Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
ok så du begär jag ska ha koll på vad du skriver i andra trådar
ja de röda vill ha högre skatter och mera miljöförstöring främst igenom massinvandring det vill inte tidö tack för klargörandet där.
ni vill med ha mildare domar för kriminella som begår flera brott det är ju med jättebra men träffar er väljargrupp bra antar jag och där ingår du?
Mig veterligen har det varit känt i två veckor att S vill ha en sansad resa där man så snart som möjligt inte tillämpar straffrabatt för våld och våldtäkter men alla andra mängdbrott kostar ju också pengar att sätt i fängelse för och de pengarna finns inte.
Inte heller kan vi börja sätta tre i i samma cell för det kommer att sluta med kaos och extra utryckningar. Det är ett ganska sunt förhållningssätt tycker jag. Ska man sätta alla på längre straff behöver det finnas plats i fängelserna. Det är redan överfullt där just nu och inte ens regeringens nuvarande optimistiska tidplan klarar av att få det hela att fungera på fängelserna.
Omröstningen gällde således i vilken takt man skulle vilja ta väck mängdrabatter omedelbart eller ej. Det är lite bedrövligt att Kristersson fortsätter köra denna vals med svenska folket. Hoppas att Andersson plockar fram en QR-kod ikväll så att folk själva kan logga in nånstans och se vilka förslag som fanns och varför.