22 som småbarnsförälder?

Tänk att sätta upp kameran, förmodligen stöka till det lite extra i soffan, starta kameran och veva runt lite random med dammsugaren utan byxor och med oversize-tröjan lite nonchalant nerdragen över händerna, för att sedan ställa ifrån sig dammsugaren, klippa till filmen (kanske göra något omtag för att bli helt nöjd?), och sedan lägga upp den med en text där man kryddar lite extra. För om man verkligen är trött sent på kvällen så inte fasen prioriterar man att sortera höstens ytterkläder och planera om en krukväxt då. Och, höstens ytterkläder... Till ETT barn. Snälla.
Citera
2026-09-11, 10:35
Medlem
Vad spelar det för roll om man är ett nystartat konto eller inte/enbart skriver i denna tråden?
Jag är nystartad och är ingen flashback-junky som skrivit i en massa trådar i flera år.
Det är inte relevant.
Jag tycker att Johanna bör ifrågasättas. Men det är ju omöjligt att göra det på hennes plattformar då alla kritiska kommenterar raderas som någon annan nämnde.
Citera
2026-09-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roglisa92
Vad spelar det för roll om man är ett nystartat konto eller inte/enbart skriver i denna tråden?
Jag är nystartad och är ingen flashback-junky som skrivit i en massa trådar i flera år.
Det är inte relevant.
Jag tycker att Johanna bör ifrågasättas. Men det är ju omöjligt att göra det på hennes plattformar då alla kritiska kommenterar raderas som någon annan nämnde.

Personen tycker den har så otroligt mycket mer legitimitet och rätt att ha en åsikt än alla som inte har en lång historik på Flashback bakom sig. Men... är det verkligen en merit? Och gör det en mer trovärdig i argumentationer?

Jag välkomnar alla som startar ett konto för att få prata av sig om Johanna oavsett skäl. Hennes konto på Instagram bara växer (sjukt nog), hon raderar all kritik och Bloggbevakning håller henne om ryggen. Hon behöver granskas och varje gång jag berättar sanningen om henne för någon frågar de "men... varför är hon inte cancelled?". Det kan man verkligen fråga sig.
Citera
2026-09-11, 14:35
Medlem
Åh herregud nu pratar Camilla på Bloggbevakning i sin podd om Johannas kurs och försvarar den med näbbar och klor. Lyssna från 07:57. "Hennes målgruppsanalys är tio av tio" sa hon precis. Lyssnar vidare...
Citera
2026-09-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starship16
Åh herregud nu pratar Camilla på Bloggbevakning i sin podd om Johannas kurs och försvarar den med näbbar och klor. Lyssna från 07:57. "Hennes målgruppsanalys är tio av tio" sa hon precis. Lyssnar vidare...

Nu har hon gjort ett inlägg också (orkar inte lyssna på hennes podd): https://bloggbevakning.nyheter24.se/2026/09/11/johanna-bladhs-heart-break-guide/#comments

Som vanligt när hon skriver om Johanna blir folk galna i kommentarerna av ilska över hur Camilla försvarar henne. Tycker hon borde hålla sig ifrån att skriva pga det blir så skevt när alla andra granskas. Hade det varit vem som helst förutom Johanna hade det varit helt annat ljud i skällan.
Citera
2026-09-11, 17:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Hur länge ska hon mjölka detta "med att hon blev lämnad" och hur "vidrig" exet var. Alla med lite innanför skallen vet att hon var boven i det förhållandet. Hon beter sig som om hon är den enda kvinnan i världen som varit med om att en telation tagit slut och nu sitter på alla svar om hur man kommer övet det. Vi har alla varit med om att en relation tagit slut ich folk hanterar det olika, hade hon bara varit frisk hade hon kunnat ha en fin relation med sitt ex, han är trits allt pappa till dottern.

Hon har iofs med all rätt reagerat egativt sbgående Urban i gvfö uttslanden. Kan dock känna att hon som verkar extremt manipulativ, svartsjuk och narcisstisk inte har rätt att gnälla på honom.
Citera
2026-09-11, 20:30
Medlem
Kommentarsfältet på Bloggbevakning ger hopp åt mänskligheten!
Citera
2026-09-11, 21:40
Medlem
Mitt konto är nystartat därför att jag länge följt denna tråd men aldrig vågat skriva något själv. Men efter att fler och fler vittnat om hur hon är och själva delat med sig av erfarenheter kände jag till slut att jag hade mod nog att dela min egen berättelse utan att Johanna skulle kunna identifiera mig. Eftersom hon betett sig som ett as mot så många tydligen. Så japp, jag startade kontot nyss enbart för att kunna berätta om Johanna i hopp om att fler ska våga kliva fram och kanske att det också kan hjälpa andra som råkat ut för henne att läsa om liknande berättelser. En del av mig vill nog också ha hämnd. Om jag ska vara ärlig. Hon har pratat skit om mig öppet och spritt lögner för att förstöra min karriär. Jag vill se hennes karriär förstörd eftersom hon fuckat upp det för så många. Förstår att jag låter som en vidrig person nu, men nu är jag väldigt ärlig med vad jag känner. Det är få människor jag hatar men Johanna hatar jag efter att hon under en period gjorde mitt liv till ett helvete.
Citera
2026-09-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starship16

Jag undrar om Camilla förstår att hon försvarar en förövare. Och att det får en person som blivit utsatt för Johanna att må piss. Hade någon försvarat säg Måns Zelmerlöw så hade ju Camilla gått i taket. Men nu försvarar hon själv en förövare och tänker antagligen inte alls på Johannas offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in