2026-09-11, 18:49
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
SE springer framåtlutat, vilket två vittnen noterade även hos GM, och pendlar med armarna. Han hade bred rygg tack vare klädseln och exponerade anklar, vilket ett vittne är inne på angående GM. Han ser kapabel ut att kunna ta trappen med 2-3 steg i taget. Han stämmer på flera punkter, att döma av vittnet på åsen. Framför allt, så var han där, men inte efteråt enligt polisens undersökningar.

Kan han ha varit oskyldig trots detta? Vem vet.

Han ligger pyrt till ...
Jag är faktiskt helt oförstående till vad det är för personer som inte lutar sig framåt och pendlar med armarna när de springer.

Det är ju så man springer..

Ska det verkligen räknas som försvårande för SE att han har med basala rörelsemönster för att kunna springa?

Men ja, vi har väl i alla fall med det uteslutit folk som springer med hoppsasteg
Citera
2026-09-11, 19:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag är faktiskt helt oförstående till vad det är för personer som inte lutar sig framåt och pendlar med armarna när de springer.

Det är ju så man springer..

Ska det verkligen räknas som försvårande för SE att han har med basala rörelsemönster för att kunna springa?

Men ja, vi har väl i alla fall med det uteslutit folk som springer med hoppsasteg

Man kan pendla med armarna på olika sätt. Hos en del rör sig underarmarna mer än överarmarna.

En del springer med ganska rak rygg, andra lutar mer franåt. SE springer som en tränad löpare, som om han reser sig upp efter att ha haft handen i marken eller något. Kanske just för att han VAR en tränad löpare.

Var GM en tränad löpare? Han accelererade som en sådan i alla fall, inte normalt utan påtagligt framåtlutat, annars skulle inte vittnena nämnt det? Han löpte spänstigr uppför trappen

Kan inte se CA utföra det, efter vad som har framkommit. SE, däremot, Stig Bråttom från Täby, är en klar kandidat.
Citera
2026-09-11, 19:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Man kan pendla med armarna på olika sätt. Hos en del rör sig underarmarna mer än överarmarna.

En del springer med ganska rak rygg, andra lutar mer franåt. SE springer som en tränad löpare, som om han reser sig upp efter att ha haft handen i marken eller något. Kanske just för att han VAR en tränad löpare.

Var GM en tränad löpare? Han accelererade som en sådan i alla fall, inte normalt utan påtagligt framåtlutat, annars skulle inte vittnena nämnt det? Han löpte spänstigr uppför trappen

Kan inte se CA utföra det, efter vad som har framkommit. SE, däremot, Stig Bråttom från Täby, är en klar kandidat.
Har du återigen glömt bort att du tittat på film med felaktigt format som gör SE mer framåtlutad?

AH säger också uttryckligen att det inte var en tränad löpare
Citera
2026-09-11, 20:30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Har du återigen glömt bort att du tittat på film med felaktigt format som gör SE mer framåtlutad?

AH säger också uttryckligen att det inte var en tränad löpare

SE är påtagligt framåtlutad även med rätt format.

AH satt i en bil med hög ljudvolym, och trodde att det rörde sig om ett sjukdomsfall.

Hennes fokus låg framför allt på mannen som föll omkull, och inte på GM?

Sedan ska man komma ihåg att det var snömådd, så GM sprang antagligen försiktigt först.

Han hade inte så väl lämpade skor?

Men när han sprang förbi LJ och uppför trappen tycks han ha använt full fart framåt, så att säga.

Du vet var det här slutar, efter 40+ år faller polletten ner.
Citera
2026-09-11, 21:20
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
SE är påtagligt framåtlutad även med rätt format.

AH satt i en bil med hög ljudvolym, och trodde att det rörde sig om ett sjukdomsfall.

Hennes fokus låg framför allt på mannen som föll omkull, och inte på GM?

Sedan ska man komma ihåg att det var snömådd, så GM sprang antagligen försiktigt först.

Han hade inte så väl lämpade skor?

Men när han sprang förbi LJ och uppför trappen tycks han ha använt full fart framåt, så att säga.

Du vet var det här slutar, efter 40+ år faller polletten ner.
Är han verkligen det? Jag tycker han ser väldigt normalt framåtlutad ut.

Eller hur har du kommit fram till det? Har du jämfört bilderna i rätt format med andra?

Din strategi med att kasta ut dig rena gissningar med ett härligt frågetecken efter är också gulligt. Som om det vore något annat än dina egna förhoppningar.
Citera
2026-09-11, 21:24
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Tack för dina fina vitsord!

Tyvärr inte. Försöker alltid hålla mig till materialet.

Ja, det gör du sannerligen. Dock inte så mycket material från PU utan snarare annat "material" tycks det.

Jag klandrar dig inte, materialet som är tillgängligt från PU ger oss egentligen ingenting. Vad gäller vem som mördade OP.

Förstår faktiskt inte varför vi diskuterar "materialet" överhuvudtaget i denna och andra trådar.

Tröstlös läsning helt enkelt.

Lösningen anser jag, finns annorstädes. Kommer det att visa sig. I sinom tid.
Citera
2026-09-11, 21:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Ja, det gör du sannerligen. Dock inte så mycket material från PU utan snarare annat "material" tycks det.

Jag klandrar dig inte, materialet som är tillgängligt från PU ger oss egentligen ingenting. Vad gäller vem som mördade OP.

Förstår faktiskt inte varför vi diskuterar "materialet" överhuvudtaget i denna och andra trådar.

Tröstlös läsning helt enkelt.

Lösningen anser jag, finns annorstädes. Kommer det att visa sig. I sinom tid.

Vad menar du med "annorstädes"? Något gammalt agent-arkiv?
Citera
2026-09-11, 21:29
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Är han verkligen det? Jag tycker han ser väldigt normalt framåtlutad ut.

Eller hur har du kommit fram till det? Har du jämfört bilderna i rätt format med andra?

Din strategi med att kasta ut dig rena gissningar med ett härligt frågetecken efter är också gulligt. Som om det vore något annat än dina egna förhoppningar.

Gulligt? Det kallas för retoriska frågor.

Du tror att du kan radera bort Skandiamannens framåtlutning genom en diskussion om format?

Kan du räta ut CA:s inåtvända knäleder också, eller vad det nu var, och få honom att springa spänstigt och rakt?
Citera
2026-09-11, 21:38
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Gulligt? Det kallas för retoriska frågor.

Du tror att du kan radera bort Skandiamannens framåtlutning genom en diskussion om format?

Kan du räta ut CA:s inåtvända knäleder också, eller vad det nu var, och få honom att springa spänstigt och rakt?
Kan och kan. Den extrema framålutningen du diskuterar finns inte. Det är pga det felaktiga formatet.

Nej, det kan jag inte. Jag vet inte heller vad det har med det vi diskuterar att göra.
Citera
2026-09-11, 22:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Kan och kan. Den extrema framålutningen du diskuterar finns inte. Det är pga det felaktiga formatet.

Nej, det kan jag inte. Jag vet inte heller vad det har med det vi diskuterar att göra.

Haha. Ok.

Du har förstås länk till den i rätt format? Har ni dragit ihop SE till en streckgubbe?
Citera
2026-09-11, 22:44
Medlem
Citat:
Vad menar du med "annorstädes"? Något gammalt agent-arkiv?

Det hade ju såklart varit bekvämt, funnes det något sådant till hands.
Citera
2026-09-11, 22:46
Medlem
Annorstädes, ja vad menar jag med det?

Det fungerar. Och tarvar såklart lite mer än att sitta här och käbbla kring "materialet".

Fler borde prova, i mån av tid och intresse

Utöver att se sitt nick på Flashback, femtielva gånger om dagen, tröskandes dödfödda och många gånger intellektuellt svagbegåvade resonemang om oväsentligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in