2026-09-11, 18:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Finns det nåt parti från Tidö som knackar. De står väl bara och skäms i nån valstuga?
Här i mitt kvarter har dom bara lagt flyers vid dörrarna. Dom vet att det är slöseri med tid eftersom här bor till 95% svensk arbetarklass så här har dom alla röster ändå utan att behöva röstfiska.

Sossana är de enda som dörrknackat vad jag vet, tror ingen har öppnat åt dom eftersom vi samtliga har säkerhetsdörrar med tittöga från hyresvärden så vi ser vad för pack dom är. det är för såna som dom vi har fått tittögon i dörrarna, för att slippa öppna åt kriminella med onda avsikter.
Senast redigerad av VoktorDodka 2026-09-11 kl. 18:11.
Citera
2026-09-11, 18:09
Medlem
Citat:
Mig veterligen har det varit känt i två veckor att S vill ha en sansad resa där man så snart som möjligt inte tillämpar straffrabatt för våld och våldtäkter men alla andra mängdbrott kostar ju också pengar att sätt i fängelse för och de pengarna finns inte.

Inte heller kan vi börja sätta tre i i samma cell för det kommer att sluta med kaos och extra utryckningar. Det är ett ganska sunt förhållningssätt tycker jag. Ska man sätta alla på längre straff behöver det finnas plats i fängelserna. Det är redan överfullt där just nu och inte ens regeringens nuvarande optimistiska tidplan klarar av att få det hela att fungera på fängelserna.

Omröstningen gällde således i vilken takt man skulle vilja ta väck mängdrabatter omedelbart eller ej. Det är lite bedrövligt att Kristersson fortsätter köra denna vals med svenska folket. Hoppas att Andersson plockar fram en QR-kod ikväll så att folk själva kan logga in nånstans och se vilka förslag som fanns och varför.

Problemet jag ser det är ju S interna liv som havererar, med 50 olika fraktioner som på bekostnad av varandra slåss varje dag.

Lägg till Botkyrka, LO, S-kvinnor, tro och solidaritet (Muslimska brödraskapet) så är det otroligt svårt att få något iöverhuvud taget gjort.

Tänk de sista 8 åren med S och speciellt Morgan J.
Det enda man gjorde var att säkra betalda platser och pengaslukande låtsastjänster i förorter och NGO via bland annat Palme institutionen.

Dan Eliassons omorganisation av polisen, där alla fick söka sina nya tjänster och ”woke” personalen kunde följa efter och ockupera alla ledarroller, som Linda Staf ex.

Nu rantar jag, men samtidigt som folk blev skjuten på gator, bilar spränga, barn som dör kidnappningar, så satt Morgan J helt tyst för han kunde inte säga något, pga S sitter fast i 100 fraktioner där alla knivar varandra i ryggen.

Där hela offentligheten är totalt överens, med exempel.

Bensinpriset kan inte sänkas….

SD sänkte det och vipps är förtrollningen bruten. Samma med kriminalomsorgen , klimatet, Northvoll och ”den feministiska stormakten” svenskheten och kultur.

Allt kommer vändas oavsett. S hade kunnat så mycket bättre, men man är tyvärr fast i detta. Lyssna på Katalys, med Shuhonen som är den enda just nu som i vart fall har ett mål om vart man skall.

S saknar helt en vision utan det är precis som Sidas Karin Jemtin.

Bara säkrade upp alla poster med bidrag till sina kollegor med arvodena. Det är det S står för och väldigt många är beroende av just det.

Vilket alla lämnar som inte är inne i värmens
Citera
2026-09-11, 18:09
Medlem
dirtysouths avatar
Hoppas att sossen lärde sig en läxa
Stötte själv på ett sådant vänsterpack just igår på min egen terrass dessutom, en franska som jag ville kasta ut på gatan då hon kom med ena klychan efter den andra
Citera
2026-09-11, 18:14
Medlem
Citat:
Men det är helt OK när Wallenberg går ut och talar om för svenska folket hur de ska rösta menar du eller....?

Nja han kan gott hålla käften också precis som facket.
Citera
2026-09-11, 18:15
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Nu kommer jag inte att rösta som ni idioter gör men är nära att ändå göra det på något parti på vänstersidan enbart för att jag blir mörkrädd av alla jävla högerinriktade stolpskott som skriver härinne.
Citera
2026-09-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Men sossar är extra påträngande och respektlösa.
Hur vet du det? Har du någon statistisk undersökning på det? Oavsett så ska man inte misshandla folk! Och absolut inte endast för att de har en annan politisk åsikt. I detta fall var ju gärningsmannen inte inne i en lägenhet utan stod och väntade på dem ute. Så de kan ju inte ha varit särskilt ”påträngande”?
Citera
2026-09-11, 18:19
Medlem
Jävla parasiter som går runt och ska tvinga på sin politik, ge fan i att knacka på folks dörrar.
Citera
2026-09-11, 18:21
Medlem
Jag tycker nog att ett par små snabba örfilar är lagom.
Citera
2026-09-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Alla människor som ringer på ens dörr förtjänar ett kok stryk. Det har inte med politik att göra Man uppsöker inte en mans hem utan att först messa, Jag skulle sälv bli förbannad.
Vad är du så rädd för? Ett barn som säljer majblommor? En ungdom som samlar in till en idrottsförening? Det kan ju vara någon som behöver akut hjälp, men det där med medmänsklighet är inget för dig? Att politiker vill prata med vanligt folk är inget du begriper? Tidö verkar också lika rädda som du, de terroriserar folk genom att ringa och uppmana dem till att rösta på högern…Jag öppnar dörren om någon ringer på, men jag svarar inte i telefonen om jag misstänker att det är en ”försäljare” som Tidö…
Citera
2026-09-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inget av det. Man kan inte veta vem det är utan att öppna dörren. Men du kanske har röntgensyn, vad vet jag?

Finns ett kikhål för dom som saknar röntgensyn, är det något du sett förut?
Citera
2026-09-11, 18:30
Medlem
Till skillnad från er andra här, blir jag väldigt tacksam när representanter från de olika partierna knackar på. Ju äldre jag blir, desto mer värnar jag om demokratin. Ju yngre jag var, deste mer tog jag den för givet.

De mest givande samtal jag har haft, om politik är när valarbetare knackat på, eftersom de ofta uppräder väldigt korrekt, så samtalen blir mera nyanserade, än när det är någon upprörd släkting på en julmiddag domderar samtalet.

Jag brukar berätta att jag inte delar deras ideologi, men lyssnar gärna. De ställer då lite frågor, om hur jag tänker.

Jag stod själv ett år och delade ut valsedlar. Det stod en ung kille där från det andra blocket. Vi hejjar fortfarande på varandra, om vi möts med en nick, 30 år senare.

Att politiker möter väljare är oerhört viktigt. Det är ett sätt för dem att möta människor utanför deras egen ankdam. Modigt.
Ser med fasa hur Trump lovar 5000 Dollar om republikanerna vinner, mellanårsvalet, likt en bananrepublik, eller ett ”stan”land…
Citera
2026-09-11, 18:32
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Här i mitt kvarter har dom bara lagt flyers vid dörrarna. Dom vet att det är slöseri med tid eftersom här bor till 95% svensk arbetarklass så här har dom alla röster ändå utan att behöva röstfiska.

Sossana är de enda som dörrknackat vad jag vet, tror ingen har öppnat åt dom eftersom vi samtliga har säkerhetsdörrar med tittöga från hyresvärden så vi ser vad för pack dom är. det är för såna som dom vi har fått tittögon i dörrarna, för att slippa öppna åt kriminella med onda avsikter.
Samma här. Det är bara S som knackat och 4 eller fem partier inklusive nåt lokalparti har varit här med flyers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in