2026-09-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Jag har aldrig varit hatisk, sluta upp med dina härskartekniker för de funkar inte.
Det är väl ändå inte härskarteknik att konstatera att du är hatisk gentemot MZ?
Eller vill du påstå att du är likgiltig, men hänger här för skojs skull? Eller gillar du honom rentav men har svårt att visa det?
Är "din dumme fan" egentligen ditt kärleksspråk?

Om du inte vore hatisk så vore det väl ändå rimligt att vilja höra bägge sidor? Jag verkar vara en av få härinne som faktiskt läst boken; är det något du undrar över så kan jag svara på det. Fråga på.
Citera
2026-09-11, 19:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Uj, vilket litet halmstrå.
Den är två halmstrån, något ihopbundet, en kärlekshistoria som gick fel, en livsberättelse, en oerhört sorgsen historia OCH en kärleksbiografi.
Bättre nu?

Det är en vitbok - din simpla dåre. Vem tror du ryggsäcken är i det som bananen citerade?

Måns Petter kan inte se att han gör något fel mer än att han kanske är för ädel.

Man hade hellre tagit några år i fängelse än att skriva något sådant om den man har gemensamma barn med, även om det inte fungerade.

Man skäms ju för fan å människosläktets vägnar.
Citera
2026-09-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nej, jag föredrar den objektiva sanningen framför allt annat.
Hur kan du påstå det? Då vet du inte vad objektivitet betyder.
Objektivitet betyder just att lyssna på båda sidorna.
Både Måns och Ciara.
Citera
2026-09-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur vet du det? Du tänker ju inte läsa boken?

Jag tycker att Måns varit balanserad i sina få uttalanden om CJ i media.
-Att det inte blivit som någon av dem ville och -Att det är sårade känslor på båda sidor.
Så balanserad i sina uttalanden har verkligen inte CJ varit. Utan det har varit värsta förtalet av Måns.
Mycket balanserat att skriva en bok.
Citera
2026-09-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Mycket balanserat att skriva en bok.
En biografi du har en massa förutfattade meningar om som du bestämt dig för att inte läsa.
Skriver inte CJ på en bok också?

EDIT: Måns väntade med att uttala sig tills den värsta känslostormen lagt sig.
Ciara förtalade i affekt och överdrev allvarliga anklagelser. Balanserad?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 20:15.
Citera
2026-09-11, 20:08
Medlem
Citat:
Det har han isåfall all rätt att göra. Har inte läst själv ännu. Med tanke på att han inte förtalat sitt X med ett ord, inte före boken iallafall.
Men jag skulle bli förvånad om Måns förtalar CJ. Tycker inte det är hans stil. Men att förklara hur och vad som hände är inte förtal tycker jag.
Det måste man ibland även om det inte är så smickrande för motparten.
Du hävdar ju att det är förtal när Ciara berättar vad som hänt. Du får väl bestämma dig? Hon berättade om drogerna, våldet och otroheten. Allt har visat sig vara sant.
Citera
2026-09-11, 20:13
Medlem
Citat:
Hur kan du påstå det? Då vet du inte vad objektivitet betyder.
Objektivitet betyder just att lyssna på båda sidorna.
Både Måns och Ciara.
Varför ska man lyssna på förövaren? Det räcker gott att lyssna på offret. Man går ju liksom inte runt på Hall och lyssnar på kåkfararna heller, men om man gör det så lovar jag att alla är oskyldiga.
Citera
2026-09-11, 20:15
Medlem
Citat:
En biografi du har en massa förutfattade meningar om som du bestämt dig för att inte läsa.
Jag hoppas att hon skriver en bok tillsammans med Läckberg.
Citera
2026-09-11, 20:16
Medlem
Citat:

EDIT: Måns väntade med att uttala sig tills den värsta känslostormen lagt sig.
Ciara förtalade i affekt och överdrev allvarliga anklagelser. Balanserad?
Vilka anklagelser har hon överdrivit?
Citera
2026-09-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du hävdar ju att det är förtal när Ciara berättar vad som hänt. Du får väl bestämma dig? Hon berättade om drogerna, våldet och otroheten. Allt har visat sig vara sant.
Nej inte våldet! Att CJ fått ont i ländryggen av att springa in i ryggen på Måns skvallrar ju om att hon var i hastig rörelse efter Måns. Jag försvarar inte någon av dem där. Tonårsbeteende av båda.
Citera
2026-09-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Då har du mycket dålig läsförståelse. Hon raljerar över hans dåliga och obegripliga språk, avslutar citatet med "Que?", vilket i sammanhanget betyder ungefär "Vad menas?" på spanska. Alltså, han skriver rent obegripligt.

"Blommigt" skriver hon snällt och sarkastiskt, du förstår inte hur hennes typ dissar. De skriver inte "Så jääävla dåligt, språket suger, vad faaan är detta, kolla detta citat...", utan som hon uttryckte det är hennes sorts sätt att dissa på. Lite som britter. "Oooh, that's very interesting" kan vara en brutal diss.
Inställningen till honom och hans kulturutövande syns genomgående i texten. Hon håller med britterna om att Eurovision suger och tycker att hans "musik" är skräp. Precis som hans text. Jo, hon ser tydligt att han målar upp en bild av ett "pissförhållande", till och med jag som aldrig kommer läsa skiten fattar ju att det är ett över 300 sidor långt karaktärsmord/eftervåld som aldrig förr.
Jag har sett flera överlevare från våld i nära relationer skriva att inte ens deras svin till ex skrivit en hel bok full med hat, anklagelser och förtal om/till dem.

279 sidor enligt bibliotekskataloger. Om nu rätt ska vara rätt.
Citera
2026-09-11, 20:20
Medlem
Citat:
Nä men du är skyldig att läsa Måns biografi själv innan du uttrycker dig hatiskt om innehållet. Liksom övriga hatiska skribenter. Man har ansvar för vad man skriver även på en liten mörk bakgata.

PS. Man behöver inte köpa den. Man kan be sitt bibliotek att ta hem den om den inte redan finns.
Tänker ge bort mitt X efter att jag läst den. Kan skicka den till en postboxadress etc.

Lunds stadsbibliotek har i skrivande stund en kö på 41 (fyrtioen, fyra etta) reservationer, så det kommer att ta sin tid innan man får chansen, även om de verkar köpa in ett antal exemplar till sina olika bibliotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in