2026-09-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag måste inte läsa den. Enligt DN går MånsPetter till hårda angrepp på exet i boken, något som han bemöter med att han anser sig ha rätt att berätta sin version. En hatbok alltså.
Jag vet faktiskt inte var DN har fått det ifrån. Och anser man verkligen det måste man samtidigt också konstatera att han går till minst lika hårt angrepp mot sig själv. Så vem är då "hatboken" egentligen riktad mot?

Det är svårt att linda in en bok och dess huvudrollsinnehavare i bomull när inte relationen var gjord av bomull.

Det skulle nog dessutom bli en väldigt ensidig läsning om han, utan kontext, bara berättar om sina egna tillkortakommanden - och dessutom inte mycket till förklaring eller hans version. Saker och ting brukar oftast inte uppstå ur tomma intet.
Citera
2026-09-11, 18:12
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag vet faktiskt inte var DN har fått det ifrån. Och anser man verkligen det måste man samtidigt också konstatera att han går till minst lika hårt angrepp mot sig själv. Så vem är då "hatboken" egentligen riktad mot?

Det är svårt att linda in en bok och dess huvudrollsinnehavare i bomull när inte relationen var gjord av bomull.

Det skulle nog dessutom bli en väldigt ensidig läsning om han, utan kontext, bara berättar om sina egna tillkortakommanden - och dessutom inte mycket till förklaring eller hans version. Saker och ting brukar oftast inte uppstå ur tomma intet.

Vi behöver inte läsa boken då en enig kritikerkår har gett den samma omdömen. Du kan inte snacka bort det.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-11 kl. 18:25.
Citera
2026-09-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det säger ju allt? Du har bestämt redan med hjälp av ditt eget hat för Måns att han skrivit en hatbok?
Det är att göra det verkligen bekvämt för sig. Ja,det är ju många på den sidan av tråden som använder sin fantasi och lösryckt skvaller, förtal istället för fakta. Läs boken först och skriv sedan en egen recension istället. Det hade varit respektingivande.

Vilket hat?
Måns hatar Ciara på ett skrämmande sätt. Obehagligt att inte en enda recensent fattar det, tycker inte ens att Schunnesson tar det tillräckligt mycket på allvar.
Citera
2026-09-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vilket hat?
Måns hatar Ciara på ett skrämmande sätt. Obehagligt att inte en enda recensent fattar det, tycker inte ens att Schunnesson tar det tillräckligt mycket på allvar.
Hur vet du det? Du tänker ju inte läsa boken?

Jag tycker att Måns varit balanserad i sina få uttalanden om CJ i media.
-Att det inte blivit som någon av dem ville och -Att det är sårade känslor på båda sidor.
Så balanserad i sina uttalanden har verkligen inte CJ varit. Utan det har varit värsta förtalet av Måns.
Citera
2026-09-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Vi behöver inte läsa boken då en enig kritikerkår har gett den samma omdömen. Du kan inte snacka bort det.
Men snälla. Du får väl titta på vilka kritikerkåren består av. I många fall är det vanliga okända journalister.
Som vässar pennan för att kittla läsarna att klicka på deras rubrik. Alla vill leverera ju och få många klick.
Och vad säljer bäst? Jo skvaller och elakheter.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 19:01.
Citera
2026-09-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag måste inte läsa den. Enligt DN går MånsPetter till hårda angrepp på exet i boken, något som han bemöter med att han anser sig ha rätt att berätta sin version. En hatbok alltså.
Det har han isåfall all rätt att göra. Har inte läst själv ännu. Med tanke på att han inte förtalat sitt X med ett ord, inte före boken iallafall.
Men jag skulle bli förvånad om Måns förtalar CJ. Tycker inte det är hans stil. Men att förklara hur och vad som hände är inte förtal tycker jag.
Det måste man ibland även om det inte är så smickrande för motparten.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 19:03.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Men snälla. Du får väl titta på vilka kritikerkåren består av. I många fall är det vanliga okända journalister.
Som vässar pennan för att kittla läsarna att klicka på deras rubrik. Alla vill leverera ju och få många klick.
Och vad säljer bäst? Jo skvaller och elakheter.

"Men snälla" t.o.m. kultursidor har av någon outgrundlig anledning skrivit om den och kommit med samma utlåtande.
Citera
2026-09-11, 19:10
Medlem
Citat:
"Men snälla" t.o.m. kultursidor har av någon outgrundlig anledning skrivit om den och kommit med samma utlåtande.
Det är ju bra om det kan läggas ut i tråden.
Man kan inte bilda sig en uppfattning om en teaterpjäs, en film, en bok eller en konsert på enbart recensioner.
Då hade världen blivit fattigt på kultur. Tänk så många filmer, böcker som blivit totalsågade av recensenter men sedan totala publikframgångar.
Jag läser recensioner men sedan bildar jag mig en egen uppfattning.
Är det inte så man gör med allting? Eller röstar du alltid på största partiet? De måste ju vara bäst.
Eller bildar du dig en egen uppfattning.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-11 kl. 19:13.
Citera
2026-09-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ja, de har varit relativt eniga. Förutom Schunnesson på Aftonbladet då, förstås. Förmodligen hennes lite för raljerande ton som fick dem att recensera den ytterligare en gång. Något seriösare andra gången.

Såklart du inte behöver läsa. Varför ta del av något som riskerar att undermina din vetskap om att jorden är platt och inte rund?

Din "kompis" ovan verkar tycka recensenterna varit för snälla och inte förstått hur mycket Måns hatar Ciara.
Oavsett behöver du inte vara så hatisk. Du kommer nog ändå inte behöva se Zelmerlöw på en scen nära dig igen.
Citera
2026-09-11, 19:14
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det är ju bra om det kan läggas ut i tråden.
Man kan inte bilda sig en uppfattning om en teaterpjäs, en film, en bok eller en konsert på enbart recensioner. Då hade världen blivit fattigt på kultur. Tänk så många filmer, böcker som blivit totalsågade av recensenter men sedan totala publikframgångar.
Jag läser recensioner men sedan bildar jag mig en egen uppfattning.
Är det inte så man gör med allting? Eller röstar du alltid på största partiet? De måste ju vara bäst.
Eller bildar du dig en egen uppfattning.

Det har lagts ut och om alla säger samma sak så behöver man inte slösa sin tid på det. Löjlig jämförelse du kommer med.
Citera
2026-09-11, 19:15
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, de har varit relativt eniga. Förutom Schunnesson på Aftonbladet då, förstås. Förmodligen hennes lite för raljerande ton som fick dem att recensera den ytterligare en gång. Något seriösare andra gången.

Såklart du inte behöver läsa. Varför ta del av något som riskerar att undermina din vetskap om att jorden är platt och inte rund?

Din "kompis" ovan verkar tycka recensenterna varit för snälla och inte förstått hur mycket Måns hatar Ciara.
Oavsett behöver du inte vara så hatisk. Du kommer nog ändå inte behöva se Zelmerlöw på en scen nära dig igen.

Jag har aldrig varit hatisk, sluta upp med dina härskartekniker för de funkar inte.
Citera
2026-09-11, 19:36
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Man måste lyssna på båda sidor. För att bilda sig en EGEN uppfattning.
Men sanningen intresserar inte dig då?
Du föredrar myterna i tråden istället och äter glatt koskiten.

Nej, jag föredrar den objektiva sanningen framför allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in