2026-09-11, 17:13
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
.... och vad är deras motto?

gammal och gaggig beskriver cirka 60% av alla pensionärsröster som går till socialdemokraterna.
Det lät inte som att han skulle rösta vänster....
Citera
2026-09-11, 17:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
du kommer inte med någon konkret lögn här, det har blivit fel i förtidsröstningen det är fakta och hur det är möjligt kanske du kan svara på? mera massinvandring är inte bra för klimatet det är sant och importera arbetslöshet löser inte arbetslösheten vi har i sverige idag det är med sant det är däremot en lögn det skulle göra det.
Jag har svarat på det där kring förtidsröstningen i annan tråd. Det får räcka så. Det kan inte vara så mycket annat. Däremot är det inte det jag avser utan snarare grejer kring både skatte och miljöpolitik.
Citera
2026-09-11, 17:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Alla analytiker är överens om att (S) har importerat Trumps MAGA-metoder och de är nu hatets och illviljans kolportörer. Särskilt Magdalena Andersson verkar ha hatet som drivkraft och livsluft och det är inte vad Sverige behöver. Att hata och förtala sina politiska motståndare som (S) gjort i den här valrörelsen för tankarna till Kreml och Putins gulag.
Det är Sveriges sämsta regering genom tiderna som bara tänker på en tredjedel av befolkningen. Vad förväntar du dig? Alla jag känner inklusive de som kommer att rösta på M eller KD säger sig vara djupt ledsna över vad de håller på med.
Citera
2026-09-11, 17:21
Medlem
Bra att dom knackar dörr. Var och en som ser häxan Andersson stå där kommer rösta på Tidö.
Citera
2026-09-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Knappast för att den tyckte annorlunda utan snarare för att den blev störd i sitt hem. Påknackning av politiska partier borde förbjudas. De kan gott använda all sin övriga marknadsföring som reklam i brevlådan, reklam på stan, reklam i tv, reklam i media osv.

Öppna inte dörren då? Tror knappats personen tvingats sig in i folks hem...
Citera
2026-09-11, 17:26
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag har svarat på det där kring förtidsröstningen i annan tråd. Det får räcka så. Det kan inte vara så mycket annat. Däremot är det inte det jag avser utan snarare grejer kring både skatte och miljöpolitik.
ok så du begär jag ska ha koll på vad du skriver i andra trådar

ja de röda vill ha högre skatter och mera miljöförstöring främst igenom massinvandring det vill inte tidö tack för klargörandet där.

ni vill med ha mildare domar för kriminella som begår flera brott det är ju med jättebra men träffar er väljargrupp bra antar jag och där ingår du?
Citera
2026-09-11, 17:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är Sveriges sämsta regering genom tiderna som bara tänker på en tredjedel av befolkningen. Vad förväntar du dig? Alla jag känner inklusive de som kommer att rösta på M eller KD säger sig vara djupt ledsna över vad de håller på med.
Du ljuger lika mycket som kärringen Magda. Varför skulle någon vara ledsen för det dom håller på med? Däremot verkar många sossar skämmas och vill inte tala om vad dom röstar på. Jag förstår dom.
Citera
2026-09-11, 17:30
Medlem
Jobbar man aktivt för att förstöra Sverige så får man förvänta sig detta.
Citera
2026-09-11, 17:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Öppna inte dörren då? Tror knappats personen tvingats sig in i folks hem...
Då känner du inte igen en sosse...dom drar sig inte för någonting.
Citera
2026-09-11, 17:32
Medlem
Alla människor som ringer på ens dörr förtjänar ett kok stryk. Det har inte med politik att göra Man uppsöker inte en mans hem utan att först messa, Jag skulle sälv bli förbannad.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-09-11 kl. 17:35.
Citera
2026-09-11, 17:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
ok så du begär jag ska ha koll på vad du skriver i andra trådar

ja de röda vill ha högre skatter och mera miljöförstöring främst igenom massinvandring det vill inte tidö tack för klargörandet där.

ni vill med ha mildare domar för kriminella som begår flera brott det är ju med jättebra men träffar er väljargrupp bra antar jag och där ingår du?
Mig veterligen har det varit känt i två veckor att S vill ha en sansad resa där man så snart som möjligt inte tillämpar straffrabatt för våld och våldtäkter men alla andra mängdbrott kostar ju också pengar att sätt i fängelse för och de pengarna finns inte.

Inte heller kan vi börja sätta tre i i samma cell för det kommer att sluta med kaos och extra utryckningar. Det är ett ganska sunt förhållningssätt tycker jag. Ska man sätta alla på längre straff behöver det finnas plats i fängelserna. Det är redan överfullt där just nu och inte ens regeringens nuvarande optimistiska tidplan klarar av att få det hela att fungera på fängelserna.

Omröstningen gällde således i vilken takt man skulle vilja ta väck mängdrabatter omedelbart eller ej. Det är lite bedrövligt att Kristersson fortsätter köra denna vals med svenska folket. Hoppas att Andersson plockar fram en QR-kod ikväll så att folk själva kan logga in nånstans och se vilka förslag som fanns och varför.
Citera
2026-09-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
.... och vad är deras motto?

gammal och gaggig beskriver cirka 60% av alla pensionärsröster som går till socialdemokraterna.

Verka men inte synas

Riktiga hedersknyfflar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in